Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش صدای ایران -این فیلم کوتاه با دریافت جایزه بزرگ هیأت داوران جشنواره AFI شرایط لازم برای رقابت در شاخه اسکار بهترین فیلم کوتاه نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار را به دست آورد.   
بر اساس قوانین اسکار، فیلم‌های کوتاهی که بتوانند جایزه اصلی فهرستی از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی را کسب کنند، اجازه‌ی رقابت در شاخه اسکار کوتاه را کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
از آن جایی که فیلم کوتاه «امتحان» خارج از بازه (۱ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹) موفق به کسب جایزه بزرگ بهترین فیلم کوتاه جشنواره موسسه فیلم‌ آمریکا می‌شود، برای اسکار ۲۰۲۱ واجد شرایط شناحته شده است.   
فیلم‌هایی که در این بازه (۱ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹) در یکی از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی موفق به کسب جایزه اصلی شده باشند، حائز شرایط رقابت در اسکار ۲۰۲۰ شناخته می‌شوند.   
 هیات داوران جشنواره موسسه فیلم آمریکا در بیانیه‌ای درباره فیلم کوتاه «امتحان» اعلام کرد: “ما برای اهدای جایزه بزرگ هیأت داوران به فیلم امتحان ساخته سونیا حداد بسیار هیجان زده‌ایم.  فیلم امتحان به خاطر سبک کارگردانی جسورانه و خیره کننده و همچنین بازی درخشان نقش اصلی از دیگر فیلم‌ها کاملا متمایز شده است. نتیجه، یک پرتره پر تنش است که داستانش از  ویژه‌گی های خاص خود عبور می‌کند و به فضای جهانی و عمومی بسط پیدا می‌کند”.  
در خلاصه داستان فیلم کوتاه ایرانی «امتحان» آمده است: دختر نوجوان از صبح در تب و تاب امتحان به سر می‌برد، ولی روز و شرایط معمولی برای او رقم نخواهد خورد.  
این فیلم که اولین اکران جهانی‌اش در جشنواره بین الملی فیلم تورنتو ۲۰۱۹ بود، پیش از این برنده جوایزی چون ستاره طلای بهترین فیلم کوتاه از جشنواره إل گونای مصر، جایزه میکِلدی برای بهترین فیلم کوتاه از جشنواره زینه بی اسپانیا و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده است.   همچنین کاندیدای جایزه اتحادیه خبرنگاران فیلم EDA برای بهترین کارگردانی فیلم داستانی از جشنواره ویستلر کانادا ست  
 فیلم کوتاه «امتحان» تاکنون در جشنوار های معتبر بین‌المللی چون جشنواره بین المللی ژانر فَنتَستیک فِست آمریکا، جشنواره آپسالا سوئد، جشنواره بین المللی إلگونا مصر، جشنواره بین المللی لیدز انگلستان، جشنواره بین المللی زینه بی اسپانیا، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره بین المللی أفرودیت ایتالیا و جشنواره بین المللی ویسلِر کانادا به نمایش درآمده است.


 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سینما فیلم هنر بازیگری اسکار جشنواره کوتاه جایزه صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم

ستاره لهستانی تیم فوتبال بارسلونا هنوز بابت نبردن ارزشمندترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال از مسئولان اهدا کننده آن دلخور است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در تازه‌ترین بخش منتشر شده از مصاحبه روبرت لواندوفسکی با نشریه بیلد آلمان، ستاره لهستانی درباره ناکامی‌اش برای بردن توپ طلای فرانس فوتبال و بهترین‌های حال حاضر فوتبال جهان صحبت کرد.

لواندوفسکی جزو آن دسته از ستاره‌های صاحب‌نام دنیای فوتبال است که با وجود بردن همه جام‌های ممکن در رده باشگاهی و جوایز فردی مانند بهترین بازیکن یوفا و بازیکن فیفا، هنوز موفق به کسب توپ طلای فرانس فوتبال نشده است. البته تفاوتی که لواندوفسکی با دیگر مدعیان ناکام در کسب توپ طلا دارد این است که همه چیز برای رسیدن این جایزه به او در سال 2020 آماده بود (سالی که بایرن مونیخ همه جام‌های داخلی، قاره‌ای و بین‌المللی) را برد اما شیوع ویروس کرونا، مانع از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا شد و به این ترتیب دست او از این جایزه ارزشمند کوتاه ماند. 2020 اما تنها سالی نبود که لواندوفسکی لایق بردن توپ طلا شناخته شد، هرچند او ادعایی روی توپ‌های طلای آن سال‌ها ندارد.

لواندوفسکی به نشریه بیلد گفت: توپ طلای 2021؟ آن که متعلق به لیونل مسی است، اما من شایعاتی شنیده‌ام مبنی بر اینکه قرار است یک جایزه گذشته‌نگر هم برای سال 2020 در نظر گرفته شود. سال 2020 برای من سالی خارق‌العاده بود، چرا که در بالاترین سطح از دوران بازیگری‌ام قرار داشتم و ما در بایرن مونیخ همه چیز را بردیم. بگذارید اینطور بگویم. احساس می‌کنم که توپ طلای آن سال حق من است و اگر توپ طلای آن را چهار سال بعد هم دریافت کنم، احساس نخواهم کرد که به من توهین شده است. دریافت این جایزه افتخاری بزرگ است و من با کمال میل آن را می‌پذیرم.

لواندوفسکی: آنچلوتی مربی فوق‌العاده باتجربه‌ای است

 

ستاره لهستانی بارسلونا در ادامه نظر خود را درباره بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان بیان کرد و دو ستاره پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید را لایق این عنوان دانست. لواندوفسکی افزود: معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال جاری سخت است، چون ما هنوز جام ملت‌ها را در پیش داریم و بازی‌های حساس مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم مانده است. با این وجود اگر معیار آن چیزی باشد که از ابتدا فصل تا الان دیده‌ام، به نظر من کیلیان امباپه و جود بلینگام بهترین‌ بازیکنان حال حاضر جهان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد