Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:14:41 GMT

مذهب‌ستیزی، پاشنه آشیل جدید انتخابات انگلیس

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۸۰۳۰

مذهب‌ستیزی، پاشنه آشیل جدید انتخابات انگلیس

یک روز پس از آنکه خاخام اعظم انگلیس در اظهارنظری بی‌سابقه درباره انتخابات پارلمانی این کشور، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر را به دیدگاه‌های ضد صهیونیستی متهم کرد و او را شایسته تصاحب کرسی نخست‌وزیری ندانست، شورای مسلمانان بریتانیا هم حزب بوریس جانسون نخست وزیر این کشور را به اسلام ستیزی متهم کرد.

این نهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده است که حزب محافظه‌کار عمق اسلام ستیزی در داخل این حزب را نادیده گرفته و گامی را در جهت رفع آن برنداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که مسلمانان به عنوان یک اقلیت مذهبی در جامعه انگلیس از اسلام هراسی رنج می‌برند و برای آنها روشن است که حزب محافظه کار با این پدیده مدارا می‌کند تا در جامعه نهادیه شود.

حزب محافظه کار میگوید کمیسیون حقوق بشر و برابری به عنوان نهادی مستقل و بی طرف در رابطه با مصادیق اسلام ستیزی در این حزب تحقیق خواهد کرد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز به خبرنگاران گفته است: هرکس در حزب محافظه مرتکب اسلام ستیزی شود بلافاصله اخراج می‌شود. این در حالی است که خود جانسون به ویژه پس از انتشار یادداشت توهین‌امیز درباره پوشش زنان مسلمانان، بشدت مورد انتقاد قرار دارد.

حزب محافظه کار با اسلام هراسی مدارا می‌کند تا این معضل در جامعه نهادیه شود

«مقداد ورسی» سخنگوی شورای مسلمانان بریتانیا با انتشار رشته پیام‌هایی در توییتر اسامی دست کم  ۱۲ نامزد انتخابات پارلمانی را با استناد به اظهارات اسلام ستیزانه آنها منتشر و از جانسون پرسیده که چرا آنها را «بلافاصله» اخراخ نمی‌کند. او در یک مورد به انتصاب «نادین دوریس» معاون وزیر بهداشت اشاره کرده که به بازنشر توییت‌ گروه‌های راست افراطی متهم است. ورسی در این توییت پرسیده است «آیا او مشمول اخراج فوری می‌شود؟»

برخی دیگر از چهره‌های اشاره شده افرادی هستند که چندی پیش به اتهام اظهارات اسلام ستیزانه از عضویت در حزب محافظه کار تعلیق شده اما بعد از مدت کوتاهی بی سرو صدا به کار خود بازگشتند.

در عوض شمار زیادی از چهره‌های سرشناس حزب کارگر از چهار سال گذشته که کوربین سکان این حزب را برعهده گرفت، به لطف تبلیغات گسترده لابی صهیونیسم از عضویت در حزب تعلیق و یا به اجبار کناره گیری کرده‌اند.

«ناز شاه» اولین نماینده حزب کارگر بود که سال ۲۰۱۶ به دلیل پیامی که سال‌ها قبل درتوییتر مبنی بر انتقال رژیم اسرائیل به آمریکا ارسال کرده بود هدف حمله لابی صهیونیسم قرار گرفت و از عضویت در حزب تعلیق شد. او سه ماه پس از عذرخواهی از جامعه یهودیان انگلیس و پس از دریافت یک هشدار کتبی، به پارلمان بازگشت. هم‌زمان «کن لیوینگستون» شهردار اسبق لندن که به دفاع از خانم شاه در رادیو سخن گفته و آدولف هیتلر رهبر حزب نازی آلمان را صهیونیست خوانده بود هم از عضویت در حزب کارگر و مجری‌گری در رادیو تعلیق شد.

کوربین برای ساکت کردن موج انتقادها، «شامی چاکراباتی» یهودی زاده را به‌عنوان مسئول تحقیقات درباره یهودستیزی در حزب کارگر گماشت. او دو ماه بعد با انتشار گزارشی نتیجه گرفت که معضلی به‌عنوان یهودستیزی در حزب کارگر وجود ندارد و کوربین او را به عضویت مجلس تشریفاتی اعیان منصوب کرد.

همان سال، کمیته پارلمانی وزارت کشور انگلیس دوباره حزب کارگر را به اهمال در برخورد قاطع با یهودستیزی متهم و ادعا کرد که این حزب فضای امنی را برای مخالفت با یهودیان ایجاد کرده است.

یک سال بعد کوربین در کنفرانس سالانه حزب کارگر ازاجرای قوانینی خبر داد که با یهودستیزی برخورد قاطع‌تری صورت خواهد گرفت. چند ماه بعد هم او، از اینکه در فیس‌بوک طرح هنرمندی که یهودیان را افرادی قمارباز نقاشی کرده، تمجید کرده بود عذرخواهی کرد.

در ماه «می» سال ۲۰۱۸، کن لیوینگستون به‌طور کامل از عضویت حزب کارگر کناره‌گیری وعنوان کرد که پرونده تعلیق او از این حزب، فشار مضاعفی را بر اعتبار و فعالیت‌های حزب کارگر گذاشته است؛ بااین حال فشارها ادامه داشت تا اینکه سرانجام حزب کارگر تابستان گذشته مجبور شد تا یهودستیزی را بر اساس تعریف انجمن صهیونیستی یادبود هولوکاست به رسمیت بشناسد و به‌این‌ترتیب انتقاد از رژیم صهیونیستی جرم شناخته شود.

در کنار این تحولات، اتهام‌هایی همچون همکاری سابق کوربین با شبکه «پرس تی وی»، سخنرانی او در مرکز اسلامی انگلیس، سکوت در پرونده نازنین زاغری که به جرائم امنیتی درایران محکوم است، حمایت ازبشار اسد، مخالفت بادنباله روی لندن از سیاست‌های آمریکا و افزایش هزینه‌های دفاعی انگلیس از دیگر مسائلی است که طی چهار سال گذشته اعتبار او را تحت‌الشعاع قرار داده است.

«افرایم میرویس» خاخام اعظم انگلیس که از طرفداران رژیم صهیونیستی بشمار می‌رود در یادداشتی که دیروز(سه‌شنبه) در نشریه تایمز منتشر شد، ادعا کرد که رویکرد ضد یهودی در حزب کارگر نهادینه و رهبر آن اراده‌ی برای حل آن نشان نداده است.

او هشدار داده که آینده انگلیس با انتخاب کوربین به عنوان نخست‌وزیر در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (ام. آی۶) نیز چندی پیش کوربین را تهدیدی علیه امنیت ملی توصیف کرد و گفت: او صلاحیت اداره کشور را ندارد. «سر ریچارد دیرلاو» هشدار داد، اگر رهبر حزب کارگر به مقام نخست‌وزیری برسد به اطلاعات محرمانه دسترسی یافته و این مسأله، تهدیدی علیه امنیت ملی به حساب می‌آید.

دیرلاو در یادداشتی که یکشنبه این هفته در نشریه «ساندی میل» منتشر شد با یادآوری سابقه فعالیت‌های سیاسی کوربین در مخالفت با جنگ‌های خارجی و دیدگاه مشاوران نزدیک او همچون «شیمس میلن» و «اندرو موری» در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرد که او تحت هیچ شرایطی نباید به اطلاعات طبقه‌بندی شده دست پیدا کند.

این مقام سرویس جاسوسی که نزدیک به ۳۸ سال در سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس سابقه دارد، مدعی شد، حتی یک لحظه هم تصور نکنید که می‌توان به این سیاستمدار، کلید ساختمان شماره ۱۰ (دفتر نخست وزیری) را واگذار کرد.

جرمی کوربین بامداد امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه‌ی تلویزیونی بی‌بی‌سی ادعای یهودستیزی در حزب کارگر را رد کرد و گفت شاهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اصلی‌ترین محور انتخابات پیشرو خواهد بود و احزاب در برنامه‌ها و وعده‌های سیاسی خود تلاش می‌کنند تا نظر رای‌دهندگان را جلب کنند.

انتخابات عمومی انگلیس که سومین انتخابات پس از رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، قرار است ۱۲ دسامبر ( ۲۱ آذر) برگزار شود.

برچسب‌ها اسلام هراسی حزب کارگر بریتانیا یهودستیزی حزب محافظه کار بریتانیا جرمی کوربین بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی حزب کارگر بریتانیا یهودستیزی حزب محافظه کار بریتانیا جرمی کوربین بوریس جانسون انگلستان اسلام هراسی حزب کارگر بریتانیا یهودستیزی حزب محافظه کار بریتانیا جرمی کوربین بوریس جانسون انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث‌اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در بیانیه‌ای اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ/ و اگر مؤمنید، سستى مکنید و غمگین مشوید، که شما برترید»
(سوره مبارکه آل عمران/ آیه ۱۳۹)

Do not weaken or grieve: you shall have the upper hand, should you be faithful

بار دیگر حاکمان کشور‌های غربی خوی وحشی گری خود را به نمایش گذاشتند؛ روز‌های گذشته جامعه جهانی شاهد تبلور بلوغ و انسانیت جنبش‌های دانشجویی ایالات مختلف آمریکا در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت همیشه قهرمان فلسطین است.

شکل‌گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.

اما خوی وحشی گری حاکمان کشور‌های غربی، به خصوص آمریکای جنایتکار این اقدام شجاعانه و انسان دوستانه جنبش‌های بیدار دانشجویی را به وحشی‌ترین حالت ممکن سرکوب کرد.

با صراحت می‌گوییم، دستگیری و سرکوب دانشجویان آمریکایی گواهی بر ادعای کذب آزادی بیان و احترام به جایگاه دانشجو و دانشگاه است. اثرات منفی و اهانت به دانشجو و حریم مقدس دانشگاه توسط آمریکای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان گریبان او و رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

ما دانشجویان استان قزوین اعلام می‌داریم؛ در راستای خیزش سراسری جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا از هرگونه حمایت دریغ نکرده و خود را در کنار شما مبارزانِ بیدار بر علیه ظلم و ستم رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه می‌دانیم، زیرا شما را در کانونی‌ترین نقطه مبارزه بر علیه رژیم غاصب می‌دانیم که مانند همه مجاهدان جان برکف در صف اول جهاد حضور یافته اید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین این اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ (سوره مبارکه حج، آیه ۴۰)

دیگر خبرها

  • تبریک ویژه سپاهانی‌ها به ژوزه مورایس | عکس
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • هدایای ویژه بازیکنان سپاهان به مورایس (عکس)
  • عکس| سورپرایز ویژه سپاهانی‌ها برای مسلمان شدن مورایس
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست