Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بولیوی روز سه‌شنبه بعد از ۱۱ سال قطع ارتباط با آمریکا به دنبال کناره‌گیری اوو مورالس، رئیس جمهور سابق از قدرت، برای نخستین بار سفیری در آمریکا منصوب کرد.

کارن لونگاریک، وزیر امور خارجه دولت موقت بولیوی، در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد والتر اوسکار سرات را به عنوان سفیر نزد دولت آمریکا منصوب کرده است“.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوب شدن سرات به عنوان سفیر بولیوی در آمریکا که پیش‌تر نمایندگی بولیوی در سازمان ملل متحد را نیز بر عهده داشته است، باید در مجلس سنا تایید شود که در آنجا نمایندگان جنبش به سوی سوسیالیسم، حزب رئیس جمهور سابق در اکثریت قرار دارند.

اوو مورالس که در سال ۲۰۰۶ به قدرت رسید و در پایان اکتبر چهارمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرده بود، در سال ۲۰۰۸ فیلیپ گولدبرگ، سفیر آمریکا، را در جریان شدیدترین بحران دیپلماتیک با واشنگتن اخراج کرد. مورالس، سفیر آمریکا را به حمایت از تظاهرات ضددولتی که در پنج استان از ۹ استان کشور روی داد و به راه انداختن ”اختلاف“ در بولیوی با برگزاری نشست‌هایی با فرمانداران مخالف که به گفته لا پاز از طرح‌های جدایی‌طلبانه در شرق حمایت می‌کردند، متهم کرده بود.

واشنگتن در واکنش به این اقدام بولیوی گوستاوو گازمن‏، سفیر بولیوی در آمریکا، را اخراج کرد. از آن زمان تاکنون سفارتخانه‌های دو کشور در سطح کاردار اداره می‌شد.

اوو مورالس ۱۰ نوامبر از سمت خود استعفا کرد و از آن زمان به مکزیک پناهنده شده است. آمریکا فوری جنینه آنیس، سناتور راست‌گرای، ۵۲ ساله را به عنوان رئیس جمهور موقت بولیوی به رسمیت شناخت و سیاست خارجی با این کشور را باز تعریف کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکای لاتین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه شب اعلام کرد که رئیس جدید سرویس اطلاعات نظامی و فرمانده بخش مرکزی ارتش این رژیم تعیین شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در پی این انتصاب‌های جدید «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: «یوآو گالانت» وزیر جنگ یکی از مسئولین شکست هفتم اکتبر است و صلاحیت تایید انتصاب ژنرال‌ها و فرمانده‌ها را ندارد.

بن گویر افزود: از نتانیاهو می‌خواهم که گالانت را از سمت خود برکنار کند، زیرا او شایسته ادامه کار خود به عنوان وزیر جنگ نیست.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از اختلافات شدید میان فرماندهان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم پرده برداشته بودند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین در کنار دستاوردهای نظامی، منجر به نمایان شدن کوه یخ اختلافات سیاسی میان مقامات رژیم صهیونیستی شده است؛ طوری که کمتر روزی را می‌توان دید که صهیونیست‌ها به یکدیگر نمی‌تازند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902258

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • اولین انتصاب در استقلال؛ حجازی برگشت!
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد