Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:26:53 GMT

رابطه نماوا با آشوب‌های اخیر و فیلم جوکر چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۴۱۳۰

رابطه نماوا با آشوب‌های اخیر و فیلم جوکر چیست؟

آیا عزیزان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگران ظرفیت‌های فیلم برای ایجاد سوءتفاهم و دامن زدن به خشونت نیستند؟

به گزارش مشرق، «من در آزمایشگاه کار می‌کردم تا این که تصمیم گرفتم یک میلیون دلار بدزدم و برای همیشه بازنشسته شوم! بنابراین به نقاب قرمز تبدیل شدم. بالاخره هم به هدفم رسیدم. لوله اکسیژن نقابم باعث شد بتوانم با شنا کردن زیر سطح استخر ضایعات شیمیایی فرار کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
» بیشتر بخوانید: «جوکر»؛ دعوت به بی‌قانونی، آشوب و لذت‌بردن از جنایت +عکس این مجرم پس از بازگشت به خانه، با صحنه وحشتناکی مواجه می‌شود و پی می‌برد که مواد شیمیایی باعث شده‌اند که پوستش مثل گچ سفید، مویش سبز و لب‌هایش قرمز شوند. او در ادامه، این ظاهر جدید را قبول می‌کند و شیوه زندگی متفاوتی را در پیش می‌گیرد: انجام جرم و جنایت فقط برای لذت بردن؛ او به جوکر تبدیل می‌شود.

هنوز طعم خرابکاری‌ها و آشوب طلبی‌ها عده‌ی فرصت طلب و ماجراجو که دلشان به حال این مردم و مرز و بوم نسوخته  نگذشته که فیلمی در سایت فیلیمو و نماوا با تیلیغات فراوان عرضه شده که دقیقاً صحه گذاری، تایید، ترویج و نمادسازی برای این جنس آشوب‌ها، خشونت‌ها و خرابکاری‌هاست؟
چند روزی از فضای اغتشاش و آشوب توسط عده‌ای وندالیست و خرابکار نگذشته که در اقدامی عجیب و سوال برانگیز سایت‌های پخش فیلم (vod) فیلمی را با تبلیغات فراوان بر بستر پخش گذاشتند که قرابت بسیار زیادی با فضای امروز کشور و در تایید آنارشسیم و ترویج خشونت است. «جوکر» ساخته «تاد فلیپس» آخرین نسخه پیچی هالییود برای کشورهای جهان سوم مثل ایران و لبنان و عراق است. جایی که فرد از حکومت خسته و ناراضی است و تصمیم می‌گیرد در یک اقدامی جنون آمیز اسلحه به دست بگیرد و ریز و درشت ساختار حکومیت را تیر باران کند. این فرد افسار گسیخته در این راه حتی به مادر خود هم رحم نمی‌کند. در واقع «جوکر» در این فیلم تنها راه تغییر ساختار حکومتی یک جامعه را خشونت و ترور می‌داند. جایی که باید دست به اسلحه برد و شخصا دارو دسته خودت را تشکیل بدهی تا بتوانی حقت را از سیستم (حکومت) پس بگیری؟ پس مجلس و دانشگاه و مدنیت در این جوامع چه جایگاهی دارد؟تصور کنید آرمانشهری را که «جوکر» می‌خواهد از این طریق (خشونت و تررو) بسازد در آینده چه پتانسیل ویرانگری برای بشر دارد.  اینکه عده‌ای بدون هیچ قصد و غرضی وارد این مسیر شدند شکی نیست، ولی آیا سازمان سینمایی که مسئولیت نظارت بر عرضه و توزیع محصولات سینمایی و ویدیویی کشور رادارد باید با بی تفاوتی از  کنار چنین اتفاقاتی عبور می‌کند؟


مگر اساسا و لزوما، وظیفه و رسالت سازمان سینمایی همین نیست که بر فضای فرهنگی و هنری و سینمایی کشور مراقبت و نظارت داشته باشد؟ رفتارغیرمسئولانه سازمان سینمایی در این رابطه  قابل بخشش نیست. نمایش و توزیع آخرین نسخه فیلم «جوکر» در «فیلیمو»، «نماوا» و سایر بسترهایی چون «روبیکا» ناشی از غفلتی است از سوی ارشاد صورت گرفته است. فیلمی که شخصیت محوریش برای چندین دهه مشغول ایجاد هرج ومرج بوده است. شخصیت «جوکر» برای بسیاری از کاربران در فضای اینترنت تبدیل به نمادی قدرتمند و باعث الهام‌بخشی برای آنارشیست‌ها شده است. تعجب نکنید اگر از این به بعد در آشوب‌ها و خرابکاری‌ها عده‌ای را دیدید که ماسک «جوکر» زده و در حال آتش زدن بانک و مغازه‌هاست.باید پرسید چه معنی دارد در حالی که فیلم «جوکر» با شخصیت روانی اش حتی برای اکران در سینماهای کشورهای اروپایی و آمریکایی بحث برانگیز شده به راحتی در ایران در دسترس همگان قرار می‌گیرد؟

این فیلم، سراسر همدلی با شخصیت اصلی و اقدامات خشونت‌بارش است همین جنبه از شخصیت «جوکر»، شبیه داستان‌های خبری است که در مورد تیراندازانی می‌شنویم که قبل از اقدام به کشتار دسته‌جمعی، با خشونت‌های خانگی شروع کرده بودند. آیا عزیزان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگران ظرفیت‌های فیلم برای ایجاد سوءتفاهم و دامن زدن به خشونت نیستند؟ آیا نگران نیستند که در این شرایط جامعه ممکن است فیلم، باعث الهام بخشیدن به یک اقدام خشونت‌بار شود؟ شاید نمایش این فیلم در شرایط دیگر با چالش‌های کمتری مواجه می‌شد، ولی در این شرایط که جامعه با جلوه‌های ملموس خشونت اغتشاشگران و مزدوران اجانب دست و پنجه نرم می‌کند خیلی معقول به نظر نمی‌رسد. نویسنده :ایزد مهرآفرین منبع: روزنامه جوان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین فیلم جوکر روبیکا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جوکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلیمو عراق نماوا فیلم جوکر لبنان ایران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سرمایه در طول دو ماه اخیر یک روند صعودی را به خود گرفته که موفق شده است در دو ماه اخیر شاخص کل چیزی حدود ۲۰۰ هزار واحد رشد را ثبت کند و سه ریز موج صعودی را شاهد بودیم و به نظر می‌رسید محدوده حمایتی فعلی که تقاطع یک خط روند صعودی داینامیک است و همچنین ترما ۳۴ کندلی می‌تواند نقطه برگشت بازار رو به بالا باشد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار نیاز به محرک و اخبار بنیادی دارد تا بتواند دوباره در مسیر صعودی و سقف تاریخی خود در ماه‌های آینده پیش از فصل مجامع حرکت کند خوش بین هستم این اتفاق در دو الی سه ماه آینده خواهد افتاد و ما شاهد حرکت دوباره و رسیدن شاخص کل به محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهیم بود.

میرزایی در رابطه با شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: تا حدی زیادی میان این شاخص با شاخص کل بورس همبستگی وجود دارد. شاخص کل هم وزن فعلا بعد از حرکت‌های صعودی خود در فاز اصلاح موقت بوده هرچند در برابر ریزش در حال مقاومت است، اما انتطار می‌رود در طول هفته‌های آینده شاهد شکست محدوده مقاومتی استاتیک در حوالی ۷۸۰ هزار واحدی باشیم فکر می‌کنم این موضوع هم در هفته‌های آینده رخ دهد و شاخص کل هم وزن که برای سهم‌های کوچک بازار است بتواند حرکت صعودی را داشته باشد هرچند انتطار می‌رود اقبال بازار در موج بعدی صعودی بیشتر به سمت سهم‌های بزرگ باشد.

او افزود: خوش بینی‌هایی در رابطه با افزایش نرخ دلار نیمایی و به دنبال آن فروش شرکت‌های بزرگ وجود دارد همچنین در رابطه با گروه خودرویی دو نماد بزرگ این دو گروه احتمال این که اخبار مثبتی داشته باشند و کمک به حرکت بازار کنند زیاد است به همین دلایل انتظار داریم شاخص کل هم وزن پشت سر شاخص کل حرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان