Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، «خداداد غریب پور» امروز (سه شنبه) در نشست بررسی وضعیت صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بر لزوم تدوین طرح جامع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تاکید کرد.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، این سازمان نقش سیاستگذاری و تسهیل شرایط فعالیت در معدن و صنایع معدنی را برعهده دارد و زمینه لازم را برای بخش خصوصی به منظور تقویت و توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: دستیابی به نقشه راه نهایی در این حوزه نیازمند همفکری و تجمیع اطلاعات سازمان های زمین شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو به همراه  مجموعه های خانه معدن ایران و اتاق بازرگانی است.

غریب پور پیرامون بازار بین المللی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خاطرنشان کرد: ایجاد بازار اختصاصی در این حوزه رونق ایجاد خواهد کرد و رونق صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی منجر به ایجاد اشتغال، جلوگیری از خام فروشی و گردش مالی بالا خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: وجود موانع قانونی یکی از دغدغه های فعالان این حوزه است که انتظار می رود با طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس، بتواند به رونق کسب و کار در این حوزه کمک کند.

در این نشست با حضور «علیرضا شهیدی» رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، «محمد رضا بهرامن» رییس خانه معدن ایران، «بهرام شکوری» رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران و «محمد کشتی آرای» رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران برگزار شد و شرکت کنندگان بر لزوم تدوین طرح جامع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تاکید داشتند.

اجرای طرح به شیوه الگو در اصفهان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان اصفهان به عنوان نمونه و الگو با موفقیت اجرا شده و ابراز امیدواری کرد که این طرح در مشهد و تهران نیز با موفقیت به اجرا گذاشته شود.

همچنین در این نشست «علیرضا شهیدی» رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، تصریح کرد: اکتشاف ذخایر مناسب در حوزه سنگ های نیمه قیمتی می تواند منجر به کارآفرینی، اشتغالزایی و رشد اقتصادی خانواده ها در مناطق معدنی شود.

«عباس رنجبر» مدیر زیرساخت سازمان ایمیدرو نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش طرح آزمایشی استانی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان اصفهان گفت: سنگ خام به عنوان موتور محرکه و پیشران صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است که باید ساماندهی شود و با توجه به توانمندی کشور در بخش سنگ های نیمه قیمتی می توان بازار این ماده معدنی  را در منطقه بدست آورد.

وی افزود: میزان تولید طلا و جواهر در کشور در سال ۹۷ حدود ۶۰ تا ۶۵ تن اعلام شده که ۳۰ درصد از این رقم متعلق به شهر اصفهان است. همچنین  پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ میزان مصرف طلا و جواهر در استان اصفهان به ۶ تن برسد.

مدیر زیرساخت ایمیدرو با اشاره به اجرای طرح الگو در استان اصفهان، افزود: برای شکل گیری دو بازار اختصاصی در این حوزه، مکان هایی برای ایجاد بازارچه تعیین شده است.

نیاز به تشکیلات مرکزی
«محمدکشتی‌آرای» رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران نیز در این نشست افزود: امروز به تشکیلات مرکزی برای داد و ستد سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیاز است و به عنوان مصرف کننده و قطب اقتصادی صنعت طلا و جواهر، آمادگی لازم برای همکاری در جهت پیشبرد این صنعت وجود دارد، زیرا نسبت به توانمندی موجود در این بخش آگاهی داریم.

وی اضافه کرد: این صنعت نیاز به تسهیلات مالی ندارد، بلکه موانع قانونی و فرایندهای اداری که از دغدغه های اصلی این حوزه است، باید برداشته شود.

«محمدرضا بهرامن» رئیس خانه معدن ایران، با ابراز خرسندی از موفقیت طرح الگو در استان اصفهان گفت: گردش مالی این صنعت قابل توجه است و امیدوارم با برنامه ریزی و نظم بتوانیم به هدف نهایی دست یابیم.

همچنین «بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، یادآور شد: بخش خصوصی در مصرف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فعال است و می توان برای صادرات در این حوزه نیز برنامه ریزی کرد.

به گفته وی، فراهم سازی شرایط تولید و بازار مناسب می تواند منجر به ایجاد مشاغل خانگی با هزینه های کم و ایجاد درآمد برای کشور شود و این امر مستلزم توجه بهره برداران معدن به استحصال سنگ های نیمه قیمتی در کنار سایر تولیداتشان است.

«محمد جواد پیش بین» رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار سنگ های قیمتی ایران نیز افزود: با توجه به موفقیت طرح  نمونه در استان اصفهان پیشنهاد می شود با توجه به توانمندی شهر مشهد، این طرح در این شهر نیز اجرا شود.

وی افزود: برای نخستین بار طرح درجه بندی فیروزه در مشهد انجام شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت

ایتنا - بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.
تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • ستاره بارسا: باخت جلوی خیرونا تقصیر من بود
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • جدیدترین قیمت انواع شاهین +جدول قیمتی