Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@19:09:14 GMT

تشدید تنش‌ها در برخی نقاط لبنان

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۹۸۱۶

تشدید تنش‌ها در برخی نقاط لبنان

در پی تشدید تنش‌های در برخی از نقاط لبنان، ارتش این کشور وارد عمل شد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک عربی، در پی تظاهرات جنبش مدنی سبعه [معترضان به شرایط اقتصادی لبنان] و درگیری آن‌ها با حامیان رئیس جمهور، تنش‌ها در برخی نقاط لبنان به خصوص مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تنش‌ها موجب شد ارتش لبنان برای جداکردن دو گروه وارد عمل شود.

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها مدعی شدند در بعلبک، هواداران جنبش أمل با خودروهای خود وارد شهر شده و تیرهوایی شلیک کردند که باعث شد حامیان جنبش سبعه نیز به میدان شهر بعلبک رفته و به چادرهای معترضان حمله کنند.

در بکفیا، بین حامیان «جنبش میهنی آزاد» و هواداران «حزب فالانژ لبنان» درگیری صورت گرفت که منجر به مصدومیت عده‌ای شد. ساکنان بکفیا و هواداران حزب فالانژ مسیرهای ورودی شهر را مسدود کردند تا مانع ورود کاروان خودروهای جنبش ارتیسنال به شهر شوند.

پیش از این در شهر جنوبی صور و حومه بیروت نیز تنش‌هایی رخ داده بود که با حضور نیروهای امنیتی کنترل شد.

ژنرال ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان پس از دیدار با سران سرویس‌های امنیتی در خصوص برخورد جدی با افرادی که اموال عمومی را تخریب و مسیرها را مسدود می‌کنند، هشدار داد.

اعتراضات سراسری در لبنان از یکشنبه شب آغاز شده است. این اعتراضات تاکنون تلفاتی نداشته است. این در حالی است که برخی از کشورها با آغاز اعتراضات عمومی در لبنان به شهروندان خود هشدار دادند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لبنان ارتش لبنان تظاهرات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جنبش حماس در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه برادران یمنی در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازی رژیم صهیونیستی قرار دارند، تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است: آنچه برادران ما در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح دلاور یمن در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می‌دهند، ادامه و ترجمه عملی مواضع تاریخی ملت اصیل یمن برای یاری رسانی به ملت فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقامت این ملت در برابر رژیم جنایتکار است.

حماس افزوده است: با افتخار به برادرانمان در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن و ملت عزیز یمن با تمامی اقشار و طیف‌های آن که همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین و حق آن در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت بودند، درود می‌فرستیم و امت اسلامی و عربی را به یکپارچه‌ سازی تلاش‌های خود در زمینه محاصره دشمن صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق ملی آن به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فرامی‌خوانیم.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد