Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: بر اساس لیست منتشر شده سال ۲۰۱۹ شرکت کلاریویت آنالتیکز، ۱۲ پژوهشگر ایرانی در بین ۶ هزار و ۲۰۰ پژوهشگر پر استناد برتر دنیا قرار گرفتند.

دهقانی افزود: این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران علوم پایه و علوم اجتماعی است که در طول یک دهه گذشته با انتشار مقالاتشان توانسته اند بیشترین تعداد استناد‌ها را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: پژوهشگران برتر کشور به ترتیب ۴ نفر در حوزه‌های موضوعی بین رشته‌ای، ۳ نفر کشاورزی، ۳ نفر ریاضیات و ۲ نفر مهندسی هستند.

سرپرست ISC در ادامه گفت: پژوهشگران برتر کشورمان شامل محمدرضا گنجعلی از دانشگاه تهران، مسعود رضائی از دانشگاه تربیت مدرس، حمید رضا پورقاسمی از دانشگاه شیراز، مهدی دهقان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سجاد جعفری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ژولین کلینتون اسپروت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

دهقانی اضافه کرد: محمد میرزازاده از دانشگاه گیلان، مصطفی اسلامی از دانشگاه مازندران، امید ماهیان از دانشگاه صنعتی قوچان، حسن کریمی مله از دانشگاه صنعتی قوچان، آرش کریم پور از دانشگاه آزاد اسلامی و سید مهدی جعفری از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از دیگر پژوهشگران معرفی شده کشورمان هستند.

موسسه علمی «تامسون رویترز»، بخش علمی خود را به شرکت کلاریویت آنالیتیکس واگذار کرده است.

شرکتی که هر ساله بیش از هزاران پژوهشگر را از سراسر جهان در ۲۱ حوزه موضوعی به عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آن‌ها را منتشر می‌کند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور‌های اسلامی بر اساس معیار‌های علم سنجی معتبر است.

ایران بعد از ایالات متحده که ۶۰ سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده است.

دفتر اصلی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است.

انتهای پیام/

محققان ایرانی درجایگاه برترین پژوهشگران دنیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی پایگاه استنادی علوم جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • وجدان بیدار دانشگاهیان جهان در مقابل نسل کشی غزه خروشید
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند