Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان کارشناس اورژانس اجتماعی اسدآباد گفت: خشونت های روانی و کلامی از خشونت فیزیکی برای زنان دردناک تر بوده و این نوع از خشونت ها به بهداشت روانی زنان آسیب وارد می کند.

حمیدرضا رجبی به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان در جمع ۱۰۰ نفر از زنان جامعه هدف بهزیستی شهرستان اسدآباد، با اشاره به مقوله پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت و بهداشت روانی زنان به ویژه زنان در معرض خشونت و مفاهیم و مصادیق و آثار خشونت بر سلامت روانی زنان اظهار کرد: در مقابل خشونت های فیزیکی، خشونت هایی وجود دارد که آثار مخرب آنها به چشم نمی آید اما تحملشان به مراتب سخت تر و دردناک تر از خشونت فیزیکی برای زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خشونت ها عمدتا خشونت های روانی و کلامی را شامل شده که زنان خشونت دیده آنها را سال ها تحمل می کنند و دم برنمی آورند و این امر به بهداشت روانی زنان به عنوان مرکز ثقل خانواده ضربه زده و آنان را به شدت دچار آسیب می کند.

رجبی با تأکید بر اینکه توجه و اهتمام به پیشگیری از خشونت امری بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: همواره خشونت، خشونت می آورد و از فردی به فرد دیگر و نهایتاً حتی به نسل های دیگر یک خانواده سرایت می کند چرا که طبق الگوی یادگیری کودکان رفتارهای خشونت آمیز را از جانب مرتکبین خشونت یا قربانیان خشونت آموخته و این الگوی معیوب در نسل های بعدی تکرار شده و حتی برخی زنان که خود قربانی خشونت هستند به علت ناکامی و فشار روانی شدیدی که بر آنها وارد می شود، علیه کودکان خود به صورت خواسته یا ناخواسته اقدام به رفتارهای خشونت آمیز می کنند که در همین راستا توجه و اهتمام به پیشگیری از خشونت امری بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

کارشناس اورژانس اجتماعی شهرستان در پایان مرکز اورژانس اجتماعی را به عنوان یکی از مراکز مهم برای کمک و یاری رسانی به زنان خشونت دیده عنوان کرد و  به تشریح خدمات مربوطه این مرکز پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خشونت خشونت عليه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در موته ۱۱ مصدوم داشت

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حادثه واژگونی اتوبوس ساعت ۵ و ۱۹ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه در موته قبل از سه راهی لایبید گزارش شده است، تصریح کرد: ۳ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ و ۲ کد هلال احمر برای این حادثه اعزام شده است.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به مصدومیت ۱۱ نفر شامل ۹ مرد ۲۲ تا ۸۹ سال و۲ زن ۲۰ و ۶۳ سال در این حادثه ابراز کرد: مصدومان به بیمارستان‌های امام حسین گلپایگان و حضرت محمد میمه منتقل شدند.

کد خبر 6087206

دیگر خبرها

  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • واژگونی اتوبوس در موته ۱۱ مصدوم داشت