Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سمیه ابوالحسنی: چند سالی از احداث میدان میوه و تره بار جویبار می گذرد و قرار بود این میدان تبدیل به یک مکان مناسب برای عرضه محصولات کشاورزی شود اما امروز تبدیل به یک مکان مخروبه و بدون استفاده شده است.

بخش خصوصی برای احداث میدان میوه و تره بار وارد عرصه شد و در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع و در ۱۲۰ حجره، آن را احداث کرد تا فعالان این عرصه در این مکان به فعالیت بپردازند و سرانجام این میدان بار در سال ۱۳۹۰ در ورودی شهر جویبار به بهره برداری رسید اما به دلایلی این میدان بار رونقی پیدا نکرد و سالها بلا استفاده رها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار جویبار در خصوص رونق دوباره میدان میوه و تره بار با بیان اینکه میدان بار جویبار که بلااستفاده مانده تبدیل به جمعه بازار خودرو شود گفت : از گذشته پیگیری هایی برای استفاده از این میدان بار بوده است ولی به دلایلی اجرایی نشده است.

پیشنهاد جمعه بازار خودرو

سید علی اسد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح جمعه بازار خودرو یک طرح پیشنهادی بوده است اظهار داشت: هیئت امنا و غرفه داران این میدان بار باید به یک تصمیم قطعی در این زمینه برسند.

وی تصریح کرد: اگر این مکان تبدیل به جمعه بازار خودرو شود دفترخانه ، خدمات شماره گذاری مستقر خواهد شد و شاهد رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

فرماندار جویبار تاکید کرد : میدان بار جویبار باید از حالت رکورد خارج شود و آن را به یک مکان قابل رونق و اشتغال تبدیل کرد.

یکی از اعضای هیئت امنای میدان بار جویبار یکی از دلایل رکود کار در این مکان را ، مخالفت میدان بارهای شهر های همجوار برای راه اندازی این میدان بار  بیان کرد و گفت: از همه مهمتر در همان زمان افتتاح این مکان ، مسئولان وقت شهرستان نیز حمایت کافی از این طرح انجام ندادند و امروز شاهدیم پروژه ای که میلیاردها تومان هزینه شده است به یک مکان مخروبه و بی رونق تبدیل شود.

عنایت توکلی افزود: در همان ماههای ابتدایی شروع به کار میدان بار جویبار، شاهد بودیم از شهر های همجوار با کامیون و نیسان میوه و تره بار در مسیر جویبار به فروش می رساندند یا دست فروشانی که بدون مجوز فعالیت می کردند و همه اینها دست به دست هم داد که حجره داران این میدان بار بعد از سالها ،شاهد خاک خوردن سرمایه خود دراین مکان باشند.

وی با اشاره به اینکه در زمان افتتاح این میدان بار در سال ۹۰ به مدت دوسال ۲۶ حجره دراین مکان فعالیت اقتصادی خود را شروع کردند، خاطرنشان ساخت: اما متاسفانه به دلیل حمایت نکردن مسئولان وقت، همه این حجره داران مبلغ بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان متضرر شدند و کار خود را همچون دیگر حجره داران رها کردند و رفتند.

توکلی ادامه داد: با توجه به اصرار مالکین حجره مبنی بر ماندگار بودن این مکان برای عرضه فروش میوه و تره بار و برای حفظ و مرمت این مکان ، ۷ نفر بعنوان هئیت امنا انتخاب شدند اما بعد آن هیچ هزینه ای برای شارژ ، هزینه نگهبان و حفظ این مکان پرداخت نشد.

چندین بار جلسه گذاشتیم ولی چون حجره داران از این وضعیت خسته شدند هیچ مراجعه ای نداشتند و ما نیز در بلاتکلیفی قرار داریم

وی تصریح کرد: چندین بار جلسه گذاشتیم ولی چون حجره داران از این وضعیت خسته شدند هیچ مراجعه ای نداشتند و ما نیز در بلاتکلیفی قرار داریم.

وی هدف از اجرای طرح جمعه بازار خودرو را فعالیت اقتصادی در شهر و ارتقاء کاری و ماندگاری کار حجره داران بیان کرد و گفت: اگر مسئولین شهر همتی داشته باشند قطعا در آینده شاهد رونق این مکان و اشتغالزایی برای جوانان این شهر خواهیم بود.

محسن افشار یکی دیگر از اعضای هیئت امنا و حجره دار میدان میوه و تره بار با اشاره به اینکه با احداث جمعه بازار خودرو شاهد مراجعت مردم از شهرهای اطراف و رونق این مکان خواهیم بود، گفت: با راه اندازی جمعه بازار خودرو در این مکان، دفترخانه نقل و انتقال، تعویض پلاک ، کارشناس رنگ و دفتر هویت خودرو توسط نیروی انتظامی شکل خواهد گرفت .

وی با اشاره به اینکه فعالیت خرید و فروش  میوه و تره بار نیز در این مکان پاسخگوی نیاز این شهر بود، افزود: شهرهای همجوار از راه اندازی این مکان احساس خطر کردند و با دست اندازی هایی که به راه انداخته بودند به نیت خود دست یافتند و حالا سالهاست این مکان بدون استفاده باقی مانده است.

افشار رونق اقتصادی این مکان را منوط به همکاری مسئولین شهر جویبار بیان کرد و گفت: باید به معرفی این مکان به عنوان جمعه بازار خودرو اقدام کنیم و در روزهای آتی  تمامی حجره داران را جمع و برای آینده روشن این مکان تصمیم خواهیم گرفت.

کد خبر 4782126

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری جویبار میدان میوه و تره بار بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بارش برف بسیج قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی ایلام بنزین گرگان قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران

معاون فنی و عمران شهرداری تهران از رایزنی با شورای تأمین تهران برای مسدود کردن مسیری برای اجرای پروژه یادگار امام خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی حق بین با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهر تهران گفت: در مورد پروژه بزرگراه یادگار امام باید بگویم که این طرح اثر فوق العاده ای بر ترافیک مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: این طرح بسیار سخت و پیچیده و طاقت فرساست، بگونه ای که از ۱۰ سال پیش  متوقف مانده بود و انرژی فوق العاده ای برای رفع معارضین و اجرای پروژه به کار گرفته شده است.

وی در مورد رفع معارضین اجرای این پروژه گفت: اجرای این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار ما قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و ۷۰ درصد اراضی به لحاظ امنیت اجرا و در اختیار شهرداری قرار گرفته است و طرح های ترافیکی برای میدان جی پیش بینی شده، بگونه ای که قرار بر این است انسداد میدان جی در شورای تأمین مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد مسیر صادر شود؛ هرچند مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد خواهد شد؛ اما سعی می کنیم که در سه شیفت، این بخش از پروژه را تکمیل کنیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد از پروژه بزرگراه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته و شاید ناچار شویم پس از تصویب در کمیسیون، برخی درختان را جابجا کنیم و پس از جابجایی این درختان و اجرای طرح، فضای سبز هفت هکتاری در میدان جی و میدان فتح ایجاد خواهد شد، تأکید کرد: این پروژه در میدان فتح سه سطحی است و یک تونل ۳۵۰ متری در پروژه پیش بینی شده است.

حق‌بین با اشاره به حمایت جدی از این پروژه برای تأمین منابع با بیان اینکه  ۲۱ هزار آرماتور،تعداد دو هزار و ۵۰۰ شمع در قالب ۷۵ کیلومتر شمع گذاری در طول اجرای پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: تکنیک ساخت در دو دهانه پیش تنیده است و به همین جهت زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد و پیش بینی ما این است که بخشی از این پروژه که ترافیک قابل توجهی از میدان فتح را برطرف می کند، در ۶ ماه آینده تکمیل کنیم و به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر شورای تأمین به انسداد میدان جی کمک نکند، کار ابتر خواهد شد و امیدواریم با مجوز شورای تأمین و همکاری پلیس و اطلاع رسانی به شهروندان، پروژه اجرایی شود، گفت: در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی عملیات اجرایی در حال انجام است؛ هرچند پیشرفت پروژه به دلیل وجود چند معارض کند است؛ اما اعتبار رفع معارض در اختیار منطقه قرار گرفته و پس از رفع معارضین، طرح پیش خواهد رفت و امید است تا  پایان امسال این مهم  به نتیجه  برسد؛ البته دقت کنید که یکی از پلاکها حدود ۲۷ ورثه دارد و جا دارد از حمایت جانانه فروزنده معاون مالی در اجرای پروژه ها تشکر کنم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در پاسخ به جابجایی درختان با بیان اینکه  در مورد برخی پروژه ها در مورد جابجایی درختان ناگزیر هستیم و تمام فرآیند قانونی را طی کردند و سعی کردیم با حداقل جابجایی درخت کار را پیش ببریم، تصریح کرد: در جریان اجرای پروژه مثل رمپ و لوپ ها ما فضای سبز زیادی ایجاد می‌کنیم و در پروژه های در دست اقدام فضاهای سبز را گسترش می دهیم و در مورد درختان ما نیز حساس هستیم و دقت کافی خواهیم داشت.

حق بین با بیان اینکه پروژه پارکینگ مینابی به زودی افتتاح خواهد شد، گفت:  به زودی با نصب تلویزیون شهری و بنرها اقدامات اجرایی عمرانی را به سمع و نظر مردم می رسانیم و در میدان فتح این اقدام رخ خواهد داد تا مردم در جریان اقدامات باشند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • توقیف تویوتا قاچاق ۱۲۰ میلیاردی در چابهار
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد