Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدائی در بیست و سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در واکنش به این پاسخ تعاون روستایی مبنی براینکه تامین میوه شب عید برعهده بخش خصوصی باشد، گفت: متأسفانه برخی سازمان ها برای حل مشکلات مردم و حذف دلال ها و واسطه ها تشکیل می شوند ولی در مواقع مورد نیاز به بهانه های مختلف نمی توانند کاری کنند لذا تعاون روستایی اگر امروز کاری نمی‌کند اصلا این سازمان برای چه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام در استان کرمان، عنوان کرد: قیمت شیر باید به روال قبل برگردد؛ همچنین فعلا پروفیل به قیمت قبل به فروش برسد، حتی اگر ضرر می‌کنند و برای خرید بعدشان براساس مصوبه کشور عمل کنند.

استاندار کرمان با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی و بازرسی وضعیت بازار بیان کرد: براساس این مصوبه همه دستگاه‌ها باید ماشین و نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنند، تا ظرف یک هفته آینده حدود ۳۰ درصد واحدهای صنفی (روزی یک هزار واحد صنفی) مورد بازدید و بازرسی قرار گیرند.

وی اظهار کرد: دولت سالانه هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه بنزین در استان کرمان پرداخت می‌کرده است که یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان آن را کاهش داده و به صورت بسته حمایتی به ۷۵ تا ۸۰ درصد مردم استان (۷۷۰ هزار خانوار) پرداخت می‌کند و بنابراین یک جابجایی در یارانه‌ها است و سالانه دولت در استان کرمان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌کند.

فدائی با اشاره سیاست دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت کالاها، افزود: مردم باید به قیمت واقعی کالاها دسترسی داشته باشند و بدانند قیمت چقدر است لذا هیچ دلیلی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارند.

براساس این گزارش، رئیس سازمان صمت شمال استان نیز در این جلسه گفت: ۸۰ هزار واحد صنفی در سطح استان کرمان داریم که با توجه به وجود ۷۴ نیروی بازرسی در سازمان صمت استان، توان بازرسی بازار بصورت کامل وجود ندارد.

مهدی حسینی‌نژاد بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت میلگرد، سعی کردیم بحث قیمت میلگرد را در استان مدیریت کنیم و همچنین افزایش قیمت گوجه نیز یک موضوع کشوری است و یک یا دو هفته آینده با رسیدن گوجه بوشهر قیمت کاهش پیدا می‌کند.

وی در خصوص میوه شب عید افزود: میزان نیاز استان کرمان به سیب درختی ۷۰۰ تن و پرتقال یک هزار و ۴۰۰ تن است که پیشنهاد ما این بوده که تعاون روستایی این میوه را تامین کند و اگر تعاون روستایی نتوانست بخش خصوصی این را تامین کند.

وی با بیان این مطلب که افزایش قیمت در کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد، ادامه داد: برخی از گاوداری‌ها شیر را افزایش قیمت داده‌اند لذا جهادکشاورزی کمک کند تا دو هفته آینده افزایش قیمتی نداشته باشیم تا قیمت مصوبه به آنها ابلاغ شود.

مجید بیگلری مدیرکل غله استان کرمان در این جلسه اعلام کرد: ۲۱۹۷ تن سهمیه برنج آذرماه استان کرمان است که یک هزار و ۵۰۰ تن آن سهمیه شمال استان کرمان و سهمیه جنوب استان کرمان ۶۹۷ تن است که قیمت در عمده فروشی هر کیلو ۶ هزار و ۵۰۰، خرده فروش هر کیلو ۶ هزار و ۸۰۰ و در جنوب استان کرمان هر کیلو ۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

کد خبر 4781170

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان کمک معیشتی خانوار اصلاح قیمت حامل های انرژی بوشهر راهپیمایی هفته بسیج بارش برف قیمت بنزین ایلام اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین گرگان شهرکرد قزوین بسیج خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بااشاره به اینکه در سال۱۴۰۲  هزار و ۹۳۰ بسته غذایی میان خانواده‌های کم برخوردار در استان توزیع شد، گفت: ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال احمر، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز امسال در استان زنجان و در محلات کم برخوردار توزیع شده است.

وی افزود: خیرین، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم برخوردار و محلات در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: هلال احمر استان زنجان با استفاده از ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیاز‌های نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی افزود: سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی