Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجرای دو نامه منسوب به ۷۷ چهره سیاسی اصلاح‌طلب/ دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی/ استقبال رییسی از انتقال زندان‌ها به حاشیه شهرها/ تعهد وزارت دفاع برای تامین تجهیزات احراز هویت و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، پنجم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، تعهد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قرارداد تامین تجهیزات الکترونیکی احراز هویت بعنوان تضامین مورد نیاز اجرای این قرارداد به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس عبدی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی هم درباره آثار روانی اعتراضات به سهمیه‌بندی شدن بنزین گفت: خسارات مادی مستقیم اعتراضات به گران شدن قیمت بنزین در مقایسه با خسارات غیرمستقیم آن مساله اساسی نیست.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم گفت: در جریان اغتشاشات اخیر عده‌ای آشوبگر اقدام به آتش زدن ساختمان واحد ثبتی شهرک صدرا در استان فارس نمودند اما به لحاظ اینکه پرونده های آن واحد اسکن شده بودند و فایل مربوطه در سرورهای استان و سازمان موجود است لذا مشکلی از نظر صدور اسناد و بخصوص اسناد مالکیت وجود ندارد زیرا کلیه اوراق پرونده اسکن و بروزرسانی شده بودند.

کیانوش راد نیز به تشریح موضوع تایید و تکذیب‌ها پیرامون دو نامه منسوب به چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب پرداخت و گفت: پس از بروز اعتراضات و نا آرامی‌های صورت گرفته در تعدادی از شهرها، تعدادی از اصلاح‌طلبان بنا بر ضرورت‌هایی که نسبت به ایجاد شنیدن اعتراضات مردم از یک سوء  استفاده از روش‌های مدنی برای طرح مطالبات و یا به صورت پررنگ‌تر پاسخ به آن اعتراضات از سوی دیگر  داشتند؛ نامه‌ای را امضا کردند.

همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن تقدیر از حضور مردم در تجمع روز گذشته در پی حوادث اخیر کشور در اعتراض به آشوبگران، گفت: مردم انقلابی تهران ۴ آذر در میدان انقلاب حماسه آفریدند.

روزنامه الجریده کویت با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه کشورمان مبنی بر موافقت سه کشور منطقه‌ای با طرح صلح هرمز به نقل از یک مسئول در وزارت خارجه این کشور نوشت: کویت هنوز موافقت خود با طرح صلح هرمز را به تهران اعلام نکرده است. وی افزود: مشورت و بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد اما تاکنون موضع مشخصی در این رابطه اتخاذ نشده است و انتظار می رود که پاسخ نهایی کویت به این طرح در ماه دسامبر آینده و درجریان نشست سران کشورهای خلیج فارس در ریاض اعلام شود.

در پی درگذشت محمد احمدیان نیز محمود جعفری از سوی علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، در سمت معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی منصوب شد.

دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی لحظاتی قبل برگزار شد. در این جلسه  برخی افراد مطلع که از اعضای هیات مدیره شرکت‌های داریس و پارسیس کیش بودند از جمله آرام، مدنی زاده، ابراهیمی و ساروخانی برای ارایه توضیحات دعوت شدند که به سوالات قاضی و نماینده دادستان پاسخ دادند. متهم دیواندری نیز توضیحاتی در واکنش به اظهارات آنها ارائه کرد.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دردیدار با خانواده شهید مدافع امنیت پاسدار مرتضی ابراهیمی گفت: وقتی یک ملتی با آمریکا و همه مستکبران عالم دربیافتد، معلوم است که این مسیر شهادت و جانبازی دارد.

همچنین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون ولایی مجلس باتشکر از مردم که با هوشیاری، زمان شناسی و بصیرت خود در سراسر شهرها و مراکز استان‌ها و تهران در صحنه حاضر شدند و جلوه‌ای بسیار زیبا از بصیرت، ولایت مداری، زمان شناسی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را به نمایش گذاشتند،  افزود: انصافاً مردم حرکت بسیار پرمعنایی انجام دادند و این اقدام آن‌ها باعث شد که بر مسئولیت مسئولان افزوده شود و از امروز به بعد مسئولان باید در راه رفع دغدغه‌های مردم به ویژه دغدغه‌های معیشتی آن‌ها تلاش مضاعفی انجام دهند و با انسجام همه دغدغه‌های معیشتی مردم را مرتفع کنند. وی در بخش دیگری از صحبتهایش ادامه داد: طبق آنچه مجلس تصویب کرده سیاست قوه قضاییه این است که زندان‌ها از داخل شهرها بیرون بروند. ما از این که زندان‌ها از داخل شهرها خارج شده و در حاشیه شهرها قرار بگیرد استقبال می‌کنیم. همکاری دستگاه‌های مختلف در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم از تاکید «رئیسی» بر بررسی پرونده‌های بازداشتی با رأفت اسلامی دراین دیدار خبر داد.

در پی اقدامات شبکه سعودی-صهیونیستی ایران اینترنشنال به منظور ساماندهی اقدامات تروریستی، براندازانه و تجزیه طلبانه و تشویق به تخریب اموال مردم و رصد دقیق این تحرکات از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران  محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال اعضای شبکه ایران اینترنشنال اعمال شده است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) پنجم آذر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نا آرامی های اخیر ایران دادگاه اقتصادی سيدابراهيم رئيسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود

یادواره شهدای فردو روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۹ با روایتگری غلامرضا ابوطالبی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار می‌شود.

هر ساله در این یادواره شهدای یکی از مسئولان ملی به ایراد سخن می‌پردازد که سخنران اصلی امسال محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور خواهد بود.

روستای فردو که بیش از ۱۲۵ شهید را در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس و دفاع از حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، از روستا‌های شهیدپرور مطرح قم و کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • گروسی وارد تهران شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم