Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت و دستگاه دیپلماسی می‌خواهم که اسناد دخالت آمریکا و دست اندرکاران در اقدامات اخیر را فراهم کرده و خسارت‌های مادی و معنوی را مشخص و از طریق مراجع حقوقی بین‌المللی پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، کمال دهقانی فیروزآبادی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: مجتمع فولاد میبد در دهه ۸۰ با سرمایه ملی کار خود را شروع کرد و با تولید ۳۰۰ هزار تن شمش چدن شانه به شانه مراکز تولید فولاد کشور آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوران شکوفایی اما تا سال ۸۸ بیشتر طول نکشید و این مجتمع در جریان خصوصی سازی دو بار به بخش خصوصی واگذار شد. متاسفانه برآورد درستی از توانایی‌های سرمایه گذاران نشد و این مجتمع تعطیل شد. آن چه مهم است، فقط بیکاری چند صد کارگر نیست بلکه وارد شدن ضررهای میلیاردی به سرمایه‌گذاران خرد و اعتماد از دست رفته مردم به سرمایه‌گذاری در تولید است.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و وزرای اقتصادی برای دستور حل مشکل فولاد میبد تشکر کرد و خواست که به طور جدی‌تر به این موضوع ورود کرده و تا آخر همراه مسوولان امر باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اعتراضات و اغتشاشات مردم در واکنش به اصلاح قیمت بنزین گفت: با توجه به یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، اظهارات رسمی وزارت خارجه روسیه مبنی بر این که آمریکا مسئول ناآرامی‌های اخیر ایران است و همچنین دخالت سرسپردگان آمریکا در منطقه مثل رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی که کارنامه آدم کشی آنها در دنیا مشهور است و تولید کننده تفکر وهابی گری و صهیونیستی بودند و افراد جنایت کاری مثل نتانیاهو و بن لادن را پرورش دادند و همچنین با توجه به اظهارات سفیر آمریکا در آلمان در مورد دخالت آمریکا در ایران از دولت و دستگاه دیپلماسی می‌خواهم که اسناد این دخالت‌ها و اقدامات ضد امنیتی را به همراه برآورد دقیق از میزان خسارت‌های مادی و معنوی را جمع آوری و از طریق مراجع حقوقی بین المللی پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که توجه خود را به برنامه‌های  کمک رسانی به اقشار ضعیف جامعه ببرند و مشکلات معیشتی را حل و فصل کرده و مبارزه با گرانی را هدف اصلی خود قرار دهند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۱۵ سال پیش سند چشم انداز ۱۴۰۴ نوشته شده است، این سند را برای پیشرفت کشور دانست و گفت: براساس این سند باید تا ۵ سال آینده ایران تبدیل به قوی‌ترین قدرت اقتصادی منطقه شود. سوال این جا است که آیا همه قوای سه گانه و همه دستگاه‌ها به سمت این هدف گام‌های لازم را برداشته‌اند؟

وی با اشاره به ظرفیت‌های جغرافیایی ایران گفت: داشتن متنوع‌ترین منابع معدنی، نیروی انسانی توانمند، بازار مصرف ۵۰۰ میلیونی همسایگان چیزهای بعیدی است که در کمتر کشوری پیدا می‌شود. مطمئن باشید به تعداد انگشتان یک دست هم کشوری مثل کشور ما پیدا نمی‌شود پس مشکل کار کجاست؟ بخشی از مشکل در مدیریت و تصمیم گیری به موقع است. با اعمال مدیریت قاطع و کنترل نظارت دقیق می‌توانیم در ۵ سال باقی مانده به اهداف این سند دست پیدا کنیم.

دهقانی فیروزآبادی در پایان نطق خود ضمن تاکید رهبری به اصلاح ساختار بودجه کشور، اصلاح ساختار بودجه را نقطه عطف دانست و تاکید کرد: اگر دولت دوازدهم این بودجه را به مجلس بیاورد و مجلس آن را تصویب کنند این اتفاق نقطه عطفی مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه دیپلماسی اغتشاشات آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید

در پی دستگیری صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن نامه عباس نیک نژاد، رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا به شرح زیر است:

پروفسور می‌نوشه شفیق عزیز

رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تأسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمداً به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید. دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی‌رحم انداخت.

لطفاً به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصاً به آن‌ها گل تقدیم کنید. لطفاً، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده‌اید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری