Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد نجف آباد، دکتر حمید منتظرالقائم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: تیم این واحد دانشگاهی با طرح " آب شیرین کن خورشیدی" موفق به کسب رتبه‌ اول جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی Bixpo 2019 کره جنوبی شد.

وی، جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی Bixpo 2019 کره جنوبی را یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه انرژی برشمرد و افزود: در این جشنواره شرکت‌های مهم فعال این حوزه همچون "جنرال الکتریک"، "هووآوی"، "زیمنس" و " ای بی بی" حضور داشتند و آخرین نوآوری‌ها و فناوری‌های خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اظهار داشت: این رقابت ها به صورت سالانه با حمایت شرکت کپکو و فدراسیون جهانی مخترعین در کره جنوبی برگزار می‌شود و طرح‌های برتر پس از داوری اولیه انجام شده، با کمک هزینه‌ فدراسیون جهانی مخترعین به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در چهار بخش اصلی به رقابت می‌پردازند.

دکتر منتظرالقائم گفت: تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد متشکل از محمد سجاد صالحی، آرش طاهری، علی حسنی، علی طاهری از دانشجویان و دانش آموختگان این واحد دانشگاهی با ارائه دو اختراع در این دوره از جشنواره حضور داشت و پس از داوری، طرح " آب شیرین کن خورشیدی" به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی این جشنواره، ۵۴ طرح از ۳۰ کشور جهان برگزیده شد و اختراع " آب شیرین کن خورشیدی" در بخش فناوری‌های آینده با حضور تیم‌های تحقیقاتی از کشورهای کره، انگلیس، ژاپن و آمریکا موفق به دریافت مدال طلای این دوره از رقابت‌ها شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد درباره این طرح گفت: طرح آب شیرین کن خورشیدی با طراحی منحصر به فرد، دارای راندمان سرمایشی cop=3.5 است.

وی توان شیرین کردن آب در حجم بالا، هزینه ساخت بسیار پایین، مصرف انرژی کم و راندمان بالا را از مزایای منحصر به فرد این اختراع در مقایسه با نمونه‌های ارائه شده در مقالات بین المللی دانست.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون کنکور سراسری امروز صبح با رقابت گروه‌های ریاضی و علوم انسانی با حضور ۲۹۲ داوطلب در سروستان برگزار شد.
مزدا معطری افزود: همچنین عصر امروز گروه‌های هنر با ۲۰ شرکت کننده و گروه زبان با ۴۲ داوطلب در این شهرستان به رقابت می‌پردازند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان بیان کرد: کنکور سراسری ، فردا جمعه هفتم اردیبهشت با رقابت داوطلبان گروه تجربی با حضور ۲۲۷ شرکت کننده به پایان می‌رسد.
شهرستان سروستان در جنوب شرق فارس ودر فاصله ۷۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید