Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال ۸ هزار و ۱۰۰ تخت برای اولین بار در تاریخ کشور به بهره‌برداری خواهد رسید؛ به طوری که هر هفته ۵۰ طرح با اولویت مناطق محروم و کم‌ برخوردار افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید نمکی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت” منحصر به جمهوری اسلامی ایران است که توسط وزارتخانه طراحی شده که برای اولین بار در جهان اجرا می‌شود که هدف کلی ما اجتماعی کردن سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح تعریف یک سطح جدیدی از ارائه نظام خدمت و همکاری در ارائه خدمت است و از خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی به خانواده‌ها و خانوارها منتقل شده است.   وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: طرح “هرخانه یک پایگاه سلامت” یک فیلد یا عرصه جدیدی برای آموزش علوم پزشکی است چراکه امروز مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت بسیار تاثیرگذارتر از قبل است، به ویژه که شیوع بیماری‌های غیرواگیر بالا رفته و مولفه‌های اجتماعی در کاهش آن‌ها بسیار نقش آفرین است.   نمکی عنوان کرد: تغییر شیوه زندگی از یک ساختار ناهنجار به سمت یک نظام درست زندگی به‌هنجار از عوامل بسیار موثر در کاهش بیماری‌ها است، به این دلیل آشنایی دانشجویان علوم پزشکی در رشته‌های مختلف با مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و خانوار یکی از جایگاه‌های مولفه‌های اجتماعی است، گفت: این طرح در سه استان آغاز شد و تا آخر سال پس از بررسی نواقص و تمرین روی ارتقاء این طرح، در کل کشور از اوایل سال ۹۹ اجرایی خواهد شد.

پیگیر مطالبه 10هزار میلیاردی از تامین اجتماعی هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: خوشبختانه تا این لحظه مشکل عمده‌ای را در دانشگاه‌های علوم پزشکی چه در زمینه دارو و چه خدمت رسانی، کاهش پرداخت از جیب بیمار و چه هزینه‌های جاری نداشتیم.

نمکی افزود: کسری‌هایی داریم که به مطالبات ما برمی‌گردد و اکنون سهمی که باید از سازمان برنامه و بودجه بگیریم را پیگیری می‌کنیم که به مشکلاتی که امسال در خزانه بود، برمی‌گردد و در صدد حل و فصل آن هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطالبه ۱۰هزار میلیاردی ما از سازمان تامین اجتماعی است که آن هم با جلساتی که داشتیم در حال پیگیری است.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه حدود هزار پروژه آماده بهره‌برداری داریم و این پروژه‌ها حدودا رقمی ۳۰هزار میلیاردی را به خود اختصاص داده که بخشی با کمک خیرین و بخشی هم توسط وزارتخانه تزریق شده است.

نمکی اضافه کرد: از این هفته با اولویت مناطق محروم این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد و امسال ۸هزار و ۱۰۰تخت برای اولین بار در تاریخ کشور افتتاح خواهیم کرد به طوری که هر هفته ۵۰طرح با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار افتتاح خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما برای اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع و اعمال راهنماهای بالینی نیازمند شکل‌گیری پرونده الکترونیک سلامت بودیم که خوشبختانه در اواخر بهار توسط رئیس جمهور رونمایی شد و یک ریل‌گذاری برای اجزای دیگر بخش‌ها شد که آن بخش‌ها هم به سرعت در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: آتش‌سوزی و انفجار گاز در یک باب منزل مسکونی یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت.
سید حمیدحسینی افزود:پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش‌بیمارستانی نیشابور آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که یکی از مصدومین جوانی حدودا ۴۰ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.
وی افزود: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر حادثه خانمی ۶۰ ساله انجام شده و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی حکیم منتقل شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • ۲۵هزار تخت بیمارستانی در سه سال ابتدای دولت سیزدهم افتتاح شده است
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است