Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کلامی سخنگوی ستاد تنظیم بازار در نهمین نشست ویژه ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه سهمیه بنزین آژانس‌های اینترنتی که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار پیمایش می‌شود به کارت‌های سوخت آن‌ها واریز خواهد شد گفت: اتحادیه آژانس‌های تلفنی هم به سازمان‌های استانی صنعت و معدن و اتاق‌های اصناف مراجعه کنند و فهرست خودرو‌های تحت پوشش را به مرکز ارسال کنند تا وزارت کشور و وزارت نفت نسبت به واریز سهمیه سوخت آن‌ها نیز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی با بیان اینکه تا کنون اطلاعات ۲ میلیون وانت بار شناسایی شده است گفت: سهمیه اختصاصی برای این تعداد از وانت بارها، به زودی واریز خواهد شد ما هم فرض را بر این می‌گذاریم که این تعداد محق به دریافت سهمیه هستند، اما پس از تکمیل اطلاعات، سهمیه اختصاص یافته به وانت بار‌هایی که محق به دریافت سهمیه نیستند، حذف خواهدشد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: براساس مصوبه جدید ستادتنظیم بازار سهمیه پیک‌های موتوری از ۱۰ لیتر به ۲۵ لیتر افزایش یافته است و ما پیگیر افزایش این سهمیه هستیم، زیرا بعضی از آن‌ها هم حمل بار و هم حمل مسافر انجام می‌دهند که نیاز به بررسی کارشناسی بیشتری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار تلاش می‌کند اثرات غیر واقعی و تورمی و روانی اصلاح قیمت بنزین را بر نرخ کالا و خدمات در کشور کنترل کند گفت: باید بپذیریم وقتی که بنزین افزایش قیمت دارد، خواه ناخواه برقیمت بخشی از کالا‌ها و خدمات تاثیرگذار است، اما نکته مهم این است که دولت پذیرفته است در بخشی که بنزین اثر مستقیم بر حمل کالا و مسافر دارد با تخصیص سهمیه بنزین آن را مدیریت کند.

کلامی افزود: مهم‌ترین اولویت که باید بر آن تاکید کرد این است که وزارت کشور به عنوان مجری و وزارت نفت به عنوان مسئول اجرایی، باید سهمیه مرتبط با بخش‌هایی را که به آن‌ها توسط ستاد تنظیم بازار تکلیف شده تامین و مطابق مصوبه تنظیم بازار سهمیه‌ها آن‌ها را اصلاح کنند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه هر چقدر زمان ارائه سهمیه‌ها در نظر گرفته شده برای اقشار مختلف با تاخیر انجام شود، باعث افزایش قیمت غیر متعارف خواهد شد گفت: مصوبات ستاد تنظیم بازار لازم الاجرا است و ستاد به دنبال اجرایی شدن سریع مصوبات خود در تعامل با دیگر دستگاه‌ها است.

کلامی با اشاره به مصوبات نهمین جلسه ویژه تنظیم بازار تاکید کرد: خبر‌های موردی که از استان‌ها درباره افزایش قیمت کالا‌ها منعکس شده است، صحت ندارد و کالا به اندازه کافی در همه کشو وجود دارد.

وی درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی در کشور گفت: افزایش قیمت گوجه فرنگی ربطی به اصلاح قیمت بنزین ندارد و همیشه با تغییر فصل این مشکل پیش خواهد آمد، گوجه فرنگی کالایی است که به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شود و زمان کشت آن هم متفاوت است.

کلامی ادامه داد: در فاصله بین آذر ماه و ابتدای دی ماه دچار این وقفه هستیم و زمانی که گوجه فرنگی تولید شده در شهر‌های جنوبی به بازار عرضه می‌شود قیمت کاهش می‌یابد.

وی افزود: از مهرماه تا پایان آبان ماه بیش از ۲۷۰ هزار تن گوجه فرنگی مازاد بازار برای حمایت از کشاورز از بازار جمع آوری شده است.

کلامی با اشاره به اینکه اولویت با مصرف داخل است و در فصلی از برداشت که عرضه کم است و افزایش تولید نداریم صادرات کنترل و هدایت می‌شود افزود: در نشست امروز ستاد تنظیم بازار به کمیته تعیین مقررات و صادرات ابلاغ شد که از اول دی امسال، صادرات گوجه فرنگی با عوارض خواهد بود و این ابلاغیه از اول دی قابل اجرا است.

کلامی گفت: انجمن‌ها و تولید کنندگان لوازم خانگی اعلام کرده اند که کالا به اندازه کافی در کشور وجود دارد و در حال حاضر با رکود کالا در بخش لوازم و خانگی مواجه ایم و فروش نداریم بنابراین اگر در سطح کشور واحدی صنفی با هر عنوانی، عدم عرضه یا افزایش نرخ دارد، به سامانه ۱۲۴ و دیگر سامانه‌هایی که اعلام شکایت می‌پذیرند گزارش شود در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

*افزایش ۲۰ درصدی تخصیص گاز مایع

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تخصیص گاز مایع گفت: مصوب شد تا شرکت‌ها گاز مایع را در بخش خانوار توزیع کنند و برای کاهش فشار تقاضای افزایش بنزین که ممکن است در این بخش هم اثر گذار باشد وزارت نفت را مکلف کرده ایم که ۲۰ درصد سهمیه گاز مایع را در سطح کشور افزایش دهد که به گفته مسئولان وزارت نفت این کار انجام شده است.

وی گفت: شرکت‌های مبدا گاز مایع اگر تخلف در عرضه یا ارائه به قیمت مصوب نداشته باشند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار سهمیه بنزین وزارت نفت سهمیه بنزین ستاد تنظیم بازار تاکسی های اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

 

سبزپوشی بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) با یک‌هزار و ۷۰ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحد ایستاد. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند. نمادهای «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم

وزیر اقتصاد گفت: درگذشته درخصوص انتقال موضوع استقلال و پرسپولیس به دولت حرفای زیادی گفته می‌شد؛ به طورمثال که این حرف ها زیاد مطرح، تصویب و ابلاغ شده اما دولت ها در ایران این کار را انجام نمی دهند و چنین اراده‌ای برای تحقق این امر وجود ندارد اما ما شاهد این هستیم که امروز در اردیبهشت ۱۴۰۳ با یک همت و همدلی، جشن تحقق این امر بزرگ را برگزار می کنیم. خاندوزی با تأکید براینکه  این اتفاق محصول همکاری و همدلی ملی از شخص رئیس جمهور در راس دولت تا تمام بدنه دولت و خانواده ورزش کشوراست، تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم دولت خاتمه پروژه های ناتمام است؛ همانطور که در پروژه های بیش از این شاهد آن بودیم و امروز در حوزه این دوباشگاه پرطرفدار، ریشه دار و مردمی یکی دیگر از آن پروژه های ناتمام به سرانجام رسید.

مدیرعامل بانک شهر: مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

مدیرعامل بانک شهر گفت: طبق توافقی که در کنسرسیوم بانکی انجام شده و با توجه به اینکه شهرداری تهران متولی امور فرهنگی پایتخت است و ظرفیت های قابل اتکایی دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس از طریق مدیریت پیمان در سال اول به شهرداری تهران واگذار خواهد شد. به گزارش ایسنا، سید محمدمهدی احمدی در حاشیه آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: در خصوص مدیرت باشگاه پرسپولیس با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شد سه سید در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود.

افزایش نرخ دلار در مرکز مبادله ایران

قیمت هر اسکناس دلار در معاملات امروز (چهارشنبه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۱۴۲ تومانی به ۴۴هزار و ۳۸ تومان و نرخ اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان رسید.

تداوم روند نزولی سکه در بازار

ایرنا: قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۴۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۰۰هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون تومان معامله شد.

عقب نشینی طلا در بازار جهانی

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۲۴ آوریل) کاهش یافت، زیرا ترس از تشدید درگیری در خاورمیانه کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مهم اقتصادی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند زمان کاهش نرخ بهره را مشخص کند. هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۰ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس رسید که به کمترین میزان خود از پنج آوریل در جلسه قبل رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳۳۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

رشد ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که  ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی

همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: در طول سال ۱۴۰۲، با توجه به میانگین اختلاف ۱۵ هزار تومانی نرخ نیما با نرخ ارز بازار، مبلغ بالقوه رانت توزیع‌شده بابت ۵۰ میلیارد تخصیص و تامین ارز اعلامی، در حد ۷۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که قطعا بخش عمده آن بالفعل شده است. درخصو‌ص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی میانگین اختلاف ۲۵ هزار تومانی آن با نرخ بازار، در سال گذشته رانت بالقوه ۴۷۵ هزار میلیارد تومان می‌شود. باتوجه به قیمت فزاینده محصولات و کالا‌هایی نظیر مرغ و گوشت، اتومبیل، موبایل و عمده کالا‌های مصرفی و قطعات و مواد واسطه‌ای مصرفی مردم و بنگاه‌های تولیدی که مردم به‌عینه در بازار لمس می‌کنند، خوش‌بینانه‌ترین نظر این است که حداقل ۵۰ درصد اختلاف نرخ به‌صورت رانت توزیع شده باشد. این یعنی حداقل ۶۰۰هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده است، بدون تاثیر جدی در کنترل قیمت کالا‌های مرتبط و بدتر از آن موجب تاثیر منفی بر ارزش صادرات و تراز تجارت غیرنفتی و نیز زیان شرکت‌های صادرات‌محور بورسی و نهایتا سهامداران بورس شده است. درحال حاضر اختلاف نرخ ارز بازار با نرخ ارز نیما به ۲۵ هزار تومان یعنی بیش از ۶۰ درصد رسیده است و اختلاف آن با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۳۷ هزار تومان رسیده؛ یعنی ۲.۳ برابر شده است.

طلای سیاه چند دلاری شد؟

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا که نشانه مثبتی برای تقاضا بود، اندکی افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش یافت و به ۸۸ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. منابع بازار با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ۳.۲۳۷ میلیون بشکه کاهش یافت. این آمار برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز است که افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای ذخایر نفت را برآورد کرده بودند.

صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحریم خساراتی را وارد کرده است، اما این تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است. وی افزود: گلایه‌هایی که بخش کارگری از ما دارند و بخشی از آن به حق است، در خصوص حقوق و مزایا است. ما بارها گفته‌ایم که ما حداقل حقوق را تعیین می‌کنیم اما طبیعی است که در بسیاری از کارخانجات باید کارگر را راضی نگه دارند. اما این حقوق هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد و افزایش حقوق بسیار اندک بوده است. مقدورات کشور و بخش تولید پاسخگوی افزایش فراتر از تصمیمات نیست زیرا اثرات جانبی دارد. رهبر معظم انقلاب امروز اشاره فرمودند که توسعه و پایداری کارخانجات لازمه امنیت شغلی است. در سنوات گذشته ملاحظه کردید که چه بلایی بر سر صنایع نساجی آمد و کارخانجات بزرگ ما تعطیل شدند. لازمه ثبات و امنیت شغلی سرپا نگه داشتن کارگاه و کارخانه است که باید به آن توجه شود. /منبع: ایرنا

افزایش قیمت پژو ۲۰۷ و تارا در امروز

بازار خودرو امروز نوسانی بود؛ به گونه ای که قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵  میلیون افزایش پیدا شده است. قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته 5 میلیون افزایش پیدا یافته است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۶۰ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است. همچنین قیمت اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۹۵میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است. قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۸ میلیون تومان است که ۳ میلیون افزایش پیدا کرد. /اقتصادآنلاین

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن