Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@10:13:11 GMT

قدردانی ترامپ ازسگ تعقیب‌کننده البغدادی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۹۴۹۲

قدردانی ترامپ ازسگ تعقیب‌کننده البغدادی

رئیس جمهور آمریکا در مراسمی در کاخ سفید از سگی که به تعقیب و پیدا کردن ابوبکر البغدادی توسط نیروهای ویژه آمریکایی کمک کرده بود قدردانی کرد. ناطقان: به نقل از روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم که روز دوشنبه در کاخ سفید برگزار شد، سرسختی این سگ در عرصه میدانی را تحسین کرد در حالی که این سگ با نام "کانِن" پذیرای نوازش‌های مایک پنس، معاون ترامپ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم، ترامپ بیرون از دفتر بیضی کاخ سفید در کنار کانِن ایستاده و دستاوردهای حاصل از تلاش‌های این سگ را ستود.

این اتفاق بعد از آن افتاد که ارتش آمریکا این سگ آموزش دیده خود را از خاورمیانه به واشنگتن برگرداند.

ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا، دست به سنت‌شکنی زده و برخلاف روسای جمهور قبلی، حیوان خانگی در محل سکونتش در کاخ سفید ندارد.

او درباره سگی که به تعقیب و کشتن ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش کمک کرد گفت: کانِن یک موجود سرسخت است و هیچ کس نمی‌تواند سربه‌سر کانِن بگذارد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این مراسم رسمی را به افتخار این سگ برگزار کرد که چندی پیش عکسی فتوشاپ شده با قرار دادن تصویر این سگ به روی یک نظامی‌کهنه‌کار آمریکایی که در حال دریافت مدال افتخار از ترامپ است منتشر کرد.

انتشار این تصویر جنجال آفرید اما جیمز مک کلوگان، نظامی کهنه کار آمریکایی که تصویر واقعی مربوط به او بوده، گفت که برای او این کار اهمیتی ندارد چرا که به افتخار کانِن انجام شده است. بعد از آنکه یک خبرنگار این تصویر فتوشاپ شده او را به خودش نشان داد، خندیده و گفت: خود من سابقه کار با سگهای ارتش را در جنگ ویتنام داشته‌ام. آنها بسیار شجاع هستند.




ترامپ در توصیف این سگ گفت: او جنگجوی نهایی و نهایت همه چیز است.

او تصریح کرد: این حس بویایی این سگ‌ها و دیگر استعدادهایی که دارند باورنکردنی است.

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی به تفصیل درباره ویژگی‌های حیوانات به کار گرفته شده در ارتش صحبت کرد، اما هم زمان مایک پنس، معاونش چند بار این سگ را نوازش کرد.

در طول این مراسم ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا در کنار همسرش ایستاده بود و یک کُت گرانقیمت به تن داشت.

با این حال او در پاسخ یک خبرنگار درباره این که آیا خانواده ترامپ می‌خواهند این سگ را برای پسرشان بارون در اختیار بگیرند، جواب منفی داد.

این مایک پنس بود که در این مراسم بیشتر از همه به این سگ ابراز محبت کرد و در حالی که ترامپ سخنرانی می‌کرد سر او را نوازش می‌کرد.

هنگامی که مایک پنس قصد سخنرانی خودش را داشت این سگ با نگاه به پنس از او طلب نوازش بیشتر کرد و مایک پنس درباره او گفت: کانِن یک قهرمان واقعی است.

ترامپ در صحبت‌هایش از صفات مختلف برای توصیف این سگ استفاده کرده و او را "بسیار ویژه، خارق العاده، بسیار درخشان و باهوش، باورنکردنی، موجود سرسخت و جنگجوی نهایی" خواند.

ترامپ گفت: این سگ یک گواهی و یک نشان را دریافت خواهد کرد و ما آنها را در کاخ سفید قرار خواهیم داد.




ترامپ در ادامه تصریح کرد: نیروهای ویژه آمریکایی که در کنار این سگ بوده‌اند کار خود را شگفت‌انگیز انجام دادند. اما به گفته ترامپ آنها "به دلایل واضح" نتوانستند این جا کنار این سگ حضور پیدا کنند.

کاخ سفید گفت: مسئول نگهداری و آموزش اصلی این سگ در عملیات کشتن البغدادی شرکت داشته اما نمی‌توان او را معرفی کرد.

مایک پنس گفت: قبل از این مراسم آنها با نیروهای ویژه آمریکایی دیدار داشته‌اند. منبع: ایسنا برچسب ها: قدردانی ویژه ، ترامپ ، سگ تعقیب کننده ، البغدادی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قدردانی ویژه ترامپ البغدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