Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی مویدی امروز در اختتامیه گردهمایی ارائه بازارهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران ید طولایی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.

وی بیان کرد:قاچاق از پیچیدگی های زیادی برخوردار است اما پلیس ما پیشرفت کرده و توان مقابله با آنها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در این عرصه ۴۰ سال تجربه داریم گفت: ولی با وجود سیاست های کافی در اسناد بالادستی و بهترین آیین نامه ها هنوز کشور را به طور کامل از این پدیده نجات نداده ایم.

مویدی ادامه داد: رویکرد جدید ما به سمت استفاده از توانایی شرکت های دانش بنیان و یافته های دانشگاهی است. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره درصدد است با شرکت های دانش بنیان همکاری کند و از دستاوردهای دانشگاهی بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در این همکاری ها متوجه شدیم میان تجربه و تدوین قوانین و آنچه در سطح مدیریتی اجرا می شود فاصله های زیادی وجود دارد که دلیل آن دیدگاه سخت افزارانه ما به مقوله مقابله با قاچاق کالا و ارز بوده است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: دنیا اگر اقتصاد و تجارت سالمی دارد به دلیل آن است که از دستاوردهای دانشگاهی استفاده کرده اما ما در این مسیر غفلت هایی داشته ایم با وجود اینکه سرمایه های علمی زیادی در دانشگاه های کشور وجود داشته اند.

مویدی افزود: امیدواریم مراکز نوآوری و فناوری برنامه هایی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند و در مبارزه با فساد همکاری کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری رویدادهایی مبنی بر ارائه دستاوردها در این زمینه گام اول ماست اما گام بعدی مشارکت های دانش بنیان برای تولید محصول به شمار می رود.

کد خبر 4781959 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق کالا ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز جمهوری اسلامی ایران شرکت دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو موبایل شبکه ملی اطلاعات فناوری فضایی اینترنت امنیت اطلاعات شرکت هواوی تولید خودروی برقی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری گفت: پرونده کشف ۶۴۵ عدد منبع تغذیه قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، یکی از متهمان را به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال و متهم دیگر را پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

سالاری ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان سروستان در اجرای طرح ایست و بازرسی، هنگام بررسی خودروها متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6092121

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان