Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) امروز در همایش "بسیج، ۴۰ سال جهاد، خدمت" در تالار شهر با گرامی‌داشت هفته بسیج، گفت: در قضیه اخیر مشهد خوشبختانه با عنایت امام رضا (ع) این مشکل بدون آسیب و خسارت در این شهر تمام شد و لازم است از تمام مسؤولان صمیمانه تشکر و تقدیر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه یکی از مشکلات ما توجه نکردن به توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایمان در حوزه‌های فردی، اجتماعی، تاکتیکی و عملیاتی است، ادامه داد: رهبری بار‌ها تذکر داده‌اند مشکل اصلی ما غفلت در حوزه فردی است که گاهی ما را از مسیر اصلی منحرف می‌کند، زیرا به جای تمرکز بر خود بر دیگران تمرکز داریم که گاهی ما را نا امید می‌کند و به جای حرکت متوقف می‌شویم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: شناخت توانمندی خودمان در حوزه‌ها و بخش‌ها مختلف مهم است، هر پدیده برای ایجاد شدن، حفظ و گسترش نیاز به توان و قدرت دارد، زیرا بدون قدرت امکان ندارد پدیده‌ای حفظ شده، گسترش و ارتقا پیدا کند.

سردار نظری افزود: بروز و ظهور پدیده انقلاب اسلامی مبتنی بر توان علمی خود خلق شد و ادامه پیدا کرد، بزرگترین دست آورد انقلاب اسلامی که نظام مقدس اسلامی است بر همین پایه به وجود آمد و در حال ادامه راه تحکیم و توسعه است.

او با اشاره به اینکه قدرت اول، قدرت معنوی است، تصریح کرد: قدرت معنوی برخاسته از تفکر مبتنی براندیشه است، نظام مقدس اسلامی در ذات، ماهیت و جوهره خودش قدرتی به نام قدرت الهی و خدایی دارد.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: ما باید قدرت الهی را بشناسیم و به آن تکیه کنیم، زیرا امام راحل نیز در دوران دفاع مقدس آن را شناخت؛ دشمن چیزی از قدرت معنوی نمی‌فهمد برای همین همیشه به در بسته برخورد می‌کنند و در معادلات آن‌ها محاسبه نمی‌شود، ما در همه عرصه‌ها، صحنه‌ها و بزنگاه‌ها حواسمان باشد یک قدرت معنوی در ذات مقدس نظام اسلامی که ما می‌خواهیم در خدمت این نظام باشیم، وجود دارد.

سردار نظری با بیان اینکه قدرت دوم مردم هستند، افزود: مردم از نظام اسلامی جدا نیستند، نظام اسلامی برای تعالی بخشی مردم آمده است.

او ادامه داد: عنوان جمهوری اسلامی دو قدرت در کنار هم هستند، اسلام هدف را معین می‌کند و مردم قدرت محرکه نظام اسلامی هستند که باید مسیر حق را طی کنند تا نظام اسلامی به اهداف عالیه خود برسد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه در نظام اسلامی اساس قدرت مردم هستند، گفت: دشمن از قدرت الهی و  مردمی به معنای حقیقی کلمه بهره‌مند نیست؛ قدرت سوم امامت است، تلفیق بین قدرت مردمی و قدرت الهی در نظام اسلامی توسط امام اتفاق می‌افتد و ترکیب این دو، فوق العاده است.

سردار نظری افزود: قدرت برتر اینجا مشخص می‌شود، هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آن غلبه کند، امامت، مردم و معنویت مؤلفه‌های اختصاصی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او تصریح کرد: در تمامی صحنه‌ها این دو قدرت اول توسط امامت مدیریت می‌شوند، امام بسیج را آفرید، زیرا افق را می‌دید، بر اساس تجربه امام، مردم نیاز به پیشتازانی دارند و این بسیج است که از بطن مردم است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: تفکر بسیجی مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی، اسلام ناب، تفکر و اندیشه عملیاتی، هدفمند و جهادی در همه عرصه‌ها است که در همه زمینه‌ها می‌تواند گره گشا باشد.

سردار نظری افزود: تبلور و تجلی این نگاه جهادی در بسیجیان پایگاه‌های مقاومت است، ما آمادگی داریم پایگاه‌های مقاومت را مبتنی بر مساجد که پایگاه‌های قدرت معنوی است در خدمت مردم قرار دهیم و شاهد هستیم تمامی مشکلات حل می‌شود.

او ادامه داد: باید حتما مبتنی بر مردم در بزنگاه‌ها مسائل را مدیریت کنیم، همه دستگاه‌ها باید بسترساز و زمینه‌ساز حضور مردمی و بسیجیان باشند و این وظیفه تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اتفاقات اخیر در مشهد، گفت: تمامی مسؤولان در اتفاقات اخیر همه تلاششان را کردند، اما آنچه که به این اتفاقات پایان داد مردم و بسیجیان بودند که همه شاهد این ماجرا هستند، زیرا وقتی مردم حضور پیدا کنند کسی نمی‌تواند بگوید به خاطر مردم به صحنه آمده‌ایم.

سردار نظری افزود: با وجود مشکلات در شب اول، بسیار سریع مسائل مدیریت شد که از این طریق به اتحاد و همدلی مردم، هماهنگی مسؤولان پی می‌بریم و به این نتیجه می‌رسیم تلاش فکری و یدی ما موثر بوده‌است و مورد عنایت امام رضا (ع) و خداوند قرار گرفته‌ایم.   انتهای پیام//ف.ش   امامت، مردم و معنویت مؤلفه‌های اختصاصی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سپاه پاسداران دفاع مقدس ائمه اطهار اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت

روز عقیدتی سیاسی با حضور امام جمعه کرمان و فرماندهان سپاه ثارالله استان کرمان و رزمندگان سپاه و بسیج استان کرمان برگزار شد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه کرمان در این جلسه با اعلام اینکه از فرمانده سپاه در استان کرمان و فرد فرد شما خواهران و برداران در این محفل سپاهی و حافظ غرور ملی و غیرت دینی تشکر می کنم، گفت: از عملیات بزرگ، بازدارنده و جلوه اقتدار ایران اسلامی در مقابل دشمن قسم خورده اسلام رژیم غاصب اسرائیل تشکر می کنم.

وی افزود: روز عقیدتی و هفته عقیدتی در سپاه عظیم الشان را که یکی از بال های سپاه است، خدمت شما پاسداران انقلاب تبریک و تهنیت می گویم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در ۲ بخش صحبت می کنم بخش اول: تعلیم و تربیت و معلمی است و شهادت آیت الله مطهری را تسلیت می گویم، بیان کرد: هر جا معلمی باشد، جاده ۲ طرفه است و تعلیم دهنده و تعلیم کننده بر گردن هم حقوقی دارند.

وی افزود: کسانی که در کرسی تعلیم و کسانی که در کرسی تعلم قرار می گیرند باید حقوق اسلام را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اعلام اینکه نکته دوم احترام و افتخار به حرکت تاریخی سپاه است که در عملیات وعده صادق در تاریخ ایران بی نظیر است و این قدرت نمایی در تاریخ ایران نبوده است، بیان کرد: با نگاه اهل بیتی و لبیک به رهبری کاری انجام دادید که بعدها کتاب های زیادی در مورد آن می نویسند.

وی گفت: ما و دنیا در یک موقعیت حساسی قرار داریم و تغییر و تحول در دنیا سرعتش خیلی زیاد است و شرایط دنیا شرایط حساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اعلام اینکه ما در یک شرایط زندگی می کنیم و یکی از بی رحمانه ترین جنگ ها به ما تحمیل شده است و این جنگ ترکیبی با هم افزایی با تمام قدرت می خواهد جمهوری اسلامی را شکست دهد، افزود: جنگ ترکیبی می خواهد در یک کشور همه رده های و منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی بیان کرد: جنگ‌ترکیبی، داری پیچیدگی و ابهام است که هم دشمن نتیجه آن را ارزیابی نمی کند و هم کسانی که جنگ علیه آن ها صورت گرفته است تا بتواند اتمام جنگ را پیش بینی کنند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: کشور ما به قول مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در پیچ تاریخی قرار دهرد که جنگ ترکیبی و هم افزایی علیه ما صورت می گیرد. 

وی گفت: از نمونه جنگ های ترکیبی، افول آمریکا است که داریم افول آن را می بینیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه نمونه دیگر آینده اروپا است که خودشان نمی دانند آینده آن ها ابهام دارد، گفت: نمونه آن رسمیت شناختن فلسطین است که اروپا مبهم است و یک گروه مخالف و یک گروه موافق می باشد و یک دست نیست.

وی افزود: نمونه دیگر گفتمان تفوق مقاومت است که در خود دانشگاه های آمریکا و اروپا شعار مرگ بر اسرائیل با زبان فارسی است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اعلام اینکه نمونه دیگر اخراج کامل آمریکا از جغرافیای خاورمیانه است و گفتمان مقاومت گفتمان بر تر می باشد، بیان کرد: ما با طرح های خطرناک دشمن مواجه هستیم و ایران اسلامی جایگاه برتر مقاومت است و آن ها می خواهند برجام هایی بر ما تحمیل کنند که نظر خودشان باشد. 

وی گفت: باید با بصیرت کامل تحت زعامت مقام معظم رهبری( مدظله العالی) قرار بگیریم و بدانیم ایشان چه می گویند که همان را انجام دهیم.

امام جمعه کرمان افزود: آن ها آشوب ها و فتنه ها بر پا می کنند و در سال ۱۴۰۱ در فتنه بخشی از انقلاب نماها مردود شدند و درآینده هم مردودی ها داریم، بیان کرد: کسانی در آزمون قرار می گیرند که ادعای حضور در انقلاب را دارند و این دغدغه مال امروز نیست و زمان پیامبر (ص) بود؛ اما عملیات وعده صادق نقشه دشمنان و منطقه را بهم ریخت و دشمن به شدت می ترسد و این از پیغام ها و تحلیل های فرماندهان آن ها مشخص است و گفتمان مقاومت با اخراج آمریکا به زودی از کل خاورمیانه محقق می شود.

وی تصریح کرد: مهم ترین نشانه قدرت این است که با دشمن در پشت مرزهای خودش و درخاک خودش جنگیدیم و این را گفتمان مقاومت در منطقه اجرا کرد.

در پایان از خواهران و برادران بخش عقیدتی و سیاسی در رده های مختلف قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود