Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@23:38:46 GMT

عسل‌ ۲۵ هزار تومان طبیعی و باکیفیت نیست

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۰۴۰۵

عسل‌ ۲۵ هزار تومان طبیعی و باکیفیت نیست

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین باستانی با بیان اینکه عسل ۲۰ تا ۲۵ هزار تومانی موجود در بازار بی‌کیفیت و غیراستاندارد است، اظهار کرد: در این زمینه باید سازمان استاندارد و غذا و دارو ورود پیدا کنند تا بر عملکرد تولید بهداشتی عسل نظارت کنند، اما متاسفانه سازمان استاندارد نظارتی در این زمینه انجام نمی‌دهد و فقط با جریمه‌های کم‌ مبلغ تولیدکنندگان عسل، در این موضوع ورود می‌کند که هیچ تاثیر بازدارنده‌ای در این مورد ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم این باور را دارند که این عسل‌های بی‌کیفیت، از خود قند بهتر است در حالیکه به این موضوع توجه نمی‌کنند این قند باید در یک روند درست و بهداشتی تولید شود. ما نمی‌دانیم که این عسل‌های بی‌کیفیت با چه استانداردی و در چه مکانی تولید و بسته‌بندی می‌شوند. این عسل‌ها درصورتی که به روش درست، انبارداری و تولید نشوند؛ احتمال آلودگی به آلاینده و مواد شیمیایی دارند.

باستانی خاطرنشان کرد: این وضعیت موجب ظلم‌ در حق تولیدکنندگان پاک دست که عسل‌های باکیفیت تولید می‌کنند، می‌شود و این عسل‌های باکیفیت و مرغوب در دستشان می‌ماند و این زنبورداران از چرخه تولید خارج می‌شوند.

وی در پایان ‌عمده‌ترین مشکلات زنبورداران را عدم اعطای بیمه تامین اجتماعی به زنبورداران، عدم بیمه کلونیای زنبورعسل، جانمایی و اسکان کوچ زنبورداران دانست و ادامه داد: کد رهگیری برای دام‌ها درنظر گرفته‌اند که کوچ زنبور عسل هم مشمول این قانون می‌شود اما تنها فرقشان با سایر دام‌های زنده در این است که برای انتقال زنبور عسل، ماشین و ترابری استاندارد در این زمینه وجود ندارد.

در این زمینه هنگامه یوسف‌زاده - رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد غذایی و کشاورزی سازمان ملی استاندارد ایران - گفت: عسل مشمول استاندارد اجباری نیست و تنها استاندارد تشویقی برای این محصول در نظر گرفته شده که به صورت اختیاری از سوی تولیدکنندگان عسل رعایت می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد نظارتی بر اجرای استاندارد اختیاری این محصول ندارد اما در صورتی که این فرآورده دارای پروانه ساخت باشد، وزارت بهداشت بر آن نظارت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کیفیت عسل زنبورداران عسل زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد