Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تیمی را مأمور کرده تا با ترکیه در خصوص مشکلات پیش‌آمده برای بانک «خلق» که به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شده و با تهدید جریمه‌ای سنگین روبروست، با آنکارا رایزنی کنند. 

اخبار سیاسی- به نوشته پایگاه خبری «بلومبرگ»، یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که ترامپ این دستور را پس از گفت‌وگو با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنکارا از مدت‌ها پیش به دنبال آن است که واشنگتن را به عدم پیگرد بانک خلق قانع کند.

این هفته «ران وایدن» از سناتورهای دموکرات آمریکایی در نامه‌ای به خزانه‌داری این کشور، توضیح در مورد وضعیت پرونده بانک خلق را خواستار شده است. یک مقام ارشد خزانه‌داری، در پاسخ به این نامه گفته است که ترامپ «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری و «ویلیام بار» دادستان کل را مأمور کرده تا در این زمینه با دولت ترکیه رایزنی و تعامل کنند. 

بر اساس این گزارش، در این نامه عنوان شده است که منوشین تاکنون با طرف ترکیه‌ای چند دور مذاکره انجام داده است. با این حال، در این نامه در مورد محتوای این گفت‌وگوها جزئیاتی عنوان نشده است.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر هم ترامپ را به جانبداری از ترکیه در پرونده‌های مختلف و داشتن روابط پنهان با آنکارا متهم کرده بودند. «مایکل فلین» اولین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در حال حاضر به دلیل لابی‌گری غیرقانونی برای ترکیه، تحت تحقیقات قضایی قرار دارد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحریم های ایران ترامپ بانک خلق تحریم های ایران ترامپ بانک ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل و به خزانه کشور بازگشت شده است این موضوع مورد تایید رسمی بانک مرکزی قرار گرفته است.

بنا بر کارشناسی‌های صورت گرفته، این اموال، کفاف بدهی‌ها و خسارت‌های او خواهد بود و اگر بازگشت اموال قبلی را هم افزون کنیم مبلغ برگشت داده شد بیش از کل رقم بدهی و خسارت است مبلغ بدهی هم به صورد ارزی به قیمت روز برگشته است.

پرونده بابک زنجانی عفو منجر به آزادی نشده است و مجازات وی به دلیل همکاری در بازگرداندن اموال تخفیف داده شده است و وی باید بیست سال را تحمل کند.

گفتنی است؛ اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دستور مهم رئیسی به بانک ها درباره پرداخت این وام ها | ویدئو
  • قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است