Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ترابی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری برگزار شد اظهار داشت:  تجربه تلخ خشکسالی باعث شد که تفکر جهاد کشاورزی به سمت تولید محصولات بیشتر با آب کمتر برود که بهترین روش تولید گلخانه ای بود. به همین حهت بخشنامه‌ای از طریق وزارت خانه به تمام استان‌های کشور در خصوص توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

       

وی فروش محصولات گلخانه‌ای را برای کشاورزان سود آور توصیف کرد و عنوان کرد: خوشبختانه هرمزگان بسیار سریع جایگاه خود را در کشت‌های گلخانه‌ای پیدا کرد. با توجه به قیمت مناسب محصولات گلخانه‌ای، کشاورزان هرمزگان میل بیشتری برای کشت‌های گلخانه‌ای دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان با ذکر این نکته که هرمزگان از نظر رشد سطح زیر کشت گلخانه‌ای رتبه اول کشور را دارد، ابراز داشت: گردش کار را برای ساخت و سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه بسیار ساده کرده‌ایم و در تلاش هستیم با کمک بانک کشاورزی تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

ترابی تصریح کرد: در سال ۹۸، حدود ۱۹۰ هکتار گلخانه در استان هرمزگان راه اندازی و به بهره برداری رسید در حالی که در سنوات گذشته تنها ۲۰۵ هکتار گلخانه در هرمزگان وجود داشت. 

وی با ذکر این نکته که سطح گلخانه‌های زیر کشت هرمزگان تا پایان سال افزایش خواهد یافت، اذعان کرد: در تلاش هستیم که تا سال ۱۴۰۴ پنج هزار هکتار به فضای گلخانه ای در هرمزگان اضافه شود. یعنی موفق خواهیم شد تا ۹۰ درصد محصولات صیفی را در فضای بسته تولید کنیم که باعث خواهد شد ۱۰ برابر بهره‌وری تولیدات افزایش پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: وزارت خانه سیاست ممنوعیت کشت خیار سبز و فلفل دلمه در فضای باز را به تمام استان‌ها ابلاغ کرده است و ما نیز در این راستا تلاش خواهیم کرد.

ترابی در خصوص کشت گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: در این کشت گلخانه‌ای بهره‌وری ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت و کیفیت محصول به دلیل کنترل شرایط محیطی افزایش پیدا خواهد کرد، از سوی دیگر کاهش مصرف مواد شیمیایی را در پی دارد و توسعه صادرات با بالابردن کیفیت محصولات باعث بهبود اقتصاد کشور و استان خواهد شد.

وی مطرح کرد: به ازای هر هکتار گلخانه ۱۰ تا ۱۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود توسعه کشت های گلخانه ای در هرمزگان به رونق اشتغال در استان کمک خواهد کرد.

توسعه کشت های گلخانه ای در مناطق محروم هرمزگان/بشاگرد آغازگر کشت های نوین گلخانه ای

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان تشریح کرد: مناطق مختلفی در استان هرمزگان برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای شناسایی شده و تامین آب نیز صورت گرفته است. مانند بشاگرد که نوید توسعه گلخانه‌ها در مناطق محروم را می‌دهد.

ترابی اظهار داشت: نیترات و نیتریت حاصل مصرف کود اوره است که باید با توجه به نیاز گیاه انجام شود و  همه بستگی به نتیجه آزمایش محصول دارد.

وی عنوان کرد: کشت فنی کشتی است که نیاز گیاه بر اساس آزمون استاندارد تامین شود در غیر این صورت باعث انباشت در گیاه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان ابراز داشت: کشت گلخانه‌ای فضای کنترل شده‌ای است که می‌توان بسیار فنی تر از فضای باز عمل کرد.

ترابی تصریح کرد: در دنیا به سیستم‌های هوشمند مصرف کود رسیده‌ایم که به صورت مرتب گیاه را پایش می‌کند و در صورت نیاز مواد را به گیاه می‌رساند که باعث خواهد شد که بهینه‌ترین میزان مصرف را داشته باشیم. این سیستم در شهرستان رودان با کمک یکی از کشاورزان به صورت پایلوتی انجام خواهد شد تا از کشت کلاسیک به سمت کشت هوشمند حرکت کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: با اجرای این طرح ۹۰ درصد آزادی اراضی را خواهیم داشت که باعث تنوع کشت در استان هرمزگان خواهد شد.

ترابی خاطرنشان کرد: واگذاری ارضی به سایت‌های بزرگ برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی ایجاد می‌شود.

وی مطرح کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی شرکتی دولتی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های کشاورزان است که پس از اتمام احداث زیرساخت‌ها به افراد متقاضی واگذار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان تشریح کرد: کشاورزانی که سعی دارند در شرکت‌ شهرک‌های کشاورزی فعالیت کنند شرکت تمام مجوزها و پروانه‌ها را اخذ خواهد کرد.

ترابی اظهار داشت: اگر شخصی پس از شش ماه از صدور مجوزها فعالیت خود را پیش نبرد و پیشرفت فیزیکی کمی داشت زمین از آن گرفته خواهد شد و به کسی که اهلیت داشته باشد واگذار خواهد شد.

وی عنوان کرد: حاجی‌آباد و رودان بیشترین سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان هرمزگان را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان ابراز داشت: پس از بررسی نیترات و نیتریت محصولات کشاورزی استان هرمزگان، مشخص شد که محصولات استان هرمزگان کمترین میزان نیترات و نیتریت را دارند.

کد خبر 4781588

منبع: مهر

کلیدواژه: هرمزگان کشت گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بارش برف ایلام قیمت بنزین بسیج اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین گرگان قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای هواشناسی صادر شده، گفت: از صبح امروز تردد شناورهای تفریحی ، خودروبر و گردشگری را در آبهای کیش ممنوع کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جزایر، مرتضی سالاری امروز، اظهار داشت: به صورت لحظه‌ای وضعیت جوی و دریایی پایش می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعت 19 این ممنوعیت تردد شناورها ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت جوی و کاهش ارتفاع موج و سرعت وزش باد، فعالیت شناورهای صیادی، گردشگری، خودروبر و دیگر شناورهای سبک در آب‌های کیش مجدد برقرار می‌شود و این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هشدار نسبت به خطرات تردد در دریا در شرایط نامساعد جوی و دریایی، گفت: از همه فعالان دریایی خواهشمندیم به منظور حفظ جان خود تمام هشدارها را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در زمان اعلام هشدارها فعالیت دریایی نداشته باشند.

سالاری تاکید کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد یک و 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی یا درخواست کمک، با سامانه 24 ساعته 1550 تماس یا از طریق کانال اضطرار دریایی 16 وی. اچ. اف ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه