Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از روزنامه گاردین، این درخواست از سوی وزارت امور خارجه انگلیس و در پی افشای مجموعه‌ای از اسناد محرمانه حزب کمونیست چین درباره کمپهای نگهداری دسته‌جمعی اعضای اقلیت اویغور و دیگر اقلیتهای مسلمان در منطقه سین‌کیانگ مطرح شده است؛ کمپهایی که گفته شده بیش از یک میلیون نفر از اعضای این اقلیتها در آنجا در وضعیتی شبیه به بازداشت بدون محاکمه نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اسناد مذکور که ابتدا از سوی روزنامه نیویورک تایمز گزارش شدند، برای نخستین بار به صورت رسمی تایید کرده‌اند که این کمپها از سوی پکن به عنوان مراکز شستشوی مغزی مسلمانان ایجاد شده‌اند.   این اسناد همچنین فرآیندی را شرح می‌دهند که طی آن افرادی که به این کمپها فرستاده می‌شوند، دست کم برای مدت یک سال از خانواده هایشان جدا مانده و تحت چندین لایه امنیتی به هدف گذراندن دوره‌های تغییرات ایدئولوژیک نگهداری می‌شوند.   به دنبال افشای این اسناد، وزارت امور خارجه انگلیس خواستار "پایان دادن به محدودیتهای کورکورانه و نامتناسب علیه آزادی‌های مذهبی و فرهنگی مسلمانان قوم اویغور و دیگر اقلیتهای قومی در سین‌کیانگ" شد.   یک سخنگوی این وزارتخانه خاطر نشان کرد: انگلیس همچنان از چین می‌خواهد اجازه به دسترسی فوری و آزادانه بازرسان سازمان ملل به منطقه بدهد.   در بروکسل نیز کمیسیون اروپا اقدام به محکوم کردن آنچه که "استفاده از کمپهای آموزش مجدد سیاسی" در چین خواند، کرده است.   این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد، درباره جزئیات مربوط به این اسناد افشاشده اظهار نظر نمی‌کند اما به اعتراض به مساله نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ نزد مقامهای دولت چین ادامه می‌دهد.   یک سخنگوی کمیسیون اروپا  گفت: ما دائما با موجودیت این کمپهای آموزش مجدد سیاسی، تجسس‌های گسترده و محدود کردن آزادی مذهبی و اعتقادی اویغورها و دیگر اقلیتها در سین‌کیانگ مخالفت کرده‌ایم.   او ادامه داد: ما به عنوان اتحادیه اروپا انتظار داریم چین به وظایف بین‌المللی خود عمل و به حقوق بشر احترام بگذارد از جمله به حقوق اعضای اقلیتها به ویژه اقلیتهای سین‌کیانگ و تبت. ما به تاکید بر این مواضعمان در این حوزه به صورت خاص ادامه خواهیم داد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران گاردین مسلمانان انگلیس چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد

هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس با ثبت هجدهمین تساوی فصل شیاطین سرخ همراه بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های روز نخست از هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) 17:30 به وقت تهران، چهار مسابقه برگزار شد که در مهمترین آنها در ورزشگاه اولدترافورد تیم فوتبال منچستریونایتد برابر میهمان خود برنلی - تیم ماقبل آخر جدول - به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک دست پیدا نکرد.

شیاطین سرخ که با گلزنی آنتونی در دقیقه 79 قفل دروازه حریف را شکستند، نتوانستند از برتری خود محافظت کنند و در دقیقه 87 دروازه‌‌شان توسط زمی آمدونی باز و به این ترتیب بازی به تساوی کشیده شد. این پنالتی حاصل خطای آندره اونانا دروازه‌بان من‌یونایتد روی زمی آمدونی برای دفع یک توپ بود.

با این نتیجه منچستریونایتد 54 امتیازی شد و اگرچه همچنان در رده ششم جدول باقی می‌ماند اما اختلافش با نزدیک‌ترین تعقیب کننده، نیوکاسل به تنها یک امتیاز کاهش یافت. این در حالیست که میان من‌یونایتد با استون‌ویلا به عنوان دارنده آخرین سهمیه انگلیس در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا 12 امتیاز فاصله وجود دارد و تنها 4 هفته به پایان فصل جاری باقی مانده است.

ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول/یونایتد پیروز شد

در سایر بازی‌های امروز لیگ برتر نتایج زیر رقم خورد:

ولورهمپتون 2 - لوتون یک
فولام یک - کریستال پالاس
نیوکاسل 5 - شفیلدیونایتد یک

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس، آرسنال با 77 امتیاز (34 بازی)، منچسترسیتی با 76 امتیاز (33 بازی)، لیورپول با 75 امتیاز (35 بازی) و استون‌ویلا با 66 امتیاز (34 بازی) رده‌های اول تا چهارم را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد