Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام صادق علیه السلام فرمود:

اَلْعَبْدُ کُلَّماَ ازْدادَ لِلْنِّساءِ حُبّا إزْدادَ فِى الاِْیمانِ فَضْلاً.

هر چه محبت مرد بر زن بیشتر گردد، بر فضیلت ایمانش افزوده مى شود.

من لایحضره الفقیه، ج ۳، ص ۲۵۱

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حدیث ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به مردم والاترین افتخار امدادگران هلال احمر است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی خدمت به مردم و کمک به آسیب دیدگان را از افتخارات بزرگ هلال احمر عنوان کرد و گفت: هیچ خدمتی والاتر از خدمت به مردم نیست و این امر را هلال احمر به خوبی انجام می‌دهد. 

حمید منجم در همایش بزرگداشت هفته هلال احمر و تجلیل از داوطلبان هلال احمر شهرستان اهر اعلام کرد: امروز هر جای دنیا نامی از انسانیت و آزادگی می‌درخشد در واقع پرچم جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در اهتزاز است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ فارغ از هرگونه دیدگاه، نظر، سیاست، نژاد، دین، مذهب و غیره در همه جای دنیا انسان‌های آزادی‌خواه را در کنار خود داشته و برای خدمت به مردم بسیج هستند. 

وی همچنین افزود: اگر در جمعیت هلال احمر به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم به برکت نیت‌ها و تعامل‌ها برای کار خیر و انسان دوستانه است و باید بگویم ما جمعیت و مردم هستیم و تمامی نگاه‌ها برای خدمت به مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه مؤمنانه و صادقانه به خدمت دارد، گفت: ما در جمعیت کار تخصصی انجام می‌دهیم و در حوادث ناگوار طبیعی در کنار مردم ایران و سایر کشورهای جهان هستیم و نمونه آن کمک به مردم زلزله زده ترکیه است که هلال احمر ایران در بین ۱۰۱ کشور حاضر در ترکیه توانست نشان افتخار خدمت را از رئیس جمهور ترکیه کسب کند. 

وی همچنین به حضور زنان در عملیات‌های امداد و نجات هلال احمر در داخل و خارج از کشور نیز اشاره کرد و آن را افتخاری برای هلال احمر در بحث امداد و نجات و کارهای بشر دوستانه عنوان کرد. 

وی در ادامه به عملکرد جمعیت هلال احمر استان در ۲ سال اخیر نیز اشاره کرد و افزود: در این ۲ سال ۲۶ بیمارستان صحرائی و ۲۰۰ کاروان سلامت در مناطق محروم برپا شده است.

منجم همچنین جمعیت هلال احمر را مرکز توجه انسان‌های صادق و مهربانی برشمرد که آماده هرگونه خدمت به مردم و مظلومان در سراسر کشور هستند.

وی گفت: افتخار می‌کنیم در لباس مقدس هلال احمر باعث ایجاد آرامش، آسایش و امنیت مردم هستیم.

جمعیت هلال احمر نماد انسان دوستی و محبت به همنوعان است

امام جمعه اهر نیز در این مراسم اذعان کرد: محبت به همنوع و حس انسان دوستی در دین اسلام بسیار تاکید شده است و در این میان جمعیت هلال احمر نماد انسان دوستی و محبت به همنوعان است.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده مطرح کرد: افتخار می‌کنیم دین اسلام، دین محبت، مهربانی و انسان دوستی است و هلال احمر نیز عمل کننده این محبت، مهربانی و انسان دوستی به مردم است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر توجه ویژه به ترویج فرهنگ ایمان و اعتقاد قلبی به خدا در جامعه بیان کرد: انسان با اعتقاد و ایمان قوی می‌تواند به بسیاری از موفقیت‌ها در جامعه دست پیدا کند و در این راستا نیز تلاش صادقانه به همراه عمل صالح بسیار ارزشمند است. 

وی هدف اصلی انقلاب اسلامی را تحقق اهداف و ارزش‌های اسلامی برشمرد و افزود: امروز جوانان باید حول محور قرآن و عترت انبیا و معصومین(ع) حرکت کنند تا به ارزش‌های والای انقلاب و اسلام دست پیدا کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمت به مردم والاترین افتخار امدادگران هلال احمر است
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ملاصدرا و محبت کردن
  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود