Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد مازندران، محمد کوچکی آمار کودکان زیر پوشش این اقدام حمایتی را یکهزار و 702 نفر در سنین زیر پنج سال اعلام کرد.

وی با اعلام این که رفع سوء تغذیه این کودکان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفت، توضیح داد:با بررسی مرکز بهداشت شهرستان ها، این کودکان به کمیته امداد معرفی و پس از بررسی توسط این نهاد، کودک از این طرح بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوچکی گفت: وضعیت رشد این کودکان هر 6 ماه یک بار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پایش می شود،افزود: این طرح کودکانی را که زیر پوشش کمیته امداد نباشند، شامل می شود و آموزش های لازم به مادران این کودکان نظیر اهمیت تغذیه برای کودکان در سنین رشد ،شناسایی مواد غذایی مفید و مغذی ،نحوه طبخ ونگهداری بهداشتی غذا و غیره توسط کارشناسان بهداشت ارائه خواهد شد.

وی از اجرای این طرح در بیشتر شهرستان های استان در سال جاری خبر داد و گفت که در مجموع کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت خود هم کلاس های آموزشی بهداشت برگزار می کند و طی آن زنان سرپرست خانوار،دانش آموزان و سالمندان از این آموزش ها در زمینه های بهداشت فردی، تغذیه سالمندان،مراقبت از بیماری های دوره سالمندی،مراقبت های بهداشتی دانش آموزان و غیره بهره مند شدند.

کمیته امداد مازندران بیش از ۸۱ هزار خانوار را با جمعیت بیش از ۱۳۰ هزار نفر زیر پوشش دارد.

برچسب‌ها مازندران کمیته امداد امام خمینی (ره) تغذیه کودکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران کمیته امداد امام خمینی ره تغذیه کودکان مازندران کمیته امداد امام خمینی ره تغذیه کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد