Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداسماعیل میرغضنفری در جلسه شورای اداری  با تاکید بر لزوم جلوگیری از  تغییرکاربری اراضی در این شهرستان اظهار داشت: اینکه فرصت و زمان برای ساختن می دهیم و بعد در ماده کمیسیون ۹۲ مجوز تخریب می گیریم هنر نیست .

وی  از دادستان خواست دستگاه هایی که متولی این امر هستند ولی در این زمینه کوتاهی می کنند ،مورد تعقیب قانونی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار لاهیجان تاکید کرد: نباید اجازه داده شود که زمین کشاورزی بکر مورد تخریب قرار بگیرد و بعد شکایت و سازه احداث شده را تخریب کنیم، هنر این است که جلوکار به موقع گرفته شود.

میرغضنفری  ادامه داد:  ۳۳۷طرح با بیش از  ۳۳۰میلیارد ریال  اعتبار  در شهرستان لاهیجان در حال اجراست که ۴۰دستگاه اجرایی شهرستان از این اعتبارات در طول سال مالی جاری برخوردار هستند .

وی افزود: علاه بر آن ۴۷۰ میلیارد  ریال از محل سفر ریاست جمهوری به طرح های ملی این شهرستان اختصاص یافته که بخشی ابلاغ شده و امیدواریم بخش دیگر آن هم  بزودی در ردیف تخصیص قرار بگیرد .

به گفته وی  از جمله این طرح ها که  از سرفصل اعتبارات ملی برخوردارهستند ، پروژه  تقاطع غیر همسطح میدان گیل است .

وی افزود: برغم همه سختی ها و مشکلات اقتصادی دولت ، نظام و حاکمیت تلاش می کند تا  بتواند دین خود  نسبت به مردم را ادا و طرح های در حال اجرا را تکمیل کند .

وی یادآورشد:درصد تخصیص اعتبار سال گذشته برخی  ادارات از محل اعتبارات استانی از میانگین تخصیص شهرستانی پایین تر است و اگر کار در این دستگاه ها دو باره تکرار شود مجبورم که یک سری اقدامات بازدارنده برای آن ادارات ایجاد کنم .

فرماندار لاهیجان اظهارداشت: برخی از دستگاه ها و ادارات هم که بدهکاری دارند قانون فرصت داده است براساس تبصره پنج قانون بتوانند آنها را ترمیم کنند و نگذارند پیمانکاران با مراجعه قضایی از آن ادارات شکایت کنند و مشکل ایجاد شود.

وی تذکر استاندار گیلان را به  مسئولان ادارات شهرستان لاهیجان در باره برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت  از جمله برنامه هوشمندسازی شهر لاهیجان را به مسئولان ادارات ابلاغ و تصریح کرد: شهر  لاهیجان به عنوان  شهر پایلوت برنامه های شهر هوشمند انتخاب شده است و دستگاه های اجرایی تا پایان آذرماه فرصت دارند برنامه های خود را در این زمینه اعلام کنند.

همچنین رضایی نماینده مدیریت برنامه و بودجه استان گیلان نیز در این جلسه گفت: در شهرستان لاهیجان ۳۳۰میلیارد ریال اعتبار بین نزدیک به ۳۳۷ طرح از سه منبع استانی در شهرستان لاهیجان توزیع شده است .

وی افزود: بودجه ۱۰طرح شهرستان به عنوان مغایرت که عمده آن مربوط به راهداری بود عودت داده شده است ولی بقیه بودجه شهرستان از سوی برنامه و بودجه استان به دستگاه ها ابلاغ شد و    سعی می شود بین این ۱۰طرح هم  مبادله موافقت نامه صورت گیرد.

 نماینده برنامه و بودجه استان گیلان در شهرستان لاهیجان افزود: متوسط منابع اختصاص داده شده به استان گیلان حدود ۳۰درصد است که به استان ابلاغ شده و درحال حاضر ۴۰ درصد از محل اعتبارات استانی ، سه درصد نفت و گاز و جزء ۱۴ موافقت نامه مبادله شده و تخصیص داده شده است و ادارات بتدریج می توانند وارد سامانه شوند و تخصیص پروژه شان را دریافت   کنند.

