Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:34:39 GMT

ژاپن خواستار صیانت هنگ‌کنگ آزاد از سوی چین شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۹۲۱۷

ژاپن خواستار صیانت هنگ‌کنگ آزاد از سوی چین شد

به گزارش خبرگزاری کیودو، "یوشیهیده سوگا"، سخنگوی دولت ژاپن پس از دیدار آبه ، و "وانگیی"، وزیر خارجه چین، در کنفرانس خبری گفت، آبه در این دیدار بر اهمیت فراهم کردن شرایط شکوفایی هنگ کنگ در چارچوب اصل "یک کشور، دو سیستم" تاکید کرد.

وانگ پس از این دیدار به خبرنگاران گفت، هرگونه تلاش برای تضعیف ثبات و رونق هنگ کنگ شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبه در دیدار با وانگ مساله ورود کشتی های چینی به آب های نزدیک جزایر سنکاکوی تحت اداره ژاپن در دریای چین شرقی که چین مدعی مالکیت آن است را مطرح کرد و درصدد لغو ممنوعیت واردات مواد غذایی از فوکوشیما و مناطق اطراف از سوی پکن برآمد.

وانگ نیز خاطر نشان کرد که در این دیدار بر سر کار برای امضای توافقنامه همکاری جامع اقتصادی- توافقنامه تجاری شامل کشورهای آسیا- اقیانوس آرام- در کوتاه ترین زمان ممکن توافق شد.

چین از سال 2001 که اولین مورد جنون گاوی در ژاپن شناسایی شد، واردات گوشت از این کشور را ممنوع کرد. ژاپن امیدوار است سال آینده صادرات به چین را ازسربگیرد.

ریشه ناآرامی های اخیر هنگ کنگ به شش ماه پیش و اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به چین برمی گردد. معترضان به سیاست های رئیس دولت هنگ کنگ پس از شش ماه سرانجام در انتخابات یکشنبه موفق به کسب اکثر کرسی های شوراهای محلی شدند. درواقع، این امر این امکان را برای آنها فراهم می کند تا رییس منطقه اداری ویژه اجرایی هنگ کنگ را به چالش بکشند.

نتایج نهایی انتخابات منطقه ای شوراها در هنگ کنگ نشان می دهد، معترضان ۳۴۷ کرسی معادل ۷۶.۸ درصد از 452 کرسی را از آن خود کردند.

نامزهای مستقل در هنگ کنگ که اکثرا از حامیان معترضان هستند نیز 45 کرسی و طرفداران برنامه های ساختاری نیز مابقی کرسی ها را از آن خود کردند.

رسانه های اجتماعی چین ابراز امیدواری کرد، برگزاری انتخابات، آرامش را به هنگ کنگ بازگرداند.

برچسب‌ها هنگ کنگ ژاپن چین شینزو آبه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ ژاپن چین شینزو آبه هنگ کنگ ژاپن چین شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد