Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که «آیا همه دانش‌آموزان کتاب درسی دارند و اگر مشکلی وجود دارد به کجا مراجعه کند؟»، گفت: اگر دانش‌آموزی به‌رغم آنکه در سامانه ثبت‌نام کرده، کتاب درسی دریافت نکرده است و البته فاصله معقول از زمان ثبت‌نام تا ارسال کتاب برای او طی شده است باید به منطقه آموزش و پرورش مراجعه کند و در آنجا مسؤول توزیع کتاب درسی، او را راهنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در خصوص کمبود کتاب درسی گفت: از نظر وظیفه‌ای که سازمان پژوهش باید انجام می‌داد، نقص و اشکالی نداشتیم و متأسفانه فضاسازی‌هایی که در برخی کانال‌ها شد، بدون اطلاع بود.

وی ادامه داد: تصورشان این بود که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی موظف است که کتاب را به دست دانش‌آموزان برساند، در حالی که وظیفه ما این است که بر اساس آن سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی، آن را به استان‌ها تحویل دهیم و استان‌ها به شهرستان‌ها و به مدرسه تحویل دهند.  

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: این موضوع در یکی، دو منطقه با اخلال مواجه شد و موجب شد تعمیم پیدا کند؛ اکثر استان‌ها هیچ مشکلی نداشتند؛ نه کتاب درسی کمبود داشتیم، نه دیر چاپ کردیم و خوشبختانه تا اواخر شهریور تمام کتاب‌های درسی با زحمت همکاران سازمان دو شرکت افست و چاپ و نشر، انجام گرفت.

وی تصریح کرد: برخی دانش‌آموزان در سامانه ثبت‌نام نکردند یا دیر ثبت‌نام کردند؛ بعضی از دانش‌آموزان در بحث انتخاب رشته دچار تردید بودند و این موارد زمینه‌هایی بود که موجب می‌شد که دانش‌آموزانی دیرتر کتاب درسی دریافت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با تأکید بر اینکه تا دانش‌آموزان در سامانه کتاب درسی ثبت‌نام نکنند، کتاب درسی به دستشان نمی‌رسد، گفت: متناسب با آمار دانش‌آموزان پیش‌بینی چاپ کتاب انجام می‌شود و البته باید به اندازه کتاب درسی چاپ کنیم تا کتابی در انبار نماند و اینکه بخواهیم کتاب سال قبل را بین دانش‌آموزان توزیع کنیم.

وی ادامه داد: در یکی، دو منطقه تخلفاتی صورت گرفته بود که در حال پیگیری است و بخش رسیدگی به تخلفات وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند؛ وزیر آموزش و پرورش هم تأکید داشت که این موضوع پیگیری و رسیدگی شود و طبق مقررات با متخلفان برخورد شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که «آیا همه دانش‌آموزان کتاب درسی دارند و اگر مشکلی وجود دارد به کجا مراجعه کند؟»، گفت: اگر دانش‌آموزی به‌رغم آنکه در سامانه ثبت‌نام کرده، کتاب درسی دریافت نکرده است و البته فاصله معقول از زمان ثبت‌نام تا ارسال کتاب برای او طی شده است باید به منطقه آموزش و پرورش مراجعه کند و در آنجا مسؤول توزیع کتاب درسی، او را راهنمایی می‌کند./فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!