Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جشنواره بین‌المللی فویل/ Foyle Film Festival، این جشنواره که در شهر دری ایرلند شمالی امسال از ۱۵ تا ۲۴ نوامبر (۲۴ آبان تا ۳ آذر) برگزار شد، هر ساله میزبان شماری از فیلم های کوتاه، پویانمایی‌ها از داخل ایرلند و سراسر جهان همچنین نشست های تخصصی در مورد فیلم کوتاه است. افزون بر این، از آنجا که از ۲۰ سال گذشته به عنوان جشنواره های مورد تایید آکادمی اسکار درامده است، فیلم های برگزیده در این جشنواره امکان معرفی به آکادمی را به عنوان نماینده کشور سازنده خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق قوانین آکادمی اسکار، شهربازی با کسب این جایزه می تواند به عنوان نماینده ایران برای رقابت در اسکار ۲۰۲۱ معرفی شود. فیلم‌هایی که بتوانند یکی از جوایز مورد تایید آکادمی اسکار (اصطلاحا اسکار کوآلیفای) را در فاصله اول اکتبر ۲۰۱۹ تا اول اکتبر ۲۰۲۰ (اواسط مهر ۱۳۹۸ تا اواسط مهر ۱۳۹۹) دریافت کنند، از طرف کشور تولید کننده برای رقابت در جوایز اسکار ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد.

فیلم قبلی کاوه مظاهری با عنوان روتوش نیز از طریق جشنواره های ترایبکا، کراکوف و پالم اسپرینگز برای رقابت در جوایز اسکار ۲۰۱۸ معرفی شده بود. او برای فیلم کوتاه روتوش برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شده است. سونیا سنجری، سروش سعیدی و آرتین ربیعی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

سروش سعیدی بازیگر و یکی از تهیه کنندگان شهربازی به عنوان نماینده فیلم، این جایزه را دریافت کرد. در بیانیه هیات داوران، ذکر شده دلیل اعطای این جایزه به شهربازی، اصالت، داستانگویی و لذت بخش بودن فیلم برای مخاطب است.

عواملی که در ساخت این فیلم همکاری داشته‌اند، عبارتند از نویسندگان فیلمنامه: کاوه مظاهری و سپینود ناجیان، مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، تدوین: پویان شعله‌ور، طراح صحنه و لباس: رها دادخواه، موسیقی: کیتو سیکوئرا، طراحی گریم: حسنا خان محمدی، صدابردار: هادی معنوی پور، صداگذار: حسین قورچیان، مدیر تولید: مهدی برجیان، دستیار اول کارگردان: بهنام راهنمایی، برنامه‌ریز: مینا همدانی، عکاس: محمد معصومی، فیلمبردار پشت صحنه: مجتبی الله مرادی، جلوه های ویژه کامپیوتری: محسن خیرآبادی، طراح پوستر: سوسن آذری، تهیه‌کنندگان: کاوه مظاهری، سروش سعیدی، پویان صدقی، تهیه شده در دارواش فیلم و تری براز فیلم.

برچسب‌ها جشنواره آکادمی اسکار سینما ایرلند شمالی فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره آکادمی اسکار سینما ایرلند شمالی فیلم کوتاه جشنواره آکادمی اسکار سینما ایرلند شمالی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن آلمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رویداد سینمایی ویژه آثار کوتاه میزبان سه فیلم ایرانی است.

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ دوم می (۱۳ اردیبهشت) آغاز شده  و تا ششم می (۱۷ اردیبهشت) در کشور آلمان ادامه خواهد داشت، مستند کوتاه «به قید محرمانگی» به کارگردانی مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی و دو فیلم کوتاه داستانی «ریزو» ساخته آزاده ناوی و «کدام خانه، کدام دوست» به کارگردانی عباس طاهری در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شوند.

جشنواره اوبرهاوزن که امسال هفتادمین دوره خود را برگزار می‌کند، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آخرین عکس باورنکردنی که از چالی چاپلین در سال ۱۹۷۷ گرفته شده را ببینید / خیلی پیر و روی ویلچر (عکس) فیلم کوتاه ؛ من تو هستم (فیلم) جشنواره فیلم مسکو میزبان آثار ایرانی می‌شود

دیگر خبرها

  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه