Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان در همایش روحانیون شاغل در دادگستری کل استان تهران از قضات خواست که به پرونده های حوادث اخیر با دقت و سرعت لازم رسیدگی گردد و با مجرمین و اشرار برخورد قاطع قانونی شود و سایر افرادی که در این شلوغی‌ها بازداشت شده‌اند و نقشی در ایجاد آن و یا مشارکت نداشته‌اند، سریعاً آزاد شوند.

به گزارش ایسنا،حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران در همایش "‌هم اندیشی ارتقاء نقش روحانیون در قوه قضائیه" ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره تمامی شهدای بسیجی هشت سال دفاع مقدس طی سخنانی اظهار کرد: روحیه، سیره و فرهنگ بسیجی لازمه گذر از این دوره حساس در حوزه های مختلف است که آسیب های مختلف متوجه نظام اسلامی می باشد و مسائل حادث شده، نشان از این دارد که ما به مکتب بسیج آنچنان که باید و شاید نپرداخته ایم و لزوم آن در شئونات مختلف اجرایی و قضایی به درستی تبیین نشده و این نقص بزرگی برای کشور ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به حوادث و اتفاقات ناگوار اخیر در کشور خاطرنشان کرد: دور شدن از ارزش‌ها و روحیه بسیجی، اخلاق اسلامی و دینی سبب بی تفاوتی به مبانی اصیل تفکر اسلام شده و افزون بر این عدم توجه به خواست مردم و سوء استفاده دشمنان از طریق هزینه نمودن برای بروز اغتشاشات و موج سواری رسانه ای آنان بر روی مشکلات کشور، برای نظام اسلامی معضل ایجاد نموده و خسارت سنگینی به لحاظ تلفات انسانی، مادی و ایجاد نا امنی و اختلال در کشور و زیر سوال رفتن بخش های امنیتی پدید آورده که می طلبد هر شخص در جای خودش به این مسائل توجه نماید و بسادگی نمی توان از کنار آن گذشت و بی تدبیری و غفلت دستگاه های مختلف منتهی به بروز این معضلاتی می گردد که بخشی از آن را شاهد بوده ایم.

وی افزود: امیدواریم که روحانیت شاغل در مجموعه دادگستری استان تلاش نمایند این فرهنگ به درستی تبیین شود و از آن بهره های فراوان ببریم و حیف است از این ظرفیت عظیم در دادگستری با حضور جمع کثیری از روحانیون با کمالات و دانش و همینطور بسیج و انجمن اسلامی که تشکل های معنوی در راستای رشد و تعالی مسائل اخلاقی و دینی و اسلامی به شمار می رود.

حشمتی خاطر نشان کرد: نباید اینطور باشد که امروز همه ما در دادگستری حکومت اسلامی حضور داشته باشیم؛ فساد و اعمال نفوذ و آسیب های مختلف گریبانگیر ما باشد و شایسته است برای رفع این مشکلات تدبیر و اقدام جمعی نماییم؛ چرا که بی تفاوت نشستن و نپرداختن به مسائل مختلف اجتماعی ما را با مشکل جدی تری مواجه خواهد نمود.

رییس کل دادگستری استان تهران بحث امنیت در کشور را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: در تمام دنیا وقتی امنیت یک کشور مورد تعرض قرار می گیرد؛ بسیاری از موضوعات دیگر به کنار گذاشته می شود و ما خیلی از این حوادث را در کشورهای مختلف اروپایی شاهد بوده ایم و در این مواقع مدارا دیگر معنی نخواهد داشت و تخریب و حمله به نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی خودش بطور مستقل جرم محسوب می گردد؛ اما باید تدبیر نمود تا این حوادث پدید نیاید و بالطبع زحمت دستگاه قضایی هم در این رابطه بیشتر شده که به این تعداد پرونده های اتهامی افراد دستگیر شده باید رسیدگی نماید و هزینه ای مضاعف بر جامعه، نظام و اجتماع تحمیل گردیده است.

وی در ادامه از قضات درخواست کرد: به پرونده های حوادث اخیر با دقت و سرعت لازم رسیدگی گردد و با مجرمین و اشرار برخورد قاطع قانونی شود و سایر افرادی که در این شلوغی ها بازداشت شده اند و نقشی در ایجاد آن و یا مشارکت نداشته اند، سریعاً آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: شما روحانیون ارجمند نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص معضلات و مسائل و مشکلات موجود دادگستری به اینجانب منعکس نمایید و مطمئن باشید مطالب اعلامی در خصوص تمامی مسائل، بویژه اطاله دادرسی و فساد و مسائل مختلف به دقت مورد بررسی و استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
وی ادامه داد: قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان انتخاب کردیم که در نتیجه امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی