Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمی پذیریم که رئیس جمهور بگوید ما اختیار نداریم، گفت: نارسایی هایی که امروز وجود دارد به دلیل ضعف نظارت مجلس است.

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع بسیجیان در هفته بسیج با بیان اینکه اقتصاد ما تبدیل به اقتصاد دولتی شده است، گفت: امروز بیش از ۸۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است و مردم در صحنه اقتصاد حضور ندارند و تصمیم گیر نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف بیان داشت: ریشه اصلی فساد در حوزه اقتصاد از اقتصاد دولتی شروع می‌شود و خصوصی‌سازی اقتصاد به خصولتی یا خاصه‌سازی تبدیل می‌شود، زیرا اصل اقتصادی که چنین کاری را انجام می‌دهد ریشه در اقتصاد دولتی دارد. 

وی ادامه داد: هر چقدر در چنین اقتصادی مبارزه سلبی با فساد انجام بگیرد چون از ابتدای کار مشکلات وجود دارد، نارسایی‌ها به وجود می‌آید. ریشه نارکارآمدی امروز در اداره کشور با توجه به بررسی‌های علمی و تجربیات در دنیا نشان می‌دهد به دلیل بزرگی دولت است زیرا توان حرکت ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من دیروز در راهپیمایی گفتم که اگر مردم به صحنه آمدند می‌خواهند بگویند که مشت به دهان دشمنان داخلی و خارجی می‌زنند و بگویند پای انقلاب ایستاده‌ایم و نظام و کشور را دوست داریم ولی زیر بار اینگونه اداره کردن کشور که اکنون وجود دارد نمی‌رویم.

قالیباف اضافه کرد: شما که شک نداشتید وقتی تصمیم برای افزایش قیمت بنزین را می‌گیرید بر مردم فشار وارد می‌شود، روش بهتری انتخاب می‌کردید؛ یا حداقل قبل از آن با مردم در این مورد حرف می زدید. اگر این زخم گرانی و بیکاری را درمان نمی‌کنید زخم دیگری بر مردم وارد نکنید. قبل از گرفتن تصمیم برای گرانی بنزین ببینید چه صحبت هایی در یزد و کرمان زده شد. آن سخنان، پاشیدن نمک بر روی زخم مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: این سخن را نمی‌پذیریم که شما بگویید ما اختیار نداریم و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. شما نشان دادید که در همه جا هستید و تصمیم می‌گیرید، شما شک نداشتید با برخی تصمیمات فشارهای زیادی را مردم باید تحمل کنند بنابراین باید با آنها سخن می‌گفتید، حداقل اگر این زخم را درمان نمی کنید بر زخم گرانی و بیکاری نمک نپاشید.

وی تصریح کرد: روزی که بحث صندوق های رأی مطرح است مردم مهم می شوند، ولی روزی که زمان تصمیم گیری برای کشور می شود هیچ حرفی با مردم نمی‌زنید و وقتی هم اشتباه می‌کنید حاضر به عذرخواهی ساده از مردم نیستید. ریشه‌اش هم اینجاست که وقتی اعتقادی به اداره کشور توسط مردم ندارید، کار هم به مردم واگذار نمی‌کنید. 

قالیباف در ادامه گفت: چرا عجولانه تصمیم گرفتید و چرا مردم را نامحرم دانستید و تصمیم خود را به آنها اطلاع ندادید؟ چرا با مردم حرف نزدید و به آنها نگفتید در این تصمیم سخت و دشوار ما را همراهی کنند؟ چرا هنوز بعد از ۴۰ سال در مملکت داری در اجرای درست و کم هزینه یک تصمیم مشکل داریم؟ وقتی با مردم صحبت نمی کنند مجبورند تصمیم های شان را در تاریکی شب اجرا کنند. 

عضو تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس در رأس امور است، اما بخشی از نارسایی‌هایی که امروز در کشور وجود دارد به دلیل نوع نظارت مجلس بر امور است. اگر لازم به وضع قانون است، باید قانون‌گذاری شود. ما برای انتخابات مجلس باید افرادی را انتخاب کنیم که از نشاط و تخصص و تعهد به نظام و مردم برخوردار باشند. نمایندگان مجلس باید وکیل ملت باشند نه وکیل الدوله./فارس

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ مصوبه اخیر این شورا در خصوص «شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «اعضای جدید هیئت عالی جذب دانشگاه فرهنگیان» و «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر» را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شورای عالی حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر اساس این گزارش، نخستین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده اصلاح ماده ۴ آئین نامه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در جلسه ۸ اسفند ۱۴۰۲ این شورا به تصویب رسیده بود.

مطابق این مصوبه، اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند که به شرح زیر است:

سه نماینده از شورای عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة المصطفی العالمیة یا نماینده وی

مدیران حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان، خواهران، جامعة الزهراء

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۷ تن از فضلای صاحب نظر حوزوی

افراد فوق‌الذکر به مدت ۳ سال به عضویت در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شوند.

اعضای کمیته جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

مصوبه دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ۸ اسفند ۱۴۰۲ مصوب شده و رئیس جمهور آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و هیأت عالی جذب اساتید دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، «ماده واحده تعیین اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» بود.

وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت مرکزی جذب، رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان دبیر هیأت مرکزی جذب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر ستاد نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان اعضای حقوقی و اسدالله اسدی گرمارودی، سعید غیاثی ندوشن، سید نقی موسوی، فهیمه فرهمندپور و فخرالسادات نصیری به عنوان اعضای حقیقی برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

اعضای هیأت عالی تجدید نظر وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد

مصوبه سوم این شورا در ۸ اسفند ۱۴۰۲ که ۱۱ اردیبهشت امسال از سوی رئیس جمهور به وزرات خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شد، «ماده واحده انتخاب نمایندگان شورای انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدید نظر وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد» بود.

طبق این مصوبه، محمدرضا مخبر دزفولی در کسوت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدید نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد ابقاء و سید سعیدرضا عاملی به عضویت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت تجدیدنظر وزارت بهداشت انتخاب شد.

کد خبر 750761

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود