Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدولی روزبهان روز سه شنبه در مراسم معارفه اش بعنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آازاد انزلی اظهار کرد:کشور با مشکلات خاصی مواجه است که با هدایت های داهیانه رهبری تاکنون توانسته است از گردنه های مختلفی که می توانست کشور را به فروپاشی بکشاند عبور کند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد در شرایط خاص اقتصادی می توانند کمک حال اوضاع کنونی کشور باشند افزود: باید منطقه آزاد انزلی را به خانه امن سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تبدیل کنیم و فعالان اقتصادی باید احساس کنند وارد مجموعه ای شده اند که در آن زمینه های مناسب برای تحرک و سرمایه گذاری وجود دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز بهان با تاکید بر این که منطقه آزاد انزلی باید به  الگویی برای سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور تبدیل شود خاطرنشان کرد: معتقدم اقدامات اساسی و بنیادی انجام شده ولی باید به منطقه آزاد انزلی به عنوان جایگاه ملی و عامل تحول در اقتصاد کشور نگاه شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تجارت بین الملل  باید شرایط قبل و بعد از دولت یازدهم را مقایسه کرد تاکید کرد: باید قدرت اقتصادی مان در خزر را تقویت کنیم و با تکمیل و افزایش زیرساخت های لازم شرایط را تغییر داده و تحول را به وجود آورد .

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: اگر بتوانیم بخش زیادی از کالایی را که در گذشته از دریا عبور می کرد و به اروپا می رسید با استفاده از حمل و نقل ترکیبی جذب کنیم ، بُرد اقتصادی را برای کشور به ارمغان آورده ایم .

*** رونق اقتصادی منطقه آزاد انزلی در سال های گذشته چشمگیر است

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در شش سال گذشته چشمگیر است اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و رکود اقتصادی و اجتماعی منطقه آزاد با تدابیر مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی رفع و بیش از هزار و ۷۰۰ غرفه تجاری در این منطقه به بهره برداری رسید .

مجید فاتحی با اشاره به فعالسازی پروژه های راکد در منطقه آزاد انزلی از سال ۹۲ تاکنون افزود: احداث موج شکن شرقی و غربی مجتمع بندری کاسپین ، احداث تقاطع غیر هم سطح شهید نامجو، احداث ۵ پست اسکله بندر کاسپین و به بهره برداری رسیدن دو پست اسکله آن با حضور رییس جمهوری از جمله این فعالیت ها است.

وی ادامه داد: تملک اراضی برای بازگشایی مسیر به مجتمع بندری و بستر سازی برای راه آهن دو کیلومتری ، ایجاد زیر ساختهای گردشگری، احداث بزرگترین مرکز تفریحات دریایی کشور ، اسکله مارینا ، مرکز همایش ها ، مجموعه ورزشهای ساحلی با برگزاری بیش از ۱۴۰ برنامه ورزشی برای جذب توریست ورزشی از دیگر اقدامات انجام شده بود.

فاتحی خاطر نشان کرد: احداث پردیس صنایع دستی برای بهبود فضای کسب و کار که به زودی به بهره برداری می رسد ، ایجاد مرکز شکوفایی و نوآوری دانش بنیان برای توسعه کاریابی استارت آپی با فعال سازی بیش از ۱۱۰ شرکت دانش بنیان در این منطقه از دیگر اقدامات انجام شده در ۶ سال گذشته است.

وی با اشاره به رشد ۳۲۷ درصدی سرمایه گذاری داخلی در سازمان منطقه آزاد انزلی یادآور شد: سال ۹۲ رقم سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی دو هزار و ۳۵۸ میلیون دلار بود که این رقم در پایان سال ۹۷ به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید .

فاتحی با اشاره به رشد ۱۴۱ درصدی صادرات در شش سال گذشته تاکید کرد : در سال ۹۲ رقم صادرات منطقه آزاد انزلی ۲۶۵ میلیون دلار بود که در پایان سال گذشته این رقم به  ۶۴۰ میلیون دلار رسید .

معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به جذب هفت هزار گردشگر در سال گذشته افزود: علاوه بر آسفالت ۵۴ کیلومتر راه روستایی ، بیش از ۳۶ سامانه درون سازمانی برای خدمات رسانی حداکثری در دولت الکترونیک در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، در مراسمی با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور محمدولی روزبهان به عنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب و از تلاش های رضا مسرور مدیر عامل سابق این سازمان تقدیر شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

برچسب‌ها منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی سرمایه گذاری داخلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی سرمایه گذاری داخلی منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی سرمایه گذاری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد