Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع سوری از انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در حومه «راس‌العین» خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، به نقل از پایگاه العهد، یک خودروی بمب‌گذاری شده در حومه شهر راس العین سوریه منفجر شد.
این خودرو در روستای تل حلف در اطراف راس العین در حومه شمال غربی الحسکه منفجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات بیشتری از این انفجار اعلام نشده است.
المیادین نیز در گزارشی اعلام کرد در حملات هوایی جنگنده‌های ناشناس به مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در حد فاصل شهر‌های الباب و الراعی در شمال شرق حلب, 25 نفر از اعضای گروه‌های احرار الشام، احرار الشرقیه و الحمزات کشته شدند.

حمله نیروهای ائتلاف به تاسیسات نفتی شمال سوریه
پایگاه اینترنتی آئورا اینتل( AuroraIntel)در پیامی توئیتری از حمله نیروهای ائتلاف به شمال سوریه خبر داد.
در این پیام توئیتری آمده است:گزارش‌هایی وجود دارد که بر اساس آن در 6 حمله هوایی ائتلاف، مخازن و تاسیسات نفتی در حومه شمالی حلب از منطقه الباب تا جرابلس در شمال سوریه هدف قرار گرفته اند.

حمله پهپادهای ناشناس به شمال حلب
خبرگزاری رسمی سوریه روز دوشنبه از حمله پهپادهای ناشناس به چند نقطه در حومه شمال شرقی حلب خبر داده است.
بر اساس این گزارش، این حملات در دو منطقه «الباب» و «الراعی» انجام گرفته است.
همزمان شبکه شبکه «آر‌تی» روسیه گزارش داده است که در این حمله، مواضع «گروه‌های مسلح» هدف قرار گرفته و بر اثر آن چند نفر کشته و زخمی شده‌اند. در حمله این پهپادها صدای دستکم 6 انفجار در مناطق مختلف شنیده شد.
در این حملات چندین مخزن انتقال سوخت گروه‌های مسلح سوری نیز هدف قرار گرفتند. به هویت این گروه‌های مسلح اشاره‌ای نشده، اما به نظر می‌رسد منظور، گروهک «ارتش آزاد» باشد که از متحدان ترکیه در سوریه به شمار می‌آید.

عملیات تحریک آمیز تروریست ها با استفاده از سلاح شیمیایی
وزارت دفاع روسیه درباره عملیات تحریک آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب سوریه به منظور متهم کردن ارتش این کشور هشدار داد.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: اطلاعات موجود حاکی از برنامه ریزی جبهه النصره و کلاه سفید‌ها برای اجرای نمایش جدید حمله موشکی در روستای سرمد استان ادلب هستند.

بازگشت صدها خانواده آواره سوری
صدها خانواده آواره سوری به خانه هایشان در شهر حلفایا بازگشتند
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، صد‌ها خانواده آواره سوری به خانه هایشان در شهر حلفایا در حومه شمال غربی حماه بازگشتند.

کارشکنی در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: طرفداران سرنگونی دولت سوریه سعی دارند در کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو خلل ایجاد کنند تا بعد از شکست این کمیته، بتوانند اقدامات مداخله‌جویانه خود در این کشور را توجیه کنند.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که سرنگونی دولت قانونی در سوریه طرفداران چندان کمی ندارد که تلاش می‌کنند تا در کار کمیته قانون اساسی سوریه خلل ایجاد کنند.
وی گفت: «خطر شکست کمیته قانون اساسی سوریه همیشه وجود دارد، برای اینکه افراد زیادی طرفدار این هستند تا روند حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه با شکست مواجه شود و آنها توجیهی برای اقدامات خویش، از جمله امکان مداخله نظامی در امور سوریه و تحقق خواسته همیشگی خود برای سرنگونی دولت قانونی این کشور را به دست آورند».
لاوروف افزود: دومین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو در حال آماده‌سازی است و این نشست در ترکیب کامل این کمیته و برای تهیه پیش‌نویس قانون اساسی این کشور تشکیل خواهد شد.
وزیر خارجه روسیه همچنین از سازمان ملل خواست تا از تلاش برای مداخله در کار این کمیته جلوگیری کند.
لاوروف تأکید کرد: « خطر مداخله خارجی در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه و خطر تحمیل تصمیمات بر طرف‌ های سوری از خارج بسیار جدی است. همتایان ما در سازمان ملل از جمله دبیرکل و نماینده ویژه ایشان در امور سوریه (پدرسن) وظیفه دارند تا مانع از تحقق چنین تلاش‌هایی شوند».
وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که در اوایل ماه دسامبر بتواند با "گیر پدرسن" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ملاقات کند. به گفته وی، در اوایل ماه دسامبر قرار است چند رویداد چندجانبه درباره سوریه برگزار شود و مسلماً ما امیدوار هستیم که شرایط برای دیدار و گفت‌وگو با "گیر پدرسن" فراهم شود.

واکنش روسیه به تحریکات تهدیدکننده در «ادلب»
وزیر امور خارجه روسیه گفت که کردها باید بر عهد خود صادق باشند و از توافق سوچی پیروی کنند.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اطلاعات مربوط به تحریکات تهدیدکننده در «ادلب» سوریه را تایید کرد.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در واکنش به شایعات درباره هدف ترکیه برای حملات نظامی مجدد به سوریه گفت که مسکو هیچ اطلاعاتی که نشان دهد آنکارا قصد دارد دوباره دست به حمله نظامی بزند ندارد.
لاوروف همچنین از شبه نظامیان کرد سوریه خواست که به تعهدات خود پایبند باشند و از توافق سوچی پیروی کنند.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درخصوص حمله شیمیایی به شهر «دوما» سوریه در سال 2018 را «غیرمنصفانه» توصیف کرد.
وی درباره اینکه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، این گزارش را بی‌طرفانه تهیه کرده است، تردید دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از هدف قرار گرفتن مواضعی در شمال سرزمین‌های اشغالی از خاک لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که آژیر‌های خطر در چند شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآمده است. این رسانه‌ها از حملات موشکی سنگین به «کریات شمونه» و اطراف آن در اصبع جلیل خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، در این حملات حدود ۴۵ موشک «کاتیوشا» به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و کریات شمونه پرتاب شده است.

کانال ۱۲ عبری زبان مدعی رهگیری تعدادی از این موشک‌ها شد.

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه