Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح استفساریه بند ۷ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز(5آذر) مجلس شورای اسلامی با  تقاضای ۷۰ تن از نمایندگان برای بررسی با اولویت طرح استفساریه بند ۷ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی کواکبیان به عنوان یکی از متقاضیان بررسی با اولویت این طرحگفت : ۵ دوره است که در تهران انتخابات شورایاری‌ها در محلات برگزار می‌شود. اما هر دفعه سازمان بازرسی کل کشور اعلام می‌کند که این انتخابات غیر قانونی است. این طرح به ۳۵۴۰ نفر اعضای شورایاری در تهران برمی‌گردد که بسیجی وار بدون هیچ حقوقی به مردم در ۳۵۴ محله تهران خدمت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تمام کشورهای پیشرفته دموکراتیک اول شوراهای محلی شکل می‌گیرد و بعد شورای شهر ایجاد می‌شود،گفت:  در قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران در بند ۷ ماده ۷۱ اشاره شده که شوراها می‌توانند انجمن‌هایی را تشکیل دهند و این انجمن‌ها شامل شورای محلی می‌شود. برای این که کار غیر قانونی انجام نشود ما این استفساریه را مطرح کرده‌ایم تا دیگر شورایاری‌ها وجهه قانونی خود را کسب کنند.

حجت السلام احمد سالک ،نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با در اولویت قرار گرفتن بررسی این طرح گفت: آقای کواکبیان شما که خود از مدافعین مسئله معیشت مردم هستید بهتر می دانید که امروز اولویت مجلس باید بررسی مباحث اقتصادی باشد تا تاثیر افزایش قیمت بنزین بر کالاهای اساسی به حداقل برسد. از سوی دیگر لایحه مالیات بر ارزش افزوده که مشکلات زیادی را برای فعالان اقتصادی تعریف می‌کنند باید در اولویت قرار گیرد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد بسیج هفته بسیج مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اغتشاشات اخیر در کشور اغتشاشات اردبیل هفته بسیج اولویت شورایاری مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازد.

در صورتی که بررسی جداول در این دو روز به اتمام نرسد، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه نیز جلسه علنی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090946 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است