وی یادآورشد: لاهیجان از جمله شهرستانی هایی بود که اعتبارات خوبی از محل سفر ریاست جمهوری به آن ابلاغ شد که از جمله طرح های لاهیجان  اعتبارات موزه چای است که حدود ۲۰میلیارد ریال طی دو سال باید به موزه چای داده شود که ۱۰میلیارد ریال آن به سازمان میراث فرهنگی کشور ابلاغ شده و مبادله موافقت نامه آن ملی است ولی در شهرستان هزینه می شود.

وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی لاهیجان از محل سفر ریاست جمهوری پنج میلیارد ریال اعتبار داشت که ۲۵میلیارد ریال آن قرار بود سال جاری داده شود که ۱۰میلیارد ریال آن تا کنون به دستگاه اجرایی ابلاغ شده و موافقت نامه آن استانی و درحال انجام است و بزودی تخصیص داده خواهدشد.

وی اظهار داشت: سالن ورزشی تختی لاهیجان نیز از جمله طرح هایی است که بصورت ملی مبادله موافقت نامه می شود که ۲۵میلیارد ریال امسال و ۲۵میلیارد ریال سال آینده به آن اختصاص داده خواهد شد که بودجه امسال آن به دستگاه مرکزی ابلاغ شده است و اداره کل ورزش و جوانان پیگیر آن است .

وی تصریح کرد: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب لاهیجان که قرار بود ۲۵میلیارد ریال اعتبار آن  امسال و همین میزان نیز سال آینده ابلاغ شو   هنوز ابلاغ نشده ولی این طرح دارای اعتبار است وجزء طرح های ملی، استانی شده است که با سازمان مدیریت استان مبادله موافقتنامه می شود.

رضایی افزود: یکی از طرح های شهرستان لاهیجان کمک به ساماندهی سواحل و رودخانه های این شهرستان است و مجری آن شهرداری تعیین شده که قرار بود ۳۰۰ میلیارد ریال طی دو سال اختصاص داده شود که  در  سال جاری حدود ۵۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

 فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان نیز در این جلسه با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج ظرفیتی است که در همه زمینه ها در انقلاب شکل گرفت و همه مسئولان از این ظرفیت استفاده می کنند و هیچ هزینه ای برای نظام ندارد.

سرهنگ سیدجعفر حسینی افزود:یکی از وظایف سپاه و بسیج  ، اجرای برنامه ای با مشارکت دادستانی ؛ نیروی انتظامی  و با همکاری دهیاری ها و شوراها ، فراهم کردن احساس امنیت و حفظ امنیت روستاهاست که در روستاهای لاهیجان اجرا شده است .

وی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، تحویل ۱۰واحد مسکونی محرومان در هفته بسیج ، ویزیت رایگان بیماران از جمله برنامه هایی است که در هفته بسیج در سطح شهرستان انجام می شود.

دادستان شهرستان لاهیجان نیز در این جلسه گفت: فشارهای اقتصادی که بر مردم وارد شده است چند برابر است و این نشان خوب بودن مدیران نیست بلکه این نشان خوب بودن مردم است و باید   قدر این مردم را  بدانیم.

رضا رحمانی افزود: ما که بین اغتشاش و اعتراض فرق قائل هستیم حتی به مردم اجازه ندادیم که بیایند اعتراض بکنند و فرصت و جایی برای آنها ایجاد نکردیم تا مسالمت آمیز مسایل خود را بیان  کنند و فقط مشغول بودیم و گفتیم باید کنترل شوند.

استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان قرار دارد. لاهیجان مرکز تولید چای در گیلان است. 

برچسب‌ها فرمانداری لاهیجان جلسه شورای اداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری لاهیجان جلسه شورای اداری فرمانداری لاهیجان جلسه شورای اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • کمبود معلم در مدارس مازندران نخواهیم داشت
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج