Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@13:52:26 GMT

شماره یکی که شماره 44 می پوشد!

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۰۱۴۲

شماره یکی که شماره 44 می پوشد!

لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم فرمول یک مرسدس می‌گوید اینکه از شماره یک برای خودرویی که با آن مسابقه می‌دهد، استفاده نمی‌کند دلیل دارد.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ،همیلتون که امسال ششمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های فرمول یک را جشن گرفت، از سال 2014 که رانندگان مجاز شدند شماره ماشین‌های‌شان را انتخاب کنند هرگز شماره یک را برای خودروی خود انتخاب نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی بوده که طبق قوانین مسابقات، راننده‌ مدافع عنوان قهرمانی می‌تواند در فصل پس از قهرمانی‌اش شماره یک را برای خودروی خود برگزیند. برای همین دلیل خودداری این راننده انگلیسی برای انتخاب این شماره تعجب‌آور بود.

 

از سال 2014 تا کنون تنها یک نفر یعنی سباستین فتل در فصل پس از قهرمانی‌اش شماره یک را برای خودرویش انتخاب کرده است.


با توجه به بازنشسته شدن نیکو رزبرگ، راننده آلمانی سابق تیم مرسدس که دو سال پیش قهرمان شد، تنها کسی که در فصول اخیر می‌توانست با خودروی شماره یک رقابت کند، همیلتون بود که او هم هنوز تمایلی به انتخاب این شماره نشان نداده است. او به جز یک مورد (دور تمرینی اول گرندپری ابوظبی سال گذشته) دیگر هرگز پشت فرمان خودرویی که شماره یک داشته باشد، ننشسته است. البته او در همان یک مورد هم گفت که اصلاً رانندگی با آن خودرو را دوست نداشته است و به همین دلیل در تمرینات و مسابقات بعدی از همان شماره همیشگی‌اش، 44 استفاده کرد.

 


همیلتون در برنامه تلویزیونی گراهام نورتون در پاسخ به این سؤال که آیا قهرمانی‌های متوالی‌اش در فصل‌های اخیر، او را بیش از پیش از سوی دیگر رانندگان در معرض خطر قرار نمی‌دهد، گفت: «نه فکر نمی‌کنم که الان مسابقه دادن برای من کار خطرناک‌تری باشد اما من دومین راننده مسن مسابقات هستم، می‌خواهید باور کنید یا نه. امسال ما رانندگانی 19، 20 ساله داریم که وارد مسابقات شده‌اند اما راستش را بخواهید نه، من فکر نمی‌کنم که قهرمان شدن مرا در معرض خطر بیشتری قرار بدهد. خب طبیعی است که به سبب قهرمانی‌‌هایم فکر کنم دیگر رانندگان مرا هدف قرار می‌دهند و انگیزه‌شان برای شکست دادنم بیشتر است.»


همیلتون درباره شماره خودرویش هم گفت: شماره‌ای که من از هشت سالگی با آن مسابقه دادن را شروع کردم، 44 بود.


با اینکه الان و در واقع در دو سال اخیر نفر اول مسابقات شده‌ام و به همین دلیل هم می‌توانستم شماره یک را برای خودروی خودم انتخاب کنم، ترجیح دادم که با همان شماره 44 به کارم ادامه دهم. انتخاب این شماره باعث می‌شود که من هر سال فکر کنم کار را از اول شروع کرده‌ام و هیچ خبری از قهرمانی نیست. این شماره باعث می‌شود که من برای ادامه دادن به تلاش برای کسب عنوان قهرمانی انگیزه داشته باشم.»


همیلتون در آستانه آخرین گرندپری فصل اشاره‌ای هم به ماجرای جنجالی تصادف اخیر دو راننده تیم فراری، شارل لکلرک و سباستین فتل در گرندپری برزیل داشت، اتفاقی که باعث شد هر دوی آنها نتوانند مسابقه را به پایان برسانند. او گفت: «طبیعتاً هرگز وجود اختلاف میان هم‌تیمی‌ها اتفاق جالبی نیست. من خودم چنین تجربه‌ای را دارم (دو سال پیش با نیکو رزبرگ) و به همین دلیل می‌گویم که این اتفاق هرگز به نفع تیم نیست. مطمئناً تصادف رانندگان فراری هم عمدی نبود اما خب وقتی چنین اتفاقی می‌افتد فقط شما نیستید که متضرر می‌شوید چون کلی آدم دیگر هم برای کمک به شما تلاش می‌کنند که زحمات‌شان بر باد می‌رود.»

فرمول یک اتومبیل رانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرمول یک اتومبیل رانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از طریق تماس تلفنی با برنامه‌ای در شبکه فاکس نیوز، از عملیات پلیس این کشور علیه دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا تمجید کرد.

به گزارش الجزیره، در حالی که این برنامه تلویزیونی به صورت زنده تصاویری را از نیرو‌های پلیس نشان می‌داد که در حال متفرق کردن و دستگیری برخی دانشجویان هستند، ترامپ گفت که حمله پلیس باید زودتر انجام می‌شد. 

ترامپ در ادامه گفت: «آن‌ها (نیرو‌های پلیس) باید خیلی زودتر از اینکه دانشجویان ساختمان را تصاحب کنند، این کار را می‌کردند، زیرا اگر دانشجویان در چادر بودند این کار به مراتب راحت‌تر بود تا یک ساختمان؛ و البته خسارت عظیمی نیز وارد شده است.»

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد گروهی از دانشجویان معترض در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک مقابل سالن «همیلتون» در پردیس منهتن ایستاده و دست‌های‌شان را به یکدیگر قفل کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود ده‌ها معترض پرچم فلسطین را از پنجره بیرون آورده‌اند. عصر سه‌شنبه، مسئولان دانشگاه کلمبیا که مرکز تظاهرات دانشجویی برای حمایت از فلسطین است، اعلام کردند دانشجویانی که در تصرف این ساختمان نقش داشته‌اند تعلیق یا اخراج خواهند شد.

دانشگاه کلمبیا اکنون پردیس منهتن را به روی همه بسته است و به جز دانشجویانی که در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند و کارمندانی که خدمات ضروری ارائه می‌کنند، کسی حق ورود ندارد. 

تالار «همیلتون» یکی از چندین ساختمانی است که قبلاً در جریان اعتراضات حقوق مدنی و ضد جنگ ویتنام در سال ۱۹۶۸ محل اعتراضات دانشجویی بود. 

گفته می‌شود از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ماه) تاکنون بیش از هزار نفر در دانشگاه‌های سراسر آمریکا بازداشت شده‌اند. این معترضان خواستار قطع ارتباط دانشگاه با شرکت‌هایی هستند که به شکلی حامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • دژاوو شماره 7؛ وینیسیوس جونیور، بهترین بازیکن جدال بایرن مونیخ و رئال مادرید / عکس
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)
  • دانشجویان معترض ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند+ فیلم
  • دانشجویان معترض با شعار "انتفاضه" ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند (+عکس)
  • لوییس همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری