Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی آتش زدن قرآن کریم توسط یک گروه افراطی در نروژ، وزارت امور خارجه کشورمان با احضار کاردار سفارت نروژ در تهران ضمن محکوم کردن این اقدام، نسبت به تبعات خطرناک اینگونه اقدامات هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پی آتش زدن قرآن کریم توسط رهبر گروه افراطی سیان (SIAN-Stop Islamization In Norway) در نروژ، رئیس اداره امور شمال اروپای وزارت امور خارجه کشورمان با احضار کاردار سفارت نروژ در تهران که در غیاب سفیر این کشور عهده دار امور می‌باشد ضمن محکوم کردن و اعتراض شدید نسبت به این اقدام زشت در نروژ ، نسبت به تبعات و عواقب خطرناک اینگونه اقدامات در گسترش افراط گرائی و خشونت هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کاردار نروژ به وزارت خارجه احضار شد

رئیس اداره امور شمال اروپا با اشاره به جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان بدنبال این اقدام موهن خطاب به کاردار نروژ تصریح کرد: نمی توان به بهانه آزادی بیان، به باورها و مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان اهانت کرد.

وی از دولت نروژ مصرانه خواست تا از تکرار اینگونه اقدامات فتنه انگیز جلوگیری کرده و با مسئولان و مسببان آن برخورد نماید.

کاردار سفارت نروژ نیز ضمن تاکید بر انتقال مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به دولت متبوع خود افزود: دولت نروژ این اقدام را کاملا رد می‌کند و سیاست اصولی ما حمایت از آزادی بیان و عقیده و جلوگیری از نفرت پراکنی است و دولت نروژ خود را متعهد می داند از امنیت مسلمانان ساکن در این کشور حمایت و از اقدامات افراطی و اختلاف افکنانه جلوگیری بعمل آورد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین مشرق قرآن وزارت امور خارجه تهران قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران نروژ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و «فرخ شریف زاد» معاون اقتصادی و کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، تسهیل ترد اتباع، تمهید همکاری‌های علمی، آموزشی، حقوقی، قضائی، پلیسی، حمایت از رانندگان و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6098446 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس