Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:19:21 GMT

مصوبه‌ای که دولت در شروع آن رفوزه شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۸۰۰۵

مصوبه‌ای که دولت در شروع آن رفوزه شد

این‌روزها دولت در معرض امتحانی دیگر است و باید به قول‌های خود در قبال افزایش قیمت بنزین عمل کند؛ اگر دولت حسن روحانی در این زمینه هم موفق نباشد و نمره قبولی نگیرد، معیشت مردم سخت‌تر از همیشه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از صاحب نیوز؛ افزایش قیمت بنزین این روزها در ایران بسیار خبرساز شده است؛ افزایش این بنزین با چند مقدمه همراه است که شاید خیلی به مذاق برخی خوش نیاید یکی از این مقدمه ها این است که به جای اینکه شرایط برای پذیریش این افزایش آماده شود به دروغ از مسوولان امر بیان می شود که خبر افزایش قیمت دروغ است؛ مقدمه دیگر که شاید نقش تاثیر گذاری در سناریو افزایش باید به آن توجه کرد چندین سال به عقب انداختن یک امر بایدی، از سوی دولت است عقب انداختنی که تاثیرات آن مانند یک فنر جمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدمه و نکته دیگر اینکه برای این افزایش سه برابری یک اعتراف هم لازم بود که مجری قبول کند که در این سال ها که رفتارش با نظر بسیاری از کارشناسان همراه نبوده گره را کور کرده است.

رسانه ها هم که چندی قبل محکوم شده بودند که افزایش قیمت را شایعه می کنند، اینبار مسیر را به خواسته مجریان قرار دادند تا دقیقا آن چه می خواهند انجام شود که البته شب عید بالاخره بنزین هزار تومانی از پمپ های بنزین به یکدفعه محو شد.

اما افزایش این بنزین که امر معمولی برای بسیاری از سال ها در ایران بود اینبار به شکل دیگری پیش رفت که همه در این چند روز به خوبی از آن اطلاع داریم.

اینبار افزایش بنزین آشوب مسلحانه ای را در برداشت که بدون شک با بازیگری عده ای خود فروخته صحنه های تلخی را از خود به جای گذاشت و متاسفانه خسارت های زیادی هم از آن باقی مانده است.

چند چیز به خوبی در این میان آشکار است که یکی از آن ها نمره قبولی نگرفتن دولت در نحوه اجرا و زمان شروع این مصوبه است که فرصت را در اختیار اشرار و پشتوانه هایشان قرار می دهد تا یک آشوب مسلحانه ایجاد کنند، به هر حال این شروع و شکل شروع حتماً به پشتوان یک سری از مشاوران و کارشناسان در دولت است که این نحوه تصمیم گیری به خوبی نشان می دهد این مشاوران با زندگی مردم بسیار فاصله گرفتند و در فضای متفاوتی زندگی می کنند که این در بیان نماینده اصلاح طلب اصفهان هم بیان شده است.

حیدرعلی عابدی در گفتگو با صاحب نیوز، با اشاره به اینکه کسی حق ندارد به بهانه افزایش قیمت بنزین، گرانی را در بازار ترویج دهد، اظهار کرد: عده ای به محض تغییر شرایط، درصدد افزایش قیمت و ایجاد روند گرانی در بازار کالا و خدمات را دارند و می خواهند هزینه را از جیب مردم دریافت کنند ولی ستادهای نظارتی بازار باید برخورد جدی با افراد سودجو کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: افزایش قیمت بنزین برای دسته ای از مردم به صورت مستقیم و برای دسته ای دیگر به صورت غیر مستقیم اثر دارد و دولت باید نظارت جدی از طریق شناسایی دسته ها، برنامه ریزی بر روند مصرف و توزیع سوخت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تعزیرات باید با اخلال گران بازار به شدت برخورد کند، تصریح کرد: فروشندگان و توزیع کنندگان در بازار کالا و خدمات به جای جبران درآمد از طریق فشار بر مردم، باید به اصلاح سبک زندگی و صرفه جویی در مصرف سوخت، سوق داده شوند و نهادهای نظارتی و تعزیرات باید به شدت با اخلال گران در سیستم بازار برخورد کند.

عابدی گفت: برخی خدمات مانند خدمت دهی تاکسیرانی، تاثیر مستقیم با افزایش قیمت دارد ولی این دلیلی برای عدم نظارت نیست و دولت باید با ایجاد سامانه پایشی، میزان بنزین مورد نیاز تاکسی ها را تحت کنترل داشته باشد و در مقابل سوءاستفاده شخصی از سهمیه داده شده، به سرعت سهمیه داده شده قطع شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در حیطه نظارتی خود، همراه با مردم خواهند بود، اذعان کرد: نمایندگان مجلس آمادگی لازم را دارند تا شهروندان در مشاهده افزایش قیمت، به سرعت گزارش این اخلال را به نمایندگان داده و به صورت قانونی از صمت پیگیری کنند.

وی با ابراز گله مندی از دولت به دلیل نحوه اجرای طرح افزایش قیمت سوخت، تاکید کرد: دولت به دلیل تحریم های خارجی و برخی اختلاف نظرها، تحت فشار است و برای اداره کشور راهی به جز گرانی بنزین نداشت ولی بدسلیقگی زیادی را در نحوه اجرای این طرح انجام داد که در شان مردم عزیر کشور نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه، دولت باید با مردم صادق باشد، افزود: دولت باید طرح افزایش قیمت سوخت را با مردم درمیان گذاشته و مردم را از روند این طرح آگاه می کرد و قطعا مردم ما دلسوز دولت و نظام هستند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید در مشاوران اطراف خود تجدید نظر کند و مشاورانی را برای تصمیمات خود برگزیند که دلسوز باشند.

عابدی در پایان با اشاره به حضور خودجوش مردم در راهپیمایی روز پنج شنبه 30آبان در اصفهان در حمایت از نظام و ولایت، گفت: مردم پشتیبان نظام و ولایت هستند و اجازه نخواهند داد تا دشمن به قصد شومش برسد.

حال دولت در معرض امتحانی دیگر است و باید قولی که در این زمینه یعنی جلوگیری از افزایش قیمت ها و بسته حمایتی عمل کند، اگر دولت حسن روحانی در این زمینه هم نتواند موفق باشد و نمره قبولی نگیرد، معیشت مردم سخت تر همیشه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،   حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.
رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.
رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.
رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.
رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.
در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند