Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@03:19:37 GMT

وقتی استقلال «غول» شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۱۵۴۸

وقتی استقلال «غول» شد

تیم فوتبال استقلال موفق شد در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر مقابل نساجی مازندران با حساب ۲ بر یک به برتری برسد.

به گزارش مشرق، برتری استقلال برابر حریف مازندرانی خود چند نکته مهم را در پی داشت تا آبی‌ها را به سمت روز‌های خوب و جذابی پیش ببرد. استقلال حالا کاملا از دوران ناامیدی فاصله گرفته و دوره جدیدی را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ششمین برد پیاپی

اولین دستاورد استقلال از بازی مقابل نساجی، کسب سه امتیاز و برتری در یک بازی خارج از خانه دیگر بود. ششمین برد پیاپی رقم خورد و حالا استقلال با قدرت بیشتری به راهش ادامه می‌دهد. آبی‌پوشان به قدرتمندترین تیم لیگ تبدیل شده‌اند که در هر لحظه از بازی توانایی گلزنی دارند و بیشترین فشار ممکن را روی دروازه حریفان وارد می‌آورند.

استقلال مدعی ماند

آبی‌ترین تیم پایتخت به لطف پیروزی مقابل نساجی توانست چهره مدعی خود را حفظ کند. برای استقلال این موضوع اهمیت دارد که سایر مدعیان در هفته‌های گذشته امتیازات مهمی را از دست دادند، اما شرایط برای این تیم کاملا متفاوت است. آن‌ها پشت سر هم به برد می‌رسند تا به تیمی ترسناک بدل شوند. حالا باید استقلال را مدعی درجه یک قهرمانی دانست و این پیام مهمی است که استراماچونی به هواداران استقلال و سایر باشگاه‌های فوتبال ایران داد.

بهترین خط حمله

استقلال در خط حمله شرایط بسیار خوبی دارد. آن‌ها ۲۳ بار دروازه حریفان خود را باز کرده‌اند که با همین آمار در پایان هفته یازدهم موفق به رقم زدن بهترین خط حمله لیگ در فصل جاری شدند. جالب اینکه صدرنشین جدول یعنی شهرخودرو تنها ۱۰ گل به ثمر رسانده، سپاهان ۱۳ بار به گل رسیده و پرسپولیس و تراکتور با ۱۱ گل در تعقیب صدرنشین هستند. نزدیک‌ترین تعقیب کننده استقلال در جدول گلزنان پیکان است که فقط ۱۶ گل به ثمر رسانده است. این وضعیت نشان می‌دهد استقلالی‌ها می‌توانند نسبت به آینده به خصوص در فاز تهاجمی امیدواری بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

فتحی: دیاباته فروشی نیست

طلسم شکست

برای هواداران استقلال این موضوع از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار بود که بتوانند بار دیگر پرسپولیس را در جدول پایین‌تر از خود ببینند. از زمان پرویز مظلومی تا به حال، حضور در رده‌ای بالاتر از پرسپولیس در جدول به یک طلسم واقعی برای استقلال بدل شد، زیرا با هر پیروزی و موفقیت هم نمی‌توانستند پرسپولیس را به زیر بکشند، ولی بالاخره این اتفاق افتاد. باید حق بدهید که هواداران استقلال، مغرورترین هواداران فوتبال ایران باشند.

به اوج رسیدند

تعدادی از بازیکنان استقلال به بهترین شرایط ممکن از لحاظ فنی رسیدند. آن‌ها اوج فوتبال خود را زیر نظر استراماچونی دنبال می‌کنند و این موضوع نویدبخش روز‌های جذاب‌تری در آینده است. مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، هروه میلیچ، مسعود ریگی، حسین حسینی، عارف غلامی، شیخ دیاباته، وریا غفوری و... همگی در بهترین شرایط روحی و روانی و البته فنی هستند.

کار سخت سپاهان و شهرخودرو

تا پیش از اوج گیری استقلال، همیشه صحبت از قرعه سخت این تیم در هفته‌های پایانی و بازی پشت سر هم مقابل سپاهان و شهرخودرو به میان می‌آمد، اما سطح آمادگی استقلال به حدی است که باید گفت کار نمایندگان اصفهان و مشهد در این دو بازی مقابل آبی‌ها سخت شده نه کار استقلال!

حرف، حرف استراماچونی است!

از این به بعد حرف اول و آخر در استقلال را استراماچونی می‌زند. وقتی او بگوید اوضاع مالی خراب شده، باشگاه تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد؛ او بگوید فلان بازیکن استقلال باید از لیست خارج شود، آن فوتبالیست وارد لیست سیاه هواداران خواهد شد و اگر استراماچونی وارد یک دعوای رسانه‌ای شود، قطعا طرفداران استقلال کمکش می‌کنند تا برنده باشد.

استراماچونی شبیه به برانکو

این وضعیت، ما را به یاد دوران اوج برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس می‎‌اندازد. زمانی که هرچه برانکو می‌گفت باید اجرا می‌شد، چون تیمش قدرتمند بود، بازی‌ها را می‌برد، جام می‌گرفت و حریفی مقابل خودش نمی‌دید. حالا دوران تازه‌ای برای استراماچونی در فوتبال ایران آغاز شده و این مربی ایتالیایی است که می‌تواند با ادامه دادن به این پیروزی‌ها، در جمع آبی‌پوشان حکومت قدرتمندی برای خود بسازد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال ملاثانی توانست در پایان 90 دقیقه، با سپاهان به نتیجه تساوی دست پیدا کند ولی در دقایق پایانی وقت های اضافه و روی یک اشتباه توسط مدافعین این تیم، زردپوشان صاحب یک ضربه پنالتی شدند که رامین رضاییان در دقیقه 118 آن را به گل تبدیل کرد تا اصفهانی ها راهی دور بعد شوند.

احسان علوان زاده بازیکن استقلال ملاثانی درخصوص بازی مقابل سپاهان به خبرنگار ما گفت: بازی بسیار خوبی مقابل تیم پر مهره سپاهان به نمایش گذاشتیم، فکر‌می کنم تمام اهالی فوتبال از ما رضایت داشتند. چه تماشاگرانی که درون ورزشگاه بودند و مردمی که در خانه پای تلویزیون ها بازی را دیدند.

او گفت: در ابتدای بازی باتوجه به قدرت سپاهان و حملات این تیم، کمی عقب نشین نشستیم که برای هر تیمی طبیعی است. ولی بازی بدون توپ را تمرین کرده بودیم و تمامی فضا هارا بسته بودیم. به هرحال مقابل تیم پر ستاره‌ای بازی داشتیم و تاکتیک این بازی از پیش برای ما مشخص بود و آن را تمرین کرده بودیم.

بازیکن استقلال ملاثانی اضافه کرد: در نیمه اول در یک غافلگیری گل را دریافت کردیم و در بین دو نیمه با صحبت های سرمربی جوان که همانند یک دوست در کنار ما است، توانستیم به بازی برگردیم و مانند بازی های همیشگی مان وارد بازی شویم. توپ را در اختیار داشتیم و حملاتی را هم روی دروازه سپاهان داشتیم که در یک موقعیت خود من تک به تک شدم که توپ زیر پایم گم شد و نتوانستم ضربه مناسبی را بزنم. ولی هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد، حملات ما بیشتر می‌شد. در یک صحنه شوت میلاد وارد دروازه نیازمند شد که همگی شوکه شدیم از این گل زیبا و توانستیم بازی را به 120 دقیقه ببریم.

علوان زاده اضافه کرد: قطعا بازی کردن مقابل تیم سپاهان کار ساده ای نیست، هرآنچه سرمربی به ما گفته بود را اجرا کردیم و تمامی فضاهارا روی بازیکنان این تیم بسته بودیم. رامین رضاییان که در هر مسابقه چندین موقعیت به دست می‌آورد، در این بازی قفل شده بود و این نشان از دوندگی بالای تیم ما دارد. جا دارد به تمامی بازیکنان خسته نباشید بگویم، حق بچه ها حضور در لیگ برتر است و در این بازی که پخش از شبکه های تلویزیونی هم بود، کیفیت فنی خود را به نمایش گذاشتند.

او در پایان گفت: دو دقیقه وقت کم آوردیم و اگر بازی به ضربات پنالتی می رفت، شاید می توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم و شگفتی ساز اصلی این رقابت ها باشیم. واقعا حیف شد ولی در مقابل امکاناتی که ما داریم، این که بتوانی سپاهان را تا دقیقه ۱۱۸ هم متوقف کنی کار بزرگی کرده ای. در ادامه راه در لیگ یک به دنبال ارائه بازی های این چنینی هستیم و می‌خواهیم لیگ را با سیاوش اکبرپور به پایان برسانیم.

دیگر خبرها

  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • حسینی: روند ناکامی‌های ما در بازی با پرسپولیس قطع شد / مقابل استقلال هم می‌شد کامبک بزنیم
  • ترکیب استقلال ملاثانی برای شگفتی‌سازی مقابل سپاهان
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد