Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری، در مراسم هفته جهانی کارآفرینی که امروز سه شنبه ۵ آذر در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به جلسه فعالان اقتصادی و کارآفرینان با رهبر انقلاب اظهار داشت: ایشان در نشست بیش از سه ساعته با فعالان اقتصادی بیشتر دغدغه ها و مشکلات این قشر از جامعه را شنیدند و طی تذکرات و توصیه هایی که داشتند، چند تذکری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باب ارائه کردند که قطعا در دستور کار قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر اینکه با تحولاتی که در حوزه های الکترونیکی و اینترنتی در کشور ایجاد شده نیازمند یک پوست اندازی است و باید در جهت کارآفرینی نوین گام برداریم، افزود: اگر امروز از فسادهای نظام سلطه علیه کشورمان صحبت کنیم، یکی از راه های مبارزه با آن توسعه کارافرینی نوین با حضور کارآفرینان به عنوان فرماندهان خط مقدم اقتصادی مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز یک انقلاب در حوزه کارآفرینی کشور ایجاد شده است، تاکید کرد: در حوزه هایی مانند نانو تکنولوژی و صنایع دارویی این پیشرفت ها به خوبی نمایان است.

شریعتمداری از ارائه مصوبه ای به دولت برای حمایت از کارآفرینان پیشرو خبر داد و گفت: این مصوبه امروز به دولت ارائه شده که بر اساس آن مزیت هایی برای کارآفرینان قائل شدیم. یکی از بحث هایی که رهبری در جلسه با کارآفرینان به آن اشاره کردند، موضوع اکرام و احترام به جامعه کارآفرینان کشور بود که در این مصوبه نیز جایگاه و منزلت کارآفرینان توجه شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در باره مهمترین ویژگی های مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو نیز گفت: معمولا کارآفرینان ما دارایی و ضمانتی در قبال دریافت تسهیلات ندارند که بر اساس این مصوبه دولت می تواند با تکیه بر دانش و اندیشه جوانان ضمانت نامه هایی را برای کارآفرینان پیشرو صادر کند که بر این اساس مقرر شد تا سقف ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات  بتوانیم برای فعالیت های نوآورانه ضمانت نامه صادر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین با ایجاد خط سبز گمرک فعالیت های گمرکی کارآفرینان برای مراودات کالایی تلاش کردیم تا تسهیلاتی در این زمینه برای این قشر از جامعه در قالب مصوبه دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اقدامات برای توسعه فعالیت های کارآفرینانه باید ایجاد هماهنگی بین اکوسیستم کارآفرینی کشور باشد تا از جایگاه و منزلت کارآفرینان پاسداری کنیم، باید این واقعیت را بپذیریم که فضای کسب و کار کشور به هیچ وجه متناسب با فعالیت های کارآفرینانه نیست و آنها مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله حق بیمه  تامین اجتماعی دارند که این موضوع نیز در نشست با رهبری مطرح شد.

شریعتمداری در توضیح مطلب فوق ادامه داد: در راستای کاهش موانع تامین اجتماعی برای کارآفرینان ابتدای امسال بخشنامه ۱۷ ماده ای را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کردیم اما قطعا این اقدام به تنهایی کافی نیست.

وی با تاکیدبر اینکه برای توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور باید از سنین پایین، نوجوانان را با فعالیت های خلاقانه و کارآفرینی آشنا کنیم و خانواده ها در این زمینه تکلیف دارند گفت: در همان سنین است که جرقه های فعالیت های خلاقانه و کارآفرینی در ذهن ایجاد می شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، نهادسازی را یک ضرورت برای توسعه امر کارآفرینی در کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی یک ماه گذشته دو بنیاد ملی کارآفرینی یکی در حوزه «تولید محتوای دیجیتال» و «توسعه فناوری نوین در حوزه های بلاک چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا» ایجاد شده است.

شریعتمداری همچنین از تاسیس و راه اندازی بنیاد ملی توسعه فعالیت های فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر 4781477 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی محمد شريعتمداري دولت دوازدهم قیمت بنزین بنزین بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی کمک معیشتی خانوار معیشت خانوار سازمان برنامه و بودجه کارت سوخت طرح ملی مسکن سهمیه بندی بنزین وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت بنزین در ایران قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بهترین راه برای حمایت از کارگران را اصلاح «قانون کار» دانست و گفت: پیگیر لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده هستیم، امیدواریم این مصوبه در مجلس دوازدهم به حالت قبل بازگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار در جمع نمایندگان کارگران استان گفت: جامعه کارگران زحمتکش و شریف، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که باید در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برداشت.

وی یکی از مشکلات کارگران را نبود امنیت شغلی بیان کرد و افزود: اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار او مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ با تأکید بر اینکه حل مشکلات کارگران در سایه تفاهم و تعامل مسئولان کشور در بخش‌های مختلف، مرتفع خواهد شد، تصریح کرد: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است، زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد.

وی بهترین راه برای حمایت از کارگران را اصلاح قانون کار عنوان کرد و اظهار کرد: اگر این قانون به درستی عملیاتی شده بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید نسبت به امنیت شغلی کارگران دغدغه داشته باشند.

جوکار بر لزوم تبدیل قراردادهای موقت به دائمی برای ایجاد امنیت شغلی کارگران تأکید کرد و افزود: طرح افزایش سن بازنشستگی نیز با وجود مخالفت برخی از نمایندگان به تصویب رسید و امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح، و تصویب مجلس آن به حالت قبل بازگردانده شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بهترین راه مطالبه حق و حقوق کارگران را برگزاری جلسات رؤسای تشکل‌های کارگری با مسئولان استان خواند و خاطرنشان ساخت: همانگونه که نمایندگان مردم، پیگیر مشکلات مردم هستند، رؤسای تشکل‌های کارگری نیز، چون با کسب آرای کارگران منصوب شده اند، باید پیگیر مطالبات این قشر باشند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران با شعار حل نمی‌شود، گفت: نشست‌ها و جلسات باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد، بنابراین با شعاری صحبت کردن، نمی‌توان این مسائل را حل کرد، بلکه تلاش باید در جهت رفع این مشکلات باشد.

کد خبر 749548

دیگر خبرها

  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود