Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحمایت میرزاده، روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حجت الاسلام قمی در نشست با نمایندگان، گزارشی از اقدامات این سازمان در حوزه های آموزشی و پژوهشی را ارائه کرد.

وی با اشاره به این موضوع که دانش آموخته‌گان رشته های معارف اسلامی چه در مدارس وابسته به سازمان تبلیغات و چه جاهای دیگر مجبورند در کنکور علوم انسانی برای پذیرش در دانشگاه شرکت کنند، افزود: رییس سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد کرد که این گروه از دانش آموخته‌گان از دانش آموخته‌گان رشته‌های علوم انسانی تفکیک شوند و در کنکور جدایی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزاده افزود: قرار شد که در کمیته آموزش‌ و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین شورای سنجش و پذیرش دانشجو، این موضوع بررسی شود و گزارش آن به کمیسیون ارائه شود.

وی همچنین به حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و از بررسی سئوال حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مورد مشکل تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حوزه پذیرش خبر داد.

وی گفت: قرار شد اگر سازمان سنجش، وجود این مشکل را تایید کند، اشتباهات مربوط به پذیرش این تعداد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان رفع شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش همچنین از بررسی سئوال بیت اله عبداللهی نماینده اهر و هریس در رابطه با دانشگاه های این منطقه خبر داد و گفت: دانشکده منابع طبیعی و دانشگاه فنی و پیام نور این منطقه مشکلاتی را در حوزه های مختلف از جمله ارتقا داشتند که بررسی و قرار شد طی دو هفته آینده جلساتی به صورت حضوری برگزار و مشکلات رفع شود.

وی، بررسی سئوال رضا شیران خراسانی نماینده مشهد درباره این موضوع که چرا افراد حقیقی نمی توانند مجوز مجلات علمی پژوهشی را داشته باشند را نیز از دیگر موارد مطرح شده در نشست امروز عنوان کرد و گفت:  قرار شد در وزارت علوم بررسی شود تا ببینند آیا راهی وجود دارد که این مجوز در اختیار افراد حقیقی قرار گیرد یا نه.

میرزاده همچنین از بررسی یک سری طرح های فرعی، از جمله طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که اولویت به نیروهای بومی در استخدام داده بود، خبر داد و گفت: این طرح هم یک استثنایی داشت به استثنای شهر تهران که این استثنا رای نیاورد ولی این طرح به صورت کلی مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: یک طرح فرعی دیگر هم که در کمیسیون فرهنگی بررسی شده بود و برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش هم ارجاع شده بود، راجع به افزایش کارآمدی دستگاه های فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی بود که ماده ۱۳ آن درباره سهمیه دادن به طلاب در استخدام مربیان پروشی رد شد اما ماده ۱۴ آن در مورد مکلف بودن آموزش پرورش به تدوین مفاد آموزشی با محوریت عفت و اخلاق عمومی قرار شد در کمیته فرهنگی کمیسیون آموزش بررسی شود.

برچسب‌ها آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان سازمان تبلیغات اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وزارت علوم منصور غلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان سازمان تبلیغات اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وزارت علوم منصور غلامی آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان سازمان تبلیغات اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وزارت علوم منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری