Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد از تصمیم سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دلیل حذف کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر در استان‌ها انتقاد کردند. ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آئین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان را فرصتی مناسب برای انتقاد و ابراز گلایه از سازمان تحت نظر « نوبخت» دانست جایی که گفت سازمان برنامه و بودجه در دستورالعمل ابلاغی جدید کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر را حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می‌گوید: در آمایش سرزمینی این استان، گردشگری جزو اولویت‌های توسعه است زیرا مزیت، توانمندی و ظرفیت‌ بالایی در این حوزه داریم به گونه‌ای که به عنوان یکی از استان‌های مقصد جدید گردشگری معرفی شده‌ ‌و در واقع همه ساله شاهد افزایش حضور گردشگران در این دیار هستیم.

فیلی اشاره‌ای به طبیعت زیبا و دست نخورده، آثار باستانی و بقاع متبرکه در این سرزمین چهارفصل کرد و افزود: مانده‌ام با کدام استدلال کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر را حذف کرده‌اند در حالی گردشگری به عنوان یک صنعت در دنیا مطرح بوده و هم اکنون سهم عمده‌ای در اقتصاد بسیاری از کشورها دارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ عنوانی جز بی توجهی به صنعت گردشگری برای مسئولان و متولیانی که کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر در استان‌ها را حذف و در شکم کارگروه امور اقتصادی و اشتغال جای داده‌اند، زیبنده نیست که امیدوارم در این زمینه تجدید نظر شود و اصلاحیه لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اسکندری مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: انتظار می‌رود این موضوع را به جد با هماهنگی و تعامل با مدیران ارشد وزارتخانه پیگیری و به نتیجه برسانید.

فیلی ادامه داد: در سفر گذشته مونسیان وزیر میراق فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این استان موضوع را با وی در میان گذاشتم که آن موقه متوجه شدند چه اقدامی صورت گرفته است و در همان نشست از وی خواستیم به جد موضوع را پیگیری کنند.

فریبا رحمان‌پور مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست در پاسخ به گلایه‌های معاون استاندار گفت: مقدمات حذف کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر در دوره قبل از مونسیان انجام شده بود و مقاومت‌های وی برای ممانعت از این اقدام فایده نداشت.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد + تصاویربستر توسعه گردشگری طبیعی ایران با ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گیلان‌ فراهم شدمعرفی شهر بندرعباس ‌به عنوان پایتخت گردشگری دریایی ایران

کشف اشیاء هزاره سوم در دنا

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از کشف اشیاء هزاره سوم در گورستان ده پایین سادات محمودی خبر داد و افزود: 8 میلیارد و 700 میلیون تومان برای تعمیر و مرمت باقت قدیم دهدشت اختصاص یافت که با تخصیص 600 میلوین تومان عملیات اجرایی را آغاز کردیم.

محمود باقری با اشاره به اجرایی شدن پروژه موزه نفت گچساران در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع خاطرنشان کرد: انجمن صنایع دستی استان تشکیل و بازارچه دائمی صنایع دستی با 45 غرفه راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: افزایش 70 درصدی تخت‌ هتل‌ها، افتتاح 8 واحد بوم گردی، در دست اقدام بودن 10 واحد بوم گردی، افزایش اردوگاه‌ها از 10 به 65، پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی، 5 کاوش باستان شناسی، ثبت 68 آثار تاریخی، ثبت 4 اثر طبیعی، ساماندهی 56 اشیاء تاریخی، راه اندازی دو موزه خصوصی و تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بویراحمد، کهگیلویه و گچساران به شهرستان از جمله فعالیت‌های انجام شده در سال اخیر است.

باقری ثبت لباس و موسیقی محلی را برای خود افتخار دانست و ادامه داد: در این مدت در شاخص‌های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی، عمومی، اقامه نماز و رعایت حقوق شهروندی رتبه ممتاز کسب کردیم.

اسکندی مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این آئین افزود: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد و با توجه به واقع شدن در بین استان‌های اصفهان، فارس و خوزستان می‌تواند در این بخش بدرخشد و در واقع جای کار کردن زیاد دارد و قول می‌دهیم به اندازه توان خود در مرکز نیز حمایت کنیم.

عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اسکندی گفت: کار کردن در این استان سخت بوده و هر مدیری بتواند در این دیار 4 سال خدمت کند در واقع شاهکار کرده ولی محمود باقری در میراث فرهنگی 6 سال خدمت کرد که این بیانگر توانمندی وی است.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است