Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، رحیم سرهنگی، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون در حاشیه آیین اختتامیه ششمین هفته جهانی کارآفرینی که امروز سه‌شنبه ۵ آذر با حضور کارآفرینان برتر، مدیران استارتاپ ها و فعالانحوزه کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: ما مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو را به هیئت دولت تقدیم کردیم که در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مصوبه سه بخش اساسی دارد، اظهارداشت: یکی از این موارد، ایجادشان و پایگاه اجتماعی برای کارآفرین است به این معنا که کارآفرین به‌عنوان یک نفری که ارزش‌آفرین است شناخته شود و بندهایی از این مصوبه به آن اختصاص دارد.

سرهنگی افزود: چند بند دیگر این مصوبه به توسعه کسب و کار فناورانه کارآفرینان پیشرو اختصاص دارد که در اینصورت طرح ها و تسهیلات توسعه ای دولت، بیشتر در اختیار  کارآفرینان پیشرو قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار خاطر نشان کرد: خط سبز ویژه گمرکی برای محصولات فناورانه نیز یکی دیگر از بخش های این مصوبه است. 

وی تاکید کرد: ما می خواهیم با این مصوبه از کارآفرینان پیشرو و خط شکن  حمایت حداکثری داشته باشیم به شرطی که فعالیت های آنها، فعالیتی  نوآورانه ای باشد که ظرفیت  اتصال به بازار منطقه ای و جهانی را داشته باشد و بتوانند در بازارجهانی رقابت کنند و بخش سوم هم مربوط به مسئولیت اجتماعی است که در ازای این حمایت ها کارآفرینان پیشرو خواهند داشت.

همچنین سرهنگی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه دسته سیاست در حوزه کارآفرینی دارد گفت: تربیت نیروی انسانی با کیفیت در حوزه کارآفرینی که درسنین مختلف ۳ تا ۶ سال ۶ تا ۱۲ سال ۱۲ تا ۱۸ سالدرکشور یکی از این سیاست هاست که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انجام می شود و تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز را در دوره‌های یکسال و نیمه کارآفرینی و با همکاری بخش خصوصی در حال آموزش دیدن هستند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار گفت: سیاست دوم شبکه‌سازی بین اجزای مختلف اکوسیستم کارآفرینی است به این معنا که بین کارآفرینان با یکدیگر و  کارآفرین با سرمایه‌گذار و دیگر اجزاء ارتباط موثر و با کیفیت ایجاد شود و از اتصال آنها اکوسیستم کارآفرینی ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: این موضوع در استان‌های مختلف از طریق پاتوق‌هایی برای گفت‌وگو بین کارآفرینان به‌عنوان "کافه کارآفرینی" و توسط خود آنها، شکل گرفته و در حوزه‌های تخصصی  مختلف گفت‌وگو می‌کنند. 

وی با اعلام اینکه دسته سوم  از سیاست‌های وزارت تعاون حمایت از کارآفرینان پیشرو است، گفت: کارآفرینانی که از دیگران نوآورتر هستند، در کمیته‌ای تخصصی به عنوان کارآفرینان نوآور و خط شکن شناخته شده و حمایت ویژه خواهند شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هفته جهانی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است