Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار اسماعیلی سه‌شنبه ۵ آذر در حاشیه بازدید از طرح‌های گازرسانی روستایی خلخال به خبرنگار ایرنا افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی از ۹۴ درصد فعلی به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.  

وی با بیان این‌که هزار و ۲۹۱ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهارداشت: از مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان ۵۶ روستا فاقد گاز طبیعی و شبکه گازرسانی هستند که از این تعداد پنج روستا در شهرستان خلخال واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسماعیلی گفت: طرح‌های گازرسانی به ۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار خلخال پیش از این اجرا شده و امسال نیز ۱۸ طرح گازرسانی در حال اجرا و تکمیل است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از گاز طبیعی از ۸۵ درصد فعلی به ۹۵ درصد می‌رسد.  

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین با اشاره به کوهستانی بودن تمام مناطق خلخال افزود: هزینه گازرسانی به یک روستای واقع در مناطق صعب‌العبور این شهرستان ۱۰ برابر هزینه اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی در مناطق دشت شمال استان است.  

او اظهارداشت: همین امر در اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی این شهرستان تاثیر گذاشته و بی‌رغبتی پیمانکاران طرح‌های گازرسانی طرف قرارداد شرکت گاز استان برای شرکت در مناقصه‌های طرح‌های گازرسانی روستایی این منطقه موجب تاخیر در زمان اجرای این پروژه‌ها شده است.  

وی با اشاره به بدهی ۷۰۰ میلیارد ریالی مشترکین به شرکت گاز استان اردبیل افزود: افزایش بدهی معوقه مشترکین گاز موجب کاهش نقدینگی این شرکت شده و بر روند اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی تاثیر گذاشته است.  

اسماعیلی گفت: بدهی معوقه مشترکین شرکت گاز شهرستان خلخال به ۴۳ میلیارد ریال رسیده که با احتساب وجود ۳۰ هزار مشترک گاز سرانه بدهی هر یک از مشترکین به این شرکت یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال می‌شود.  

وی از اجرای طرح فیش‌ها و قبوض کاغذی مصرف گاز مشترکین از آذرماه امسال در استان اردبیل خبر داد و افزود: اجرای این طرح بصورت تدریجی بوده و همزمان با ارسال پیامک مصرف گاز به تلفن همراه مشنرکین قبض کاغذی نیز صادر خواهد شد.  
 

کد خبر 465606 برچسب‌ها استان اردبیل گاز روستا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل گاز روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان

یاسر اکبریان در سخنانی با اشاره به آبرسانی به ۱۶۱ روستای محروم استان، اظهار داشت: این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزارنفری را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، عنوان کرد: تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، افزود: باتوجه‌به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستاهای مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.

اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین