Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشانه‌هایی از بهبود روابط تجاری آمریکا و چین باعث شد قیمت نفت تثبیت شود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این که انتشار خبرهایی از واشنگتن در روزهای گذشته باعث شد امیدها در مورد این که آمریکا و چین به زودی توافق موقفت تجاری خود را امضا خواهند کرد تقویت شود و این چشم‌انداز تقاضا برای نفت را بهبود بخشید تا قیمت‌های نفت تثبیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قیمت هر بشکه نفت برنت  پس از این که در معاملات دیروز ۴۳ درصد رشد کرد، امروز بدون تغییر باقی ماند و در  به ۶۳.۶۴ دلار تثبیت شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین آمریکا هم ۵ سنت کاهش یافت تا در ۵۷.۹۶ دلار تثبیت شود.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در سی‌ام‌سی مارکتز سیدنی، می‌گوید: بازارها هنوز تحت تاثیر مذاکرات تجاری نوسان می‌کنند. به نظر می‌رسد فعلا تاثیر این عامل بر اقدامات سرمایه‌گذاران بازار غالب باشد.  

رشد قیمت‌ها از روز دوشنبه پس از آن انجام شد که رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت که توافق اولیه تجاری با چین هنوز تا پایان امسال امکان‌پذیر است.  مذاکره‌کنندگان ارشد تجاری چین و آمریکا صبح سه‌شنبه با هم گفتگویی تلفنی انجام دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین قدیانی عباس کشاورز محمود حجتی هفته بسیج پگاه آهنگرانی یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی قیمت نفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین حسین قدیانی عباس کشاورز محمود حجتی هفته بسیج پگاه آهنگرانی یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد