Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@08:50:07 GMT

مراکز دندانپزشکی از هیچ تعرفه ای پیروی نمی کنند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۹۲۴۲

خرداد؛ رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز دندانپزشکی بویژه در بخش خصوصی و خیریه از هیچ تعرفه‌ای پیروی نمی‌کنند و هر نرخی که بتوانند از مردم دریافت می‌کنند.
حمید صمدزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: هر سال در وزارت بهداشت تعرفه هایی برای خدمات دندانپزشکی تعریف می شود اما هیچ یک از دستگاه های مسئول از جمله بیمه ها این تعرفه ها را قبول ندارند و می گویند تعرفه ها بالا است، انجمن صنفی دندانپزشکان هم قبول ندارند و می گویند تعرفه ها خیلی پایین است و بر اساس تعرفه ها عمل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی هر سال در معاونت درمان وزارت بهداشت انجام می شود و حتی در مواردی مصوبه هیات وزیران را هم داشته و این طور نیست که خدمات دندانپزشکی تعرفه مشخصی نداشته باشد اما عملا اجرا نمی شود.
صمدزاده ادامه داد: این تعرفه ها هر سال هم برای بخش دولتی و هم خصوصی و هم خیریه تعریف می شود اما به مرحله اجرا نمی رسد. البته بخش مراکز دندانپزشکی دولتی که تعدادشان کم است تا حدی این تعرفه ها رعایت می کنند اما سایر بخش ها از تعرفه های مشخصی برای خدمات دندانپزشکی پیروی نمی کنند.
رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: به عنوان مثال برای پر کردن دندان یک جا ۱۰۰ هزار تومان، جای دیگر ۲۰۰ هزار تومان، جای دیگر ۳۰۰ هزار تومان و جای دیگر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنند یک جا هم ممکن است ۸۰ هزار تومان بگیرد در حالی که تعرفه خدمات پرکردن دندان در بخش دولتی حدود ۴۰ هزار تومان و در بخش خصوصی بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.
پیش از این ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود: خدمات دندانپزشکی در ایران بسیار گران است و بسیاری از مردم توان و استطاعت مراجعه به دندانپزشک را ندارند.
وی افزود: هیچ اقدامی در حوزه سلامت نباید وجود داشته باشد مگر آنکه فقرا از آن بهره مند شوند و در هیچ کاری نباید «به طرف فقرا بودن» را فراموش کنیم.
به گفته او، در سال ۹۲، و قبل از دولت تدبیر و امید  ۴۰ درصد مردم هیچ نوع خدمت دندانپزشکی در کشور دریافت نمی کردند که البته اکنون خدمات پیشگیرانه مانند فلورایدتراپی و فیشورسیلنت برای دانش آموزان انجام می شود. برچسب ها: دندانپزشکی

منبع: خرداد

کلیدواژه: دندانپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به حمل روزانه ۶۰ هزار تن گندم در استان افزود: از مجموع بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم به مراکز سرپوشیده و سیلو‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف حمل گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد و سرپوشیده در حال انجام است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: تمامی مراکز سرپوشیده، سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم کشاورزان استان هستند.

دیگر خبرها

  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای