Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از توافقات اجرایی جدید در سه زمینه بانکی، گمرکی و حمل و نقل بین تهران و دمشق خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی صبح امروز و در همایش تجاری ایران و سوریه که با حضور وزرای مسکن دو کشور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: از این پس بخش خصوصی فضای جدیدی را برای همکاری با سوریه تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طی یک سال گذشته درکمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه گام‌های بزرگی برداشته شد و تنظیمات برنامه‌ای و تبادلات افزایش یافته است. اسلامی افزود: پیروزی‌های مقاومت در سوریه زمینه را بیش از گذشته برای همکاری‌های دو کشور فراهم کرده است. پروژه‌های مسکونی و ساختمانی در سوریه از جمله اولویت‌های این کشور است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امشب سند همکاری‌های ایران و سوریه امضا خواهد شد. شرکت‌های زیر ساخت حمل و نقل و مادرتخصصی شهرک‌های مسکونی با شرکت‌های متناظر خود در سوریه همکاری خواهند داشت و شرکت‌های خصوصی می‌توانند از این دو شرکت برای شرکت در مناقصات و انجام پروژه‌ها استفاده کنند.

اسلامی درباره حل مشکل ضمانت نامه‌های بانکی نیز گفت: برای حل این موضوع می‌توانیم ضمانت نامه از شرکت‌های ایرانی را در ایران دریافت کنیم تا زمینه برای کار فراهم شود.

وزیر راه افزود: دستورات بشار اسد رییس جمهور سوریه برای همکاری با ایران در زمینه بازسازی این کشور باعث می‌شود تا ابهامی در همکاری در این زمینه باقی نماند.

وی توضیح داد: حداکثر سهم یک شرکت ایرانی در سوریه ٤٩ درصد و سرمایه آن نیز ١٠٠ میلیون لیر است. توافق کردیم که شرکت دولتی مشترک ایران و سوریه را ایجاد کنیم و شرکت‌های خصوصی از این طریق پروژه‌ها را تحویل بگیرند. با این روش دیگر شرکت‌های خصوصی در زمینه ضمانت نامه مشکلی نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه