Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عملیات پاک سازی سواحل جزیره خارگ از آلودگی نفتی آغاز شد.

سیاوش ارجمندزاده در تشریح این عملیات بیان کرد: بنابر گزارش‌های دریافتی مبنی بر آلودگی نفتی در دریا از محل خط لوله انتقال نفت یعنی مربوط به سکوی نفتی ابوذر تحت نظارت شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ و در ۸ مایلی غرب جزیره خارگ بلافاصله شناورهای قیام و ناجی ۹ به محل وقوع آلودگی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در پایش‌های متعدد شناورهای اعزام شده، لکه‌ای نفتی به وسعت ۱۵ مایل و با عرض ۱۰۰ متر در منطقه دیده شد.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در مراحل ابتدایی تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات و شناورهای خلیج فارس و قیام ۷ اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدام به کنترل و مقابله با آلودگی نفتی از طریق پاشیدن دیسپرسنت کردند.

ارجمندزاده یادآور شد: شدت آلودگی به گونه‌ای است که مهار آن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر و شرکت نفت فلات قاره امکان پذیر نبوده و احتمال توسعه دامنه آلودگی ایجاد شده وجود دارد.

او گفت: در راستای انجام اقدامات در سطوح بالاتر هماهنگی و هم پوشانی با شرکت‌ها و نهادهای منطقه و همچنین اطلاع رسانی به بخشداری ویژه خارگ و اداره کل مدیریت بحران استانداری انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه آب‌های استان بوشهر همواره در معرض آلودگی‌های نفتی قرار دارد شرکت‌های بهره بردار منطقه باید از تجهیزات متناسب با ریزش‌ها و آلودگی‌های احتمالی برخوردار باشند.

کد خبر 465632 برچسب‌ها استان بوشهر خلیج فارس آلودگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جزیره استان بوشهر خلیج فارس آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان