Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «احمد طالبی» با اشاره به نقش تعیین‌کننده نیروهای صاحب قدرت در مناسبات هر جامعه و تاثیر آن بر تضییع برخی حقوق اقشار ضعیف‌تر، اظهار کرد: گاهی به نظر می‌رسد که بعضی گروه‌های ضعیف‌تر جامعه از همه حقوق خود بهره‌مند نیستند و این موضوع نیز تنها محدود به گروه معلولان نیست بلکه در مورد زنان، کودکان و فقرا هم صادق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تغییر این وضعیت را مستلزم تبدیل گروه‌های ضعیف یا طرد شده به گروه‌های قدرتمند در جامعه خواند و تصریح کرد: این مهم صرفاً با بسنده کردن به شعار ممکن نیست چرا که در دوران جدید مفهوم قدرت تا حدودی تغییر کرده و دیگر در اختیار چند گروه مشخص نیست.

معاون امور جوانان استان از توزیع بیشتر قدرت در جوامع کنونی یاد کرد و گفت: امروزه گروه‌های بیشتری در سطح جامعه از قدرت بهره‌مند شده‌اند، به طوری که اکنون سمن‌ها، گروه‌های مردم نهاد و غیردولتی تا حدی یک منبع قدرت به حساب می‌آیند و در همین راستا این فرصت برای همین گروه‌های مختلف مهیاست که با گرد هم آمدن و ایجاد چنین تشکل‌هایی، قدرت بیشتری پیدا کنند و پیگیر حقوق خود باشند.

طالبی رسانه‌ها را از دیگر منابع قدرت در جامعه عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نیز امروزه با ابزارهای جدید ارتباطی، متحول و دستیابی به آن‌ها ساده‌تر از گذشته شده‌اند، لذا از طریق آنها می‌توان توجه جامعه را به موضوعات مختلف از جمله نیازها و حقوق معلولان جلب و تلاش کرد تا در وضعیت فعلی تغییرات مثبتی ایجاد شود.

این مسئول در پایان برگزاری جشنواره گردشگری معلولان به میزبانی یزد در راستای تحقق «یزد، شهر دوستدار معلول» و با هدف مطالبه حقوق معلولان و توجه ویژه‌تر به این قشر را نیز تحسین و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند گامی در راستای مطالبه حقوق این قشر به عنوان یکی از اقشار ضعیف جامعه باشد.

کد خبر 465610 برچسب‌ها مردم نهاد استان یزد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مردم نهاد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طب سنتی چه راهکار‌هایی برای افراد دارای معلولیت دارد؟ (فیلم) معلولان یک سال تلاش کردند، اما چقدر نتیجه گرفتند؟ سال ۱۴۰۳ را با چه مشکلاتی شروع می‌کنند؟ (فیلم) کسی صدای معلولان را در ایران می‌شنود؟ نه مجلسی‌ها و نه مردم، حتی خبرهای معلولان هم دیده نمی‌شود؛ (فیلم)

دیگر خبرها

  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)