Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰۰۰ پروژه با ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه در بافت‌های فرسوده در حال اجرا است.

محمد پژمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور حدود ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که ۵ میلیون واحد مسکونی با جمعیت ۲۰ میلیون نفری را زیر پوشش قرار داده و اهمیت نوسازی و بهسازی این محیط‌ها را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بهسازی کارآمد این بافت‌ها به دهه‌ها زمان نیاز دارد، ابراز کرد: نبود استحکام لازم در بافت‌های فرسوده، از چالش‌های اساسی کشور است و ناپایداری خانه‌ها، ساکنان این ساختمان‌ها را در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه تهدید می‌کند و از دیگر سو، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این بافت‌ها اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به شتاب‌بخشی به احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تاکید کرد و گفت: این کار به هم‌افزایی بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی نیاز است؛ چراکه حل مشکلات این مناطق تنها با استفاده از درآمدهای دولتی امکان‌پذیر نیست و مجموعه مدیریت استان با هم‌فکری و ارائه راهکارهای محلی، باید سرمایه‌گذاران را به اجرای پروژه‌های محرک توسعه تشویق کنند.

این مسئول یادآور شد: نگرانی‌های موجود در بافت‌های فرسوده، ابتدا به خود ساکنان و خانواده‌های آن‌ها ضربه وارد می‌کند و سپس منظره ظاهری مناطق هم‌جوار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر در سال‌های گذشته سرمایه‌ها به درستی در بخش بازآفرینی شهری هزینه می‌شد، اکنون شاهد بهره‌برداری از ده‌ها پروژه در این زمینه بودیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های محلی نباید ملی شود، عنوان کرد: پروژه‌های محلی با راهکارهای بومی بازدهی بهتری دارد و باید دانست که همه گره‌های کشور با پول نفت باز نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تعداد پروژه‌های در حال اجرای کشور در بافت‌های فرسوده را ۲۰۰۰ پروژه برشمرد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است تا کمبودهای زیرساختی و زیربنایی برطرف شود.

پژمان با اشاره به اینکه بافت‌های قدیمی شناسنامه و هویت مردم و جامعه را در خود جای داده‌ است، اظهار کرد: با بهسازی این مناطق به دنبال حذف هویت مردم نیستیم و قصد داریم با بهسازی بناها و کالبد بافت موجود، برای ساکنان سازگاری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه اختلافی با میراث‌فرهنگی وجود ندارد و تفاهم‌نامه‌هایی با آن‌ها منعقد شده است، تصریح کرد: در بهسازی این مناطق بر حفظ بناهای با ارزش تاکید داریم و برای املاک‌ مردم نیز اگر بنا به همان صورت قابل بهسازی باشد، به مردم راهکارهایی در خصوص بهره‌برداری بهتر از بنا نظیر ایجاد یک مجموعه فرهنگی یا خانه بوم‌گردی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان بافت فرسوده راه وشهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است