Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:32:22 GMT

کشاورزی کرمانشاه توانایی جذب گردشگر را دارد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۹۶۸۳

کشاورزی کرمانشاه توانایی جذب گردشگر را دارد

«افشین صفوی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در اقلیم های مختلف استان کرمانشاه محصولات شاخصی وجود دارند که می توانیم با معرفی آنها زمینه جذب گردشگر به استان را فراهم کنیم.

وی به برگزاری جشنواره های مختلف برداشت محصول در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق جشنواره هایی همچون برداشت انار پاوه و برداشت گیلاس صحنه در طول سال های گذشته نشان از موفقیت بخش کشاورزی در جذب گردشگر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهای جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه هر سال جمعیت بسیاری از گردشگران سراسر کشور به منظور حضور در جشن شکرگزاری برداشت انار پاوه به این شهرستان سفر می کنند، افزود: حضور گردشگران در جشن انار نه تنها منجر به رونق اقتصادی مردم این شهرستان شده، بلکه انار پاوه را به عنوان یک برند به کشور معرفی کرده است.

صفوی افزود: سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در یک طرح تحقیقاتی ۱۵ محصول شاخص در اقلیم های مختلف استان را شناسایی کرده است که توانایی برندسازی و جذب گردشگر را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، به برگزاری رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایری در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طرح های خود به منظور استفاده از ظرفیت های کشاورزی برای توسعه گردشگری روستایی را به اداره کل میراث فرهنگی استان معرفی می کنیم.

صفوی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های روستاییان و عشایر برای جذب گردشگر محصولات تولیدی آنان است، گفت: در صورتی که بحث گردشگری کشاورزی به صورت جدی دنبال شود شاهد رونق اقتصاد روستاییان و عشایر خواهیم بود.

استان کرمانشاه اردیبهشت ماه ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

برچسب‌ها كرمانشاه گردشگری طاق بستان کشاورزی پاوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كرمانشاه گردشگری طاق بستان کشاورزی پاوه كرمانشاه گردشگری طاق بستان کشاورزی پاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب