Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی مردمی بودن را علت اصلی موفقیت بسیج و استقرار این نهاد انقلابی در مساجد را علت استمرار آن دانست و گفت: تشکیل بسیج در سایر مراکز فرهنگی و دستگاه‌های مختلف، نشان‌دهنده اقبال عمومی به این نهاد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه تشکیل بسیج در ایران آنقدر موفقیت آمیز بود که مردم برخی از کشورها در ترویج فرهنگ دینی و دفاع از کشورشان در برابر تهاجم دشمنان از آن الگوبرداری کردند، اظهار کرد: امروزه کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت دریافته اند که به جای اتکای صرف به نیروهای نظامی خود باید فعالیت های نظامی و دفاعی شان را بر محوریت مردم انسجام ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس دینی افزود: بسیج در هر عرصه ای که وارد شد یا هر دستگاه و مسئولی از این اندیشه الهام گرفت به موفقیت های کلانی دست یافت که پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله و فتنه 88 از موارد برجسته این واقعیت است.

 

وی در ادامه مردمی بودن را علت اصلی موفقیت بسیج و استقرار این نهاد انقلابی در مساجد را علت استمرار آن دانست و گفت: تشکیل بسیج در سایر مراکز فرهنگی و دستگاه های دولتی و حاکمیتی نشان دهنده اقبال عمومی به این نهاد بوده است که همین موضوع نیز مورد استقبال مردم برخی از کشورهای اسلامی قرار گرفته است.

 

ادیب یزدی با بیان اینکه بسیج ضمن حفظ ساختار اصیل انقلابی، باید مدام به روز شود تا در جذب گروه های جدید افراد موفق باشد، تاکید کرد: اصولا هر مجموعه ای که خود را با تحولات روز و البته با اصرار بر شاکله و هویت اصلی خود همراه نکند، محکوم به مرگ است. بنابراین یکی دیگر از دلایل استمرار موفقیت و اثرگذاری بسیج در سراسر کشور بهروزآوری امکانات و اطلاع به موقع از اولویت های ایران و جهان است.

 

وی در ادامه به همراهی اکثریت قریب به اتفاق ائمه جماعات مساجد با بسیجیان اشاره کرد و افزود: بسیج باید تحت راهبری ائمه جماعات فعالیت های خود را انجام دهد و نباید خود را از این روحانیون جدا بداند. تجربه من در سفرهای تبلیغی بسیاری که به نقاط مختلف کشور داشته ام حاکی از همدلی حداکثری بسیجیان با ائمه جماعات و سایر فعالان مسجدی است.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان به اجماع مردم و مسئولان درباره استفاده از ظرفیت بسیج در تمام حوزه ها تاکید و خاطرنشان کرد: دشمن با اطلاع از همین واقعیت به دنبال تخریب جایگاه بسیجیان در نگاه مردم است که حضور بسیج در کنار مردم همچون دفاع مقدس، کمک به آسیب دیدگان زمین لرزه ها و سیلاب ها و سایر مواقع، بهترین راهبرد برای مقابله با تلاش بیگانگان بوده است.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد اغتشاشات اخیر در کشور اغتشاشات راهپیمایی مسجد اردبیل هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد جریان مقاومت سبک زندگی اسلامی بسیج مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار

دریافت 26 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ «نحن المنتقمون» را به خوانندگی ابوذر روحی خواننده قطعه مشهور «سلام فرمانده» منتشر کرد.

در این نماهنگ مرتضی باغبانی شاعر، احسان جوادی آهنگساز و سیدامیرحسین موسوی تدوین دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

ابوذر روحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پروژه «نحن المنتقمون» توضیح داده بود: آنچه در این پروژه برای گروه تولید از درجه اهمیت برخوردار بود تولید یک نماهنگ جدید با موضوع محور مقاومت در قالب نماهنگ ۲ زبانه عربی و فارسی است که در آن مضامین جبهه مقاومت و قدردانی از رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی مورد توجه است. مضامینی چون «لبنانی قوت ما»، «عراق افتخار ما»، «ایرانی ارتش ما»، «یمن عهد ما»، «غزه صبر ما»، «ای صهیونیست‌ها ما مقاومت هستیم، ما انتقام جویانیم» که تلاش شده در قالبی متفاوت برای مخاطبان ارایه شود.

این خواننده آثار انقلابی بیان کرد: البته پیش از این قرار بود ما درباره «عملیات وعده صادق» نماهنگی را تولید کنیم اما چون می‌خواستیم تمام تلاش و رشادت رزمندگان جبهه مقاومت در دنیا پیش روی مخاطبان قرار گیرد، فضای گسترده‌تری را طراح کردیم. در این چارچوب قسمت اول نماهنگ درباره مظلومیت مردم غزه، قسمت دوم درباره قدرت جبهه مقاومت و قسمت سوم در راستای قدردانی از شهدای گرانقدر جبهه مقاومت است که دربرگیرنده تفاوت‌هایی هم هست.

کد خبر 6091187 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار